Ga naar inhoud

Externe harde schijf, helpdesk van Lacie biedt geen oplossing!!


Gast Alliantie

Aanbevolen berichten

Beste allen,

Misschien voor de meesten onder jullie de zoveelste topic over een (externe) harde schijf ... helaas heb ik tot nu toe onoplosbare problemen met mijn Lacie externe harde schijf en hopelijk ligt hier ergens de uitweg ...

Harde schijf (ik tracht voor mij relevante kenmerken en info te geven):

- relatief weinig gebruik, af en toe op verschillende computers ... gebruik het vooral als back-up

- nog nooit eerder problemen

- op een oude computer, of althans met Windows XP kan ik de schijf openen, en gegevens kopiëren, etc.

- op computers met Vista of Windows 7 wordt de schijf als RAW partitie aangegeven ... en bij aansluiten van de schijf heeft de computer het behoorlijk lastig en vraagt uiteindelijk om te formatteren

- ik heb de hulpprogramma's van Lacie meermaals doorgenomen, zonder resultaat

- via een soort chat van Lacie heb ik het probleem kunnen uitleggen maar deze meneer slaagde er niet in een deftig antwoord te formuleren en gaf steeds antwoorden die niet compleet waren

- ik kan de schijf dus openen op een XP systeem en heb een groot deel van de gegevens kunnen veiligstellen, enkel hele grote bestanden, o.a. bijv. een IMAGE lukt niet (computer geeft aan dat er te weinig schrijfruimte is, toch is de harde schijf groot genoeg --> waarschijnlijk gebrek aan RAM of dergelijke)

- formatteren is dus geen optie aangezien ik nog een aantal gegevens wil recupereren ...

Het kan zijn dat ik nog een aantal dingen ben vergeten ...

Kan er iemand helpen?

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Groetjes,

Erwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een screen van je schijfbeheer op je Windows 7 systeem.

Ga via start naar systeembeheer dan computerbeheer.

klik dan in het linkervenster op schijfbeheer.

Als je het scherm van schijfbeheer voor je ziet maak je er een screen van via het knipprogramma. (klik erop)

Dan plaats je de afbeelding in een volgend bericht, hoe je dat doet lees je hier. (klik erop)

Verwijder je de schijf zoals het hoort?

Via "hardware veilig verwijderen" ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij de printscreen ... het is de 'G' schijf ...

Nu moet ik toegeven soms inderdaad de harde schijf te verwijderen zonder dit 'veilig' te doen ...

Op de XP computer gaat het nog niet ... (staat bij schoonouders) ...

post-28351-1417704591,7174_thumb.jpg

aangepast door Alliantie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij de printscreen ... het is de 'G' schijf ...

Nu moet ik toegeven soms inderdaad de harde schijf te verwijderen zonder dit 'veilig' te doen ...

Op de XP computer gaat het nog niet ... (staat bij schoonouders) ...

Heel veel kans dat je probleem te maken heeft met het foutief verwijderen van je externe schijf.

We wachten nog even op je afbeelding vanaf de Windows xp PC.

Als je op de PC met windows xp je bestanden (of zoveel mogelijk) kan redden, doe dat dan.

aangepast door kweezie wabbit
typo verbeterd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een screen van je schijfbeheer op je Windows 7 systeem.

Ga via start naar systeembeheer dan computerbeheer.

klik dan in het linkervenster op schijfbeheer.

Als je het scherm van schijfbeheer voor je ziet maak je er een screen van via het knipprogramma. (klik erop)

Dan plaats je de afbeelding in een volgend bericht, hoe je dat doet lees je hier. (klik erop)

Verwijder je de schijf zoals het hoort?

Via "hardware veilig verwijderen" ?

Doe wat clarkie vraagt ook eens op die XP machine.
Ik ga het zo snel mogelijk proberen te doen, hopelijk deze avond nog ... alvast bedankt voor jullie hulp!

Kan je dat ook uitvoeren?

Hoe groot zijn die bestanden, krijg je dan een foutmelding? Welke?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hierboven, in één van mijn vorige reactie het printscreen toegevoegd, ik zie het staan, jullie niet?

Het kopiëren van de grote bestanden moet gebeuren op een oude computer met XP ... de bestanden zijn te groot en dan geeft de computer weer dat er te weinig schrijfruimte is (ondanks dat de oude computer genoeg harde schijf heeft) ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.