Ga naar inhoud

Problemen met configureren updates Windows 7

dekraan

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Omdat ik al googlend naar een oplossing, vaak op dit forum terecht kwam, bij deze ook een berichtje!

Ik heb sinds vrijdag een nieuwe PC, waarop windows 7 al stond geïnstalleerd door de fabrikant. Alles werkt prima, behalve het updaten van Windows 7.

Dit is het probleem:

de eerste keer dat ik windows wilde updaten, ging het downloaden van de updates prima. Het waren er in totaal 34. Deze ging hij vervolgens installeren. Alles prima. Ik moest toen de pc opnieuw opstarten, dus dat deed ik. Prima, de computer gaf aan dat hij de updates ging configureren. Dit doet hij tot aan 30%. Vervolgens gaat hij naar het 'afsluiten-scherm'. En daar zit het probleem. Hij blijft in dit scherm hangen. Het enige dat ik kan doen, is de pc handmatig uitzetten. De eerste keer heb ik hier ruim een nacht mee gewacht. Als ik de pc weer aanzet, gaat hij de configuratie weer terugzetten omdat er een fout is opgetreden.

Als ik dan kijk bij Windows Update, geeft hij bij alle updates 'mislukt' aan. En een foutnummer:80070643. Volgens windows betekent dit: Windows Update: fout 80070643

Omdat ik geen office 2003 heb, zou het probleem moeten liggen in mijn .net framework. Vermoed ik. Dus heb ik stap 1 van deze pagina doorlopen: You receive error 0x80070643, error code 0x643 or updates may be re-offered when you try to install .NET Framework updates when using Windows Update or Microsoft Updates. Stap 2 durf ik niet zo goed aan.

Toen (ik geef maar even chronologisch weer wat ik gedaan heb) dacht ik: proberen te updaten maar. In kleine stapjes. En dat werkt! Tot op zekere hoogte. Ik ben begonnen met de kleine updates. Ik had op het laatst nog zo'n 8 van de oorspronkelijk 34 updates over om te installeren, maar als ik die allemaal tegelijk doe, krijg ik weer hetzelfde probleem dat de pc blijft hangen op 'afsluiten'. Terwijl de installatie goed lijkt te gaan.

Ik dacht toen: maar welke updates zijn dit dan? En het blijkt dat er sommige updates inzitten voor .net framework 4. Deze stond, kon ik via regedit (en google natuurlijk) zien, niet geïnstalleerd! Dus ik via de windows-site snel framework 4 installeren en in de handen wrijven dat het nu goed moet gaan. Maar nee: zelfde problemen!

Vanavond wil ik mijn pc in de fabriekstoestand herstellen (er staat nog niets bijzonders op) en dan volledig proberen te updaten. Maar als dat niet lukt, zou ik niet weten wat ik nog moet doen. Behalve via Windows ondersteuning zoeken. Of toch maar stap 2 uitvoeren en alle .net frameworks opnieuw proberen te installeren? Of is er iets anders dat ik nog kan proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Asus!

Nee, ik open Windows Updates (via start, alle programma's en dan windows updates), daar laat ik hem zoeken naar updates en dan installeer ik de gevonden updates. Vervolgens zie je in datzelfde scherm een balkje, waar je de updates eerst gedownload ziet worden, dan wordt er een herstelpunt gemaakt, en dan worden de updates geïnstalleerd. Vervolgens verandert dat vakje binnen Windows Update van kleur, naar geel/oranje geloof ik, met de tekst dat de updates nog niet werken oid als de computer nog niet opnieuw is opgestart. En daarbij zit ook een knop waarmee ik de computer dan direct opnieuw kan opstarten. Dat doe ik dan ook maar.

Ik zit nu op m'n werk ;-) dus kan geen screenshotjes maken. Hopelijk is het toch duidelijk. En heb je hier iets aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beschreven werkwijze is de correcte...meestal loopt het fout wanneer mensen ze via de afsluitknop proberen te installeren.

Elke update die je nog moet doen heeft een KB-nummer (Knowledge Base)...aan de hand van dit nummer kan je de uitgiftedatum van de update te weten komen.

Maak eens een lijstje van alle updates die je nog moet installeren, rangschik dan de KB-nummers volgens uitgiftedatum en probeer ze dan één voor één te installeren waarbij je begint met de oudste eerst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klinkt als een goed plan. Ik zal 't proberen. De oudste eerst, en dan stuk voor stuk en steeds laten installeren, afsluiten en opstarten. Aangezien sommige updates het wel doen, zal ik er op deze manier snel genoeg achter komen welke updates nu echt de problemen veroorzaken en waar deze updates voor zijn.

Ik laat weer van mij horen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad de bedoeling dat je op die manier de boosdoener kan vinden... :-)

...en dat is me gelukt! Zojuist 7 of 8 nieuwe updates binnengekregen die ik nog proberen moet, maar van de oude updates, die ik stuk voor stuk heb gedaan, is er 1 die het niet doet: KB2567680. Ik heb geen idee wat deze precies doet. Maar ik krijg de eerdergenoemde foutmelding 80070643 wanneer ik deze installeer en vervolgens mijn pc afsluit.

Enig idee hoe nu verder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het resultaat wanneer je de System Update Readiness Tool (klik er op) uitvoert ?...

Nadat ie eindelijk is gedownload (ik had 'm op openen staan) is hij nu de update KB947821 aan het installeren. Hij ging vrij snel naar +- 80% van een groen balkje, maar daar hangt ie nu. De pc lijkt wel bezig te zijn, dus ik wacht af. Ik las hierover al op diverse fora. Als hij morgenochtend (wie weet...) klaar is, wat zal ik dan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vannacht heeft hij inderdaad de hotfix geïnstalleerd, en die zou gelukt zijn. Tegelijkertijd waren er ook een aantal gisteren binnengekomen nieuwe updates geprobeerd, maar daarvan waren er een paar mislukt. De computer stond 's ochtends dan ook gewoon weer op 'afsluiten', maar in Windows Update gaf hij aan dat de hotfix was gelukt.

Vanochtend heb ik daarnaast toch maar step 2 geprobeerd, door .net frameworks te verwijderen en allemaal opnieuw erop te zetten. Daarna lukte de update die zoveel problemen gaf wel. Of dat door de hotfix of de .net updates komt, geen idee... maar het is gelukt.

Heb nu alweer wel 200 mb ongeveer aan nieuwe updates staan. Dus ik hoop dat dit zonder al te veel problemen gaat. Normaal gesproken moet je toch alle updates tegelijk kunnen laten lopen? Of is het verstandiger om het altijd 1 voor 1 te doen? In dat geval heb ik er nu al niet meer zoveel zin in ;-)

Mochten er vanavond of morgen nog meer problemen opdoemen, dan zal ik het hier laten weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.