Ga naar inhoud

Pc formatteren; probleem

zieron

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Ik heb een pc gekregen van een vriend van me zijn moeder. Die was afgedankt door haar werk maar is relatief zwaar dus ik dacht laten we dit maar eens aannemen!

De pc werkt, draait zelfs zeer goed, maar er staat een windows XP versie op in het engels.

Ik dacht laten we de pc maar eens snel formatteren en het is zo geklaard... Niet dus.

Telkens ik de pc wil formatteren krijg ik een scherm met als tekst:

Setup kan geen vorige versie van windows vinden die is geinstalleerd op deze computer. Om door te gaan moet setup controleren of u dit upgradeproduct mag gebruiken.

Ik druk op enter en dan krijg ik het volgende scherm:

windows xp home edition setup

setup kan de geplaatste cdrom niet lezen, of de cdrom is geen geldige windows cdrom

plaats de cdrom van windows nt 3.51 workstation, windows nt 4.0 workstation, windows 2000 prof, windows 95, win 98 of win millennium in de cdrom

druk enter als de cdrom geplaatst is

druk f3 om setup af te sluiten..

Ik druk op enter omdat de cd-rom geplaatst is maar telkens krijg ik hetzelfde scherm... Dan sluit ik de set up maar af omdat ik me geen raad weet. De cd-rom die ik heb is een upgrade versie maar, daar heb ik al talloze malen mijn pc's met geformatteerd dus daar aan kan het niet liggen of deze keer wel? Waarom dan?

Ik heb trouwens ook al geprobeert een andere harde schijf erin te plaatsen waar een nederlandstalige versie van xp opstaat, maar dan start de pc constant opnieuw op...

Iemand die mij kan helpen? :(

Heel erg bedankt!

aangepast door zieron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je mijn post leest staat daar letterlijk in dat het een Upgrade Cd-rom is die ik gebruik. Ik heb nooit problemen gehad met formatteren... Niet als er een oudere versie opstond zoals windows 98 en ook niet als er al een XP versie opstond... Waarom zou het deze keer dan wel liggen aan mijn upgrade cd-rom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.