Ga naar inhoud

Windows update helpen

arslan

Aanbevolen berichten

Ik ben tot een mogelijke oplossing gekomen... :-)

Log in als administrator en ga via Start (Windows-knop links onderaan) naar configuratiescherm --> systeem en beveiliging --> Windows Update.

In de linker kolom kies je voor Instellingen wijzigen.

post-20447-1417704591,2214_thumb.jpg

In het volgende scherm check je of Updates automatisch installeren is geselecteerd en zet je tevens een vinkje bij Alle gebruikers toestaan updates op deze computer te installeren...bevestig onderaan met een klik op ok.

post-20447-1417704591,2522_thumb.jpg

Hierdoor haal je het installeren van de updates uit de admin-bevoegdheden en is ook een standaard gebruiker gemachtigd tot installatie van updates.

Daarvan krijgt de gebruiker optische melding op de afsluitknop...wanneer de pc wordt afgesloten worden de updates geïnstalleerd.

post-20447-1417704591,2828_thumb.jpg

Neem een paar pc's als proefkonijn en evalueer na een tijdje of deze oplossing voldoet...en hou ons uiteraard op de hoogte van de evolutie als je wil... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ga het gelijk nu proberen.

Ik laat u ook weten hoe het gegaan is.

Dankuwel voor de moeite!

---------- Post toegevoegd om 15:53 ---------- Vorige post was om 15:40 ----------

Bij de updates instellingen staan ze al zo ingesteld. Maar dat helpt nog steeds niet. Als k als administrator inlog dan geeft ie aan dat er nieuwe updates zijn maar hij installeert niet. En als ik als leerling inlog dan zijn er geen updates om te installeren.

Ik moet een oplossing zoeken dat de updates worden geinstalleerd onder de administrator account. Niet onder een leerling account want dat gaat nooit lukken. Omdat ze geen rechten voor hebben.

---------- Post toegevoegd om 15:56 ---------- Vorige post was om 15:53 ----------

Ik bedoel met installeren onder een administrator account niet dat ik als administrator moet inloggen maar als leerling inloggen en bij het afsluiten gaat hij onder administrator account installeren. Dat is moeilijk te vinden volgens mij. Maar er moet een oplossing voor zijn. Ik ben ook bezig met het zoeken en als jullie me ook kunnen helpen vind ik het geweldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo arslan,

Asus heeft me een paar dagen geleden al op de hoogte gebracht van je probleem en ik kan je misschien een paar alternatieven bieden.

De basis van wat ik kan voorstellen is een remote controle software die u toelaat om een verzameling PC's die in een netwerk hangen (of via het internet) op afstand te beheren.

Deze software in zijn meest simpele vorm is gratis, maar bied dan ook maar een stukje soelaas, in die zin dat je nog steeds manueel elke computer moet updaten. Het voordeel is dat je je niet meer hoeft te verplaatsen en dat je een overzicht krijgt op je PC van alle "klanten".

post-26208-1417704607,4754_thumb.jpg

Je kan dus ook gelijk zien welke PC's updates nodig hebben.

post-26208-1417704607,5113_thumb.jpg

Maar je moet dus wel nog steeds op elke PC (weliswaar zonder je te verplaatsen) inloggen en de update starten.

Met de betalende versie kan je veel meer :

post-26208-1417704607,5534_thumb.jpg

Hier kan je bijvoorbeeld de PC's aanduiden waarop de updates moeten uitgevoerd worden.

post-26208-1417704607,5881_thumb.jpg

En je kan zelfs bepalen welke updates er moeten uitgevoerd worden.

post-26208-1417704607,6855_thumb.jpg

Hiermee kan je dus het hele beheer volledig automatiseren en beheren.

Er zijn nog veel meer mogelijkheden, je kan ook andere software in batch updaten, automatisch installaties doen op alle of een gedeelte van de PC's, inventarissen maken etc.

Moest je interesse hebben om een oplossing uit te werken op basis hiervan laat dan gerust iets weten. Ik gebruik deze software zelf dus ik heb alle info bij de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Arslan,

Op zich bestaat de software uit een paar modules.

1) LogmeIn (Free of Pro) in dit geval. Dit is de software die je toelaat om computers op afstand over te nemen. Dat kan via een LAN, Internet of een mix van beide. Op elke PC die je wil bereiken moet je dus een LogmeIn installeren, ook op de PC die je gaat gebruiken om het beheer te doen.

2) Een uitbreiding op het vorige is LogMeIn Central, dit is een beheer console die je toelaat om op je PC een beheer omgeving op te zetten. Hoewel je met LogMeIn zelf ook wel een overzicht hebt van de PC's die je kan beheren geeft Central een hele boel extra mogelijkheden. Central is altijd betalend maar normaal kan je wel een trial versie downloaden. Moest dat niet kunnen in jouw geval laat me dan even weten dan vraag ik er wel één voor je aan.

Dus practisch nu denk ik dat het het eenvoudigste is dat je begint met een LogMeIn Pro (of free evt) te installeren op enkele PC's. Je kan dat via www.logmein.com waar je een nieuwe account maakt. De account namen zijn e-mail adressen, dus als je hier echt een test/demo van wil maken neem dan een e-mail die je eventueel aan iemand anders kan doorgeven of maak een gmail account (of soortgelijk) aan hiervoor. Je kan er dan eens mee spelen, waarschijnlijk de beste manier om uit te maken of dit je kan verder helpen.

Als je dan verder vragen ofzo hebt post dan even terug of stuur een PB'tje (die zie ik sneller).

Als je een werkende LogMeIn hebt geïnstalleerd dan kan ik je zelfs online door het systeem gidsen.

Veel succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.