Ga naar inhoud

Opstart Probleem (Hardware)


Airandius

Aanbevolen berichten

Geheugen van 2GB:

Computer start op met 1 beep aan het begin.

Scherm toont:

Boot Block Compatible Ver.035

Please do NOT insert any disc into cd-rom or floppy drive

if you want to recover with an USB device.

Bad BIOS checksum. Starting BIOS Recovery.

Checking for floppy...

Floppy not found!

Checking for CD-ROM...

CD-ROM not found!

Checking for USB Device...

USB Device not found!

etc.

EDIT:

Na meerdere keren doet hij hetzelfde maar geef hij geen piep.

EDIT2:

Soms doet het geheugen latje van 2GB hetzelfde als het geheugen latje van 1GB.

EDIT3:

Nadat ik het stroom eraf haalde en het opnieuw probeerde met het latje van 2GB kreeg ik een ander scherm, eentje van American Megatrends.

Please enter setup to recover BIOS setting.

Press F1 to run SETUP.

Press F2 to load default values and continue.

Geheugen van 1GB:

Computer start op, geen geluidjes en mijn scherm toont 'no signal' en gaat in slaapstand.

aangepast door Airandius
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat je pc één biep geeft bij het opstarten is alvast een goed teken ;-)

Als je opstart zonder geheugen heb je meestal geen beeld.

Als je het geheugenlatje van 2GB in een ander geheugenslot steekt geeft dit dan nog ooit problemen.

Het latje van 1GB is hoogstwaarschijnlijk corrupt, het kan zijn dat het latje van 2GB ook een defect heeft.

Porbeer eens met het latje van 2GB in de andere geheugenslot.

De melding Please enter setup to recover BIOS setting is normaal gezien dat de eerdere hardware niet gevonden wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het geheugenlatje van 2GB in 2 van de andere sloten steek gebeurd er niets.

Op mijn moederbord zitten 4 geheugensloten. Twee direct naast elkaar, de eerste is geel, de tweede is zwart. Vervolgens een ruimte van 1 cm en dan weer twee direct naast elkaar, de eerste is geel de tweede is zwart.

Alleen in de gele werkt het, geen idee waarom. Soms werkt het ook niet (als ik net heb verwisselt) als ik het latje dan weer opnieuw plaats werkt hij wel. Geen idee of dit komt omdat ik het latje er niet goed in deed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat een enkel geheugen latje enkel werkt in de gele geheugensloten klopt, voor twee latjes dien je DIMM A1 en DIMM B1 te gerbuiken.

DIMM A2 en DIMM B2 zullen dan de zwarte zijn.

ALs je nu alles terug aansluit en enkel het 2GB latje gebruikt werkt je systeem verder normaal.

Ik heb toch zo'n vermoeden dat het aan het geheugen zal liggen en dat je voor ander zal moeten zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb alles weer verbonden en dit keer het geheugenlatje van 1GB eruit gelaten.

Hij start nu op zonder problemen, moest enkel de BIOS terugdraaien naar fabrieksinstellingen.

Het probleem lag dus bij het geheugenlatje van 1GB?

Als dat zo is dat zal ik deze moeten vervangen. Maakt het uit als ik mijn oude geheugenlatje van 2GB laat samenwerken met een nieuwe geheugenlatje van 1GB van een andere merk? (Wel beiden DDR2 800Mhz 240pin.)

EDIT: Computer liep vast tijdens afsluiten, volgens mij is het probleem er nog.

aangepast door Airandius
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Memtest+86 programma werkt niet.

Ik heb meerdere pogingen gedaan. Heb de iso bestand gebrand op een CD-RW als ISO als UDF als UDF/ISO en als Compilation.

De computer pakt het programma echter niet en gaat verder met de HDD. (De boot order is aangepast en de CD-drive staat als eerste.)

Ik hoor wel duidelijk op een punt dat de cd gelezen wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De latje dat overbleef deed het prima verder dus heb maar besloten en nieuw latje te kopen.

Nu knal ik weer tegen een opstart probleem.

Ik heb een extra latje gekocht. Deze was vrijwel identiek aan het latje dat ik heb weggehaald (en is ook identiek aan het latje dat ik nog gebruik). Zowel beiden waren 1GB, 800Mhz, DDR2 en 240-pins.

Nu plaats ik deze in hetzelfde slotje maar nu wil mijn computer niet meer fatsoenlijk opstarten. Ik heb de latjes verwisselt en dit zijn de resultaten.

Slot 1: Oude latje van 2GB

Slot 2: Nieuwe latje van 1GB

Resultaat: Computer start op. Ik kan in de Bios komen en deze leest prima 3GB aan geheugen maar als hij Windows Vista op start dan blijft hij vastlopen bij het laadbalkje. Deze blijft oneindig door laden, toetsenbord reageert niet (numlock bv).

Slot 1: Oude latje van 2GB

Slot 2: Leeg

Resultaat: Computer werkt prima.

Slot 1: Nieuw latje van 1GB.

Slot 2: Leeg

Resultaat: Computer werkt prima.

Slot 1: Nieuw latje van 1GB.

Slot 2: Oud latje van 2GB.

Resultaat: Computer start helemaal niet op.

Het enige verschil tussen de twee latjes is dat mijn oude latje U-DIMM is en mijn nieuwe latje DIMM maar ik las toen ik de verschillen opzocht niets over dat ze niet samen werkten.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het alsnog samen werkt?

Veilige modus werkt ook niet. Hij laad tot crcdisk.sys en vervolgens gebeurd er niets.

aangepast door Airandius
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.