Ga naar inhoud

Opstart Probleem (Hardware)


Airandius

Aanbevolen berichten

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb zelf geen idee, ben niet bekend met die begrippen.

De nieuwe heeft aan 1 kant van die zwarte blokjes.

De oude heeft aan beide kanten van die zwarte blokjes.

Ja je zeg het al zelf ;-)

De nieuwe heeft aan 1 kant van die zwarte blokjes.
Dit is single sided memory.
De oude heeft aan beide kanten van die zwarte blokjes.
Dat is double sided memory.

Als ik wel eens problemen ondervind met verschillende geheugen modules is het vaak doordat single en double sided memory niet samen willen werken.

Hier is zover ik weet weinig aan te doen en het probleem zit meestal in een beperking van de chipset.

Dit is helaas niet te verhelpen :dong:. Het enige wat je kunt doen is identieke geheugen modules kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het dan aanbevolen om een double sided 1Gb te zoeken of een single sided 2GB?

Indien het mogelijk is wil ik niet nog een fout maken bij het kopen van een product dus als hiermee geholpen kan worden is het heel erg fijn. (Ik weet dat hiervoor een apart subforum is, ik kan hier ook wel een repost plaatsen.)

Dit is het latje dat ik eerst kocht. Transcend JetRAM @ Azerty

Ik kan hiervoor een RMA aanvragen als het kopen van een double sided 1GB goedkoper is.

Kan niet zien waar staat of het single sided of double sided is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De termen over single en double sided kun je in de meeste gevallen wel hanteren, maar 100% zekerheid heb je hier door nog niet. :dong: ja geheugen is een erg uitgebreide materie ;-) en dit is verder een heel technische uitleg.

Op de modules staan een partnummer en is meestal op te zoeken op de website van de fabrikant om hier uitsluitsel over te geven.

Als je me de partnummers in je volgend bericht wilt plaatsen wil ik het wel voor je proberen op te zoeken, dan heb je meer zekerheid.

In ieder geval zou ik het nieuwe geheugen proberen in te ruilen voor een andere reep geheugen, neem eens contact op met de winkel waar je het geheugen gekocht hebt en leg je probleem uit.

Vaak maken ze geen probleem om een latje om te ruilen maar dan zal je waarschijnlijk met je pc naar de winkel moeten. Maar dan heb je het voordeel dat ze het gelijk kunnen testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De partnummer staat meestal op een kleine sticker aan de zijkant, mocht je deze niet kunnen

terug vinden download dan pc wizard en tijdens de installatie dien je op te letten dat je het volgende uitvinkt

post-24526-1417704625,8762_thumb.png

Vink de 2 opties uit die hier in het rood omlijnd staan!! Belangrijk!!

Volg verder de installatie en start nadien pc wizard op.

(Klik op de afbeelding om in te zoomen)

post-24526-1417704625,9153_thumb.jpg

Klik op de afbeelding van de pc met de groene pijl boven en nadien klik je op je geheugen.

Wat staat er in de omlijnde vakjes bij informatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij aankoop is dit vaak niet te zien en evenmin terug te vinden in de specificaties, helaas :dong:

Ik weet niet in welke staat en hou oud je pc is, maar zelf zou ik een latje zoeken wat kan bij het geheugen wat je al had en dan een latje met dezelfde grootte.

Mocht dat geheugen moeilijk of niet meer verkrijgbaar zijn dan zou ik 2 identieke latje kopen van de zelfde grootte.

Ook het gebruik van verschillende latjes qua grootte wil niet altijd.

Maar dat is afhankelijk van je geheugencontroller op je moederbord en moeilijk op voorhand te bepalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.