Ga naar inhoud

ISATAP & Teredo adapters starten niet op ?!

Nederbelg

Aanbevolen berichten

Beste,

ik was vandaag zomaar eens in het bestand "Apparaten en Printers" aan het kijken.

Daar zag ik dat er een geel drie hoekje bij de computer staat.

Na nader onderzoek blijkt dat er een 2tal adapters niet kunnen worden opgestart

het betreft hier:

- Microsoft ISATAP Adapter (code 10, apparaat start niet op)

- Microsoft Teredo tunneling adapter (code 10, apparaat start niet op)

Het automatisch herstellen via het help bestand werkt niet (deze krijgt ze niet geïnstalleerd)

Bovendien krijg ik via het automatisch reparatie bestand van MS help de melding:

Windows update is niet geconfigureerd voor het installeren van stuurprogramma's.

Updates worden niet automatisch geïnstalleerd, wanneer deze door windows updates worden gedecteerd.

Nu is dan ook mijn vraag, hoe kan ik deze weer actief krijgen c.q. hersteld dat ze wel correct werken.

Ik weet ook niet hoe lang deze al uit staan, want ik kijk bijna nooit in de map Apparaten en Printers.

Heb trouwens geen "merkbare" problemen met de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze adapters worden door microsoft voorzien om met een ip4 adres naar een ip6 website of server te gaan.

Als zowel de bron (jouw modem/router) als het doel (site of server die je wil bezoeken) met ip4 werken, heb je deze adapters niet nodig.

In dit geval zal je ook niets merken aan de werking van de pc.

Windows update instellen zodat ook stuurprogramma's worden geupdate, kan je doen via het onderhoudscentrum (denk ik).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle instellingen voor de updates staan gewoon op automatisch downloaden & installeren.

Ik weet niet ofdat deze Windows updates voor stuur programma's hetzelfde is als de MS Updates,

die je vaker op de dinsdag avond krijgt.

Maar afgelopen dinsdag zijn deze MS updates gewoon zonder problemen automatisch gedownload & geïnstalleerd.

Ik heb net eens op Google gezocht, maar er zijn dus meer mensen waarbij deze adapters niet werken.

Er word daar ook tegen deze mensen gezegd, dat je deze adapters (voorlopig) niet nodig hebt.

Dus als ik ooit problemen ga krijgen door deze adapters, dan meld ik me wel weer.

Bedankt voor jullie hulp :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.