Ga naar inhoud

sony touch all in one VPCJ12M1E/B 21,5", 13

Sanderz

Aanbevolen berichten

Erg mooi, is voor een boekwinkel, voor het opzoeken van boeken en eboeken

post-28384-1417704591,1882_thumb.jpg

Nou ziet dat ding wel de draadloze verbindingen en accepteert de wpa-psk encryptie sleutel maar kan maar geen verbinding maken.

Ik heb zo'n beetje alles nagekeken wat het zou kunnen zijn maar ik kom er niet uit, mijn android kan wel verbinden. bedraad werkt de router ook prima, het lijkt er dus op dat het aan het de sony ligt.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn, of is er iemand die met dit ding al eens eerder problemen had?

De router is een oude speedtouch van kpn die nog met interne ip range 10.0.0.138 werkt.

Maar het lijkt me niet dat het daar aan kan liggen?

bij voorbaat dank,

Sander

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijpkan je wel een bekabelde verbinding maken met de router en de Sony ?

In dat geval zit het probleem waarschijnlijk toch bij de beveiliging of bij het aantal IP adressen dat de KPN router afgeeft. (Je hebt nu twee adressen meer nodig als je een bekabelde en een wireless hebt geprobeerd).

Probeer eens de KPN router te resetten en dan eerst met de Sony een verbinding op te zetten.

Kan je ook het exacte merk/type van de KPN router eens doorgeven ?

Het feit dat de router in de 10.0.0.XXX range werkt zou op zich geen probleem mogen zijn, maar kan je het subnet mask (255.255.???.???) achterhalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die speedtouch kpn (type 580i) routers zijn beperkt qua instelbaardheid en bruikbare ip adressen, inmiddels lukte het wel onbeschermd, en later ook met een wep encryptie maar geen wpa, geen wpa-psk, geen wpa2-psk etc.

Ook een harde reset wil niet helpen.

Blijft vreemd. Dank voor de hulp..

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Nee helaas dat werkt niet, zal je altijd zien, sony Vaio: de helft van de kosten zijn puur voor de naam vh merk...

En zo goed is Sony nou ook weer niet. Maarja mensen gaan toch vaak voor de eye candy (dan zal het wel een goede laptop zijn want het is ook een hele dure..)

Dank voor de hulp, ik ga het zoeken in een nieuwe router

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.