Ga naar inhoud

Computer valt uit bij gamen, wat nu ?

Macintosh

Aanbevolen berichten

• Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja volgens mij zijn heer weer identieke BSOD's, zeer vervelend..

De laatste 3 (heb er maar 3 staan):

• bug check string: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
  • bug check code: 0x1000008e
  • caused by driver: /
  • de 4 parameters:
    0xc0000005
    0x00000008
    0xa4ebbacc
    0x00000000

-

• bug check string: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
  • bug check code: 0x10000050
  • caused by driver: EagleXNt.sys
  • de 4 parameters:
    0xb02a406c
    0x00000000
    0xa90e2dd7
    0x00000000

-

• bug check string: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
  • bug check code: 0x10000050
  • caused by driver: EagleXNt.sys
  • de 4 parameters:
    0xe8cc419c
    0x00000000
    0xaa666dd7
    0x00000000

PS: Ik ga morgen mijn pc eens uitkuisen (stof enz) hoewel ik niet zo super veel stof zie, maar alle beetjes kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, speel wel sinds een tijdje terug Qpang (nederlandse versie van Mangafighter), vroeger speelde ik het wel vaker en nu speel ik het weer opnieuw.

Wat ik moet opmerken dat hij alleen uitvalt bij het spelen van spelletjes. En misschien wat meer bij online games.

Maar bij niet-online games (mafia 2) is hij ook een paar keer uitgevallen.

Maar mijn computer is zeker goed genoeg om dit spel te draaien, en begrijp niet waarom de computer er dan moeite mee heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dergelijke uitvallen heb ik ook gehad met mijn laptop.

Tik............uit.

Normaal werken kon nog wel, maar een spelletje spelen of een video omzetten was er niet meer bij.

Software en hardwarematig was er niets gewijzigd, dus moest het probleem elders liggen.

Na een klein kwartiertje driftig met een schroevendraaier te keer zijn gegaan,

kon ik de bodem loshalen om zo het moederbord te kunnen bekijken.

Wat bleek nu, alle lucht in/uitlaten inc de fijne koelroosters zaten vol met stof.

Dus heb ik heel voorzichtig de luchtventilator los gehaald en kon ik zo alles mooi stofvrij maken.

Na deze reiniging en de boel weer gemonteerd te hebben draait de laptop weer als vanouds.

Het hoeft dus niet altijd aan de drivers te liggen of aan defecte hardware.

Stof en ander vuiligheid kan natuurlijk ook de boosdoener zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

J-P,

Ik gebruik Avira Antivir als antivirus.. En hitman pro scant ook af en toe.

Een anti-crack tool.. Geen idee, heb misschien wel wat geprutst met afbeeldingen in het spel (scopes aanpassen). Maar heb vrienden van me die dit ook gedaan hebben en geen fout meldingen of dergelijk krijgen.

-> na wa googlen, idd 'nexus ... '

• EagleXNt.sys

maar "KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED" error heeft niets te maken met nexus..

Amadeus,

Zoals ik al zei ga ik morgen eens mijn pc uitstoffen,:top:

Misschien helpt dit, maar ik heb al eens gekeken en er leek geen overdreven veel stof te zijn.:hmpf:

grts,

Mac.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nadeel van die BSOD's is dat het steeds verschillende oorzaken kan hebben helaas.

Vaak voorkomend zijn dus driver problemen,iets minder vaak zijn echte hardware problemen.

De laatste twee verwijzen alleszins in de richting van Nexus maar de melding PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA wijst dan weer in de richting van hardware tot zelfs antivirus software.

KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED lijdt ook naar een driver probleem dus zou onrechtstreeks wel te maken kunnen hebben met Nexus!!:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ingewikkeld allemaal..

Het vreemdste dat dit opeens gekomen is. Het is niet zo dat ik grote dingen veranderd heb en instellingen gewijzigd. Anders zou ik het zelf al wel doorgehad hebben.

Ik heb het spel nog eens geherinstalleerd zodat alle instellingen weer op default staan. Je weet maar nooit..

Ik ga zelf nog wat opzoeken en zal de eerst volgende BSOD plaatsen.

Het uitstoffen kan misschien ook helpen.

Eventjes opfrissen, hoe kuis je een computer?

Ik heb dat ooit eens met een air compressor op 25 psi gedaan en dan met een verfkwastje moederbord en zo afstoffen.

Is er nog iets dat ik moet weten bij het uit kuisen van je pc?

En voor de zoveelste keer, bedankt dat je mee steeds blijft helpen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.