Ga naar inhoud

Nieuwe budget game pc

McGeezax

Aanbevolen berichten

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? gamen en internet
  2. Wat is mijn budget ? max. €500 (liefst eronder natuurlijk ;-))
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? samenstelling
  4. Ga ik overklokken ? neen
  5. Ga ik later upgraden ? enkel indien nodig
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? neen
  7. Ga ik zelf assembleren ? ja
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? neen, heb ik al (windows 7 home premium 64-bit)
  9. Ga ik zelf installeren ? als dit over het besturingssysteem gaat: ja
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? alles wat een game pc nodig heeft
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? neen, dat heb ik allemaal al in huis
  12. Heb ik specifieke wensen ? zo goedkoop als het kan, maar natuurlijk ook goede prestaties (genoeg om in 1920x1080 hd te spelen met settings op medium tot high).

Ik heb zelf al een configuratie gemaakt aan de hand van reviews en gameplay. Aangezien dit mijn eerste pc configuratie is weet ik niet zo goed of dat het wel allemaal goed samenwerkt, en daarvoor vraag ik dus jullie advies :-).

configuratie: -processor: AMD Phenom II X4 640

-moederbord: ASRock 870 Extreme 3

-grafische kaart: Club 3D Radeon HD 6670

-werkgeheugen: GeIL 4GB DDR3-1333 KIT

-HDD: Samsung HD 103SJ 1TB

-DVD reWriter: Samsung SH-222AB

-voeding: Antec VP Power 450Watt

-behuizing koeler: be quiet! Silent Wings USC 140x140x25

-behuizing; Sharkoon Vaya

totaalprijs: €432,14 (zonder besturingssysteem dus), deze configuratie heb ik gemaakt met ALTERNATE builders

Indien het dus niet allemaal goed met elkaar kan werken of de games toch niet op medium/high settings kan draaien, breng maar aanpassingen aan!(liefst onder de €500 blijven ;-)). Alvast bedankt, McGeezax!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

de pc ziet er wel goed uit qua samenstelling. alles past op elkaar enzo, maar dit is niet echt een game PC met name door het budget. een budget is pas toereikend voor een game pc vanaf zo'n 700 euro. ik kan je ook niet zeggen of hij games op medium of high graphics zal kunnen spelen omdat het per game verschillend is.

welke games wil je er op kunnen spelen?

verder zie ik ook dat je een koeler hebt gekozen van 20 euro. de meeste "goede" koelers kun je voor 5-10 euro kopen, dus ik denk dat we daar wel wat beters voor kunnen verzinnen. een voeding van 450 watt is (weet ik niet zeker) voldoende voor de videokaart, maar de betere videokaarten hebben momenteel 500 watt voeding nodig, dus misschien is het slim om te kijken of we nog een betere voeding er in kunnen passen.

het ramgeheugen dat je koos is een enkel latje toch? of is het 2x2 GB?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bergkid, de games die ik zou willen spelen zijn: first person shooters(vooral cod), free roam games zoals gta4 en just cause 2 en binnenkort zou ik ook wel la noire en mw3 op degelijke kwaliteit willen spelen.

Ik heb de koeler vervangen door 1tje van €10(Aerocool shark fan 12cm) en ik heb ook de voeding verandert naar 1 van 500watt(corsair cmpsu-500cxv2)

het ramgeheugen bestaat uit 2 latjes van 2gb, is dit een probleem?

bedankt voor de raad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet hoe modern warfare 3 er uit komt te zien met die videokaart, maar GTA 4 draait hij wel op medium settings voor zover ik lees en zie in filmpjes.

de voeding is genoeg, je zult alleen later geen 2e videokaart er bij in kunnen zetten (dus crossfire).

2x2GB is goed hoor, het is namelijk zo dat de ASRock 870 Extreme 3 een dubbel geheugen architectuur heeft wat in houd dat 2x2GB sneller is dan 1x4GB en je hebt ruimte voor 4 latjes dus je zult zegen nog 4 GB er bij in kunnen zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet hoe modern warfare 3 er uit komt te zien met die videokaart, maar GTA 4 draait hij wel op medium settings voor zover ik lees en zie in filmpjes.

de voeding is genoeg, je zult alleen later geen 2e videokaart er bij in kunnen zetten (dus crossfire).

2x2GB is goed hoor, het is namelijk zo dat de ASRock 870 Extreme 3 een dubbel geheugen architectuur heeft wat in houd dat 2x2GB sneller is dan 1x4GB en je hebt ruimte voor 4 latjes dus je zult zegen nog 4 GB er bij in kunnen zetten.

Ok, hartelijk bedankt! nu nog genoeg geld bijeen zoeken... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.