Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Router : Belgacom b-box 2

Server : Synology DS211+ DS211+ Producten Synology Inc. Netwerkopslag (NAS) - NIEUWE NAS-ervaring

Is er een betaalde software (o.a. PFconfig ) om bepaalde poorten (23,80,443) in mijn router Router Screenshots for the Belgacom B-Box 2 - PortForward.com te portforward-en en belangrijk, deze ook te beveiligen (via Porttriggering software?) zodat ik foto's, video's kan tonen aan mijn vrienden via mijn server Port Forwarding Guides for Synology DS211+ - PortForward.com langs een Host).

Alvast bedankt voor mij te helpen,

Velibor.

• Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik denk dat je het moeilijker zoekt dan het is:-)

Als je inlogt op de synology heb je een een icoontje ez--internet. Als je daarop klikt wordt je stap per stap door het proces geleid.

Geplaatst: (aangepast)

Dat klopt, alle ISP's blokkeren de poorten onder de 1024 gewoonlijk, maar dat maakt eigenlijk niet uit. Het enige dat je hoeft te doen is poort 5000 forwarden naar het intern IP van de Synology. Als je de NAS dan via het internet aanspreekt geef je achter het adres poort 5000 mee. (vb : my.nas.com:5000). Meer is er niet nodig. Als je via SSL wil werken moet je poort 5001 gebruiken.

Berichtjes hebben elkaar gekruist, als het nog niet lukt post dan maar terug.

PS: Je moet dit wel testen via een externe internet verbinding !

aangepast door ProMind
Geplaatst:

Je maakt best een aparte account(s) aan voor hen. Dan kun je via de filesharing bepalen wat ze kunnen zien.

Hou er wel rekening mee dat iedere keer dat iemand die dingen bekijkt jij upload op je account krijgt ! Bij sommige abonnementen kan dat een probleem geven, zeker als je je foto's op hoge resolutie op je NAS hebt staan.

In sommige gevallen kan het handiger zijn Google (met Picassa) ofzo te gebruiken.

Geplaatst: (aangepast)

Ja, het kan er is een E-Mail server beschikbaar op de NAS.

Eerlijkheidshalve moet ik er bij vertellen dat het configureren en beheren van een mail server vrij complex is, en voor privé gebruik biedt het weinig voordelen tegenover de mailserver van je provider of de GMAIL's etc ... .

Maar als je het wil doen laat maar horen, het zal wel wat werk en tijd vergen;-)

PS: Je zal trouwens eerst een eigen domein moeten registreren.

aangepast door ProMind
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.