Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp, maar een hostnaam en een domein zijn twee verschillende dingen.

Een hostnaam is eigenlijk een alias van een IP adres, omdat wij niet goed zijn in het onthouden van lange cijferreeksenxD.

Een domein is een naam die je moet registreren bij een DNS agent (de meeste ISP's kunnen dat ook voor je doen). Die naam moet uniek zijn binnen de suffix (.be, .org, .com, .eu ) en hij is vast verbonden aan jezelf of je bedrijf.

Geplaatst:

Ik kan jammer genoeg het screenshot nauwelijks lezen.

Maar als je vraag is hoe je je NAS een hostname geeft ?

Het eerste stuk kies je zelf (bv "velibornas") de rest kan je kiezen uit de domeinnamen die dyndns biedt. Dus de volledige hostname zou iets kunnen zijn in de zin van "velibornas.dyndns.org".

Je geeft ook je username en paswoord op die je hebt gebruikt toen je je dyndns account hebt aangemaakt.

Je moet ook het intern IP adres van je Synology nas opgeven.

Het extern IP van je netwerk wordt door de NAS gedectecteerd en wordt gebruikt om het dyndnsrecord up te daten wanneer het extern IP adres veranderd. Op die manier blijft je NAS altijd aanspreekbaar via de dyndns hostname.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord, geef me anders een beetje meer uitleg en eventueel de bladzijde van de handleiding waar je naar verwijst, dan zoek ik het daar wel op.

Geplaatst:

Ok, ik heb zelf een Synology NAS dus ik kan je wel verder helpen, maar je moet wel je vragen iets duidelijker stellen.

Ik begrijo dat je vragen hebt aangaande het aanmaken van een dyndns account? Of heb je er al één ?

Aangaande PPPoE en LAN ;

Er zijn in principe twee onderdelen aan een klassiek thuis netwerk.

De ene kant is je interne netwerk, dat wil zeggen alles dat bij jou thuis staat, Pc's, NAs, printers etc. Dit wordt LAN genoemd (= Local Area Network).

Het tweede deel is de kant van het internet. Hier bevind zich alles dat buiten je eigen omgeving staat. Dit deel wordt ook wel WAN genoemd (Wide Area Network). In dit geval wordt de verbinding met het WAN gemaakt door het PPPoE protocol omdat je via XDSL (telefoonlijn) bent verbonden.

Hoop dat dit al iets verduidelijkt.

Aangaande Dyndns stel je vraag duidelijker en geef een beetje informatie wat je al hebt gedaan en wat niet.

Ik zal pas maandag terug on-line zijn, dus even geduld als je niet meteen antwoord krijgt.

Het tweede deel

Geplaatst:

Hallo,

Vervolg.

Ik verwijs terug naar de handleiding Synology DS211+: http://ukdl.synology.com/download/ds/userguide/x11-Series-1742/Syno_UsersGuide_NAServer_nld.pdf

-Ik heb de Synology DS211+ ook een hostnaam gegeven, conform de instructies in de handleiding.

-U kunt een DDNS-hostnaam (Dynamic Domain Name Server) voor uw Synology DiskStation registreren zodat

deze overal kan worden verbonden door de hostnaam in de adresbalk van uw webbrowser in te voeren.

Zodra deze is opgezet, hoeven u en uw vrienden niet langer het IP-adres te onthouden om toegang te hebben tot

uw Synology DiskStation. Typ de DDNS-hostnaam in de webbrowser in op dezelfde manier als een webadres.

Wanneer de set-up is voltooid, is de hostnaam steeds gericht naar de externe IP van Synology DiskStation.

-Een DDNS-hostnaam voor Synology DiskStation registreren, heb ik ook gedaan.

-Maar nu, hoe kunnen mijn vrienden inloggen ? Verstuur ik hen een e-mail met daarin de inlog procedure ? en buiten dit, wilt U mij :

-nog tips(o.a. PhotoStation, betreffende de Synology NAS, geven ?

-Ik wist wel dat er nog programma's bestaan, om foto's up te loaden naar je vrienden, maar ik zo graag zoveel mogelijk uit mijn NAS krijgen (ben leergierig).

Uiteraard begrijp ik dat het tijd vergt, en dat begrijp ik ! Dus als het voor U niet mogelijk is, heb daar geen probleem mee.

Bedankt.

Velibor.

Geplaatst:

Geen probleem hoor, daar zijn we voor ...

Dus als ik het goed begrijp heb je nu een Dyndns account en een hostname ?

En ja je zal uiteraard op een gegeven moment je vrienden moeten laten weten hoe ze kunnen inloggen op je NAS.

Maar probeer niet alles tegelijk te doen;-).

Als je een account hebt en de NAS hebt ingesteld, mag je het adres (dus dyndns hostnaam) doorgeven als je wil, dan probeer ik het eens. Ik hoef geen userid of paswoord, als ik het inlogscherm te zien krijg weten we dat dat al werkt .

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb eens een testje gedaan en voor patrickdisk.no-ip.org krijg ik als publiek IP 81.241.47.6 (van skynet) maar dat IP is niet meer geldig. Ik vermoed dat je een dynamisch IP adres hebt (dat dus regelmatig verandert.) Je moet wel in het DDNS scherm van de synology alle velden invullen, zodat de NAS je IP kan updaten bij no-ip. (Je kan op hetzelfde scherm trouwens zien wat je huidig IP adres is (het WAN IP dus).

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.