Ga naar inhoud

branden dvd gaat niet

vneok

Aanbevolen berichten

Hoi beste ik heb een probleem met het branden van dvd's. Ik heb een medion laptop van bijna 4 jaar oud en kon er tot voor kort alles mee doen. Cd's kan ik nog altijd branden maar dvd's gaat niet. Ik heb geprobeert met nero, dvd shrink en cdburnerxp. Ze doorlopen allen het programma correct en het wordt zogezegd perfect gebrand tot op het moment dat ik de dvd in de dvd speler steek en er niets op staat. Zowel met de dvd speler van mijn laptop als met de dvd speler van mijn home cinema staat er niets op de dvd. Het kan echter geen hardware probleem zijn denk ik aangezien ik nog cd's kan branden.

Kan iemand mij helpen aub want ik sukkel er erg mee en heb al verschillende dingen geprobeerd.

Dank bij voorbaat, vneok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Clarkie merci voor de vlugge reactie in ieder geval. Om te antwoorden op je vragen: ik krijg geen foutmeldingen tijdens of na het branden. Alles gebeurt zogezegd correct. Ik brand met nero 7 dat is een andere versie dan hetgeen jij hier toont in die window. Trouwens het gaat hier niet om blue ray maar om gewone dvd's.

Sinds de aankoop van mijn laptop heb ik inderdaad een andere versie van windows geïnstalleerd. Ik ben van windows vista naar windows 7 gegaan. Zou dat daaraan liggen dan? Trouwens van dat simuleren heb ik ook weet maar ik weet niet of dat kan in nero 7. Ik kijk dit even na, nadat ik dit hier verzonden heb.

Nogmaals bedankt voor de vlugge reactie he.

Groeten Vneok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik brand met nero 7 dat is een andere versie dan hetgeen jij hier toont in die window. Trouwens het gaat hier niet om blue ray maar om gewone dvd's.

• Het linkervenster in de afbeelding doet niet ter zake, wel wat in het rechterscherm staat namelijk de optie "simulatie".

Zo kan het zijn dat je schrijfsoftware enkel een simulatie doet en niet effectief gaat branden.

Simulatie kan je gebruiken om te testen of het brandproces volledig lukt zonder effectief te branden op schijf, zo verknoei je dus geen schijfjes.

Om effectief te branden moet er dus een vinkje staan bij "schrijven".

O ja, de functie "simulatie" vindt je ook terug bij oudere versies van Nero en zowel bij cd, dvd als blu- ray branden.

post-23245-1417704592,6902_thumb.png

• Ook kan je via apparaatbeheer, dat je vindt via start dan configuratiescherm, eens je DVD- schrijver verwijderen.

Klik met de rechtermuisknop op je dvd- schrijver en kies "installatie ongedaan maken".

Herstart dan je PC, er wordt nieuwe hardware gevonden en je dvd- schrijver wordt terug geïnstalleerd.

post-23245-1417704592,7345_thumb.jpg

• Helpt dat ook niet, voer dan onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi clarkie

ik heb zoals ik al gezegd heb weet van de optie simulatie maar zo werkt mijn nero niet! Het is nero met nero startsmart. Je weet ongetwijfeld wel met dat begin menu waar je de optie cd of dvd kiest en dan naargelang je keuze de gewenste programma's kunt gebruiken. Een optie simulatie zou ik NIET weten waar ik ze moet aanzetten of kiezen. Het is branden of niet branden bij mij. Een optie simulatie is er niet.

Het verwijderen van mijn brander uit apparaatbeheer wil ik wel proberen maar ik heb geen driver ervoor op cd-rom staan. Dus het besturingsprogramma voor mijn brander moet ik dan wel kunnen downloaden anders kan ik hem helemaal niet meer gebruiken. Denk je dat het verwijderen van de brander uit apparaatbeheer wel een goede oplossing is????

Je oplossing om Speccy te installeren heb ik nog niet bekeken. Ik wil eerst weten of het verwijderen van mijn brander en daarna het stuurprogramma terug installeren via internet een doenbare oplossing is.

Groeten en dank Vneok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt via nero startsmart wel die functies.

Klik op de hamer zoals op de afbeelding.

post-23245-1417704599,1497_thumb.jpg

Je krijgt een scherm "opties".

Ga naar het tabblad schijf kopiëren.

Daar zie je de optie "eerst simuleren dan branden".

post-23245-1417704599,2272_thumb.png

Onderstaande functie is heel interessant.

Het tabblad gegevens branden, dan de functie gegevens op schijf verifiëren na branden zet die eens aan voor het branden, wat levert dat op?

post-23245-1417704599,1912_thumb.png

probeer ook deze tip (klik erop) eens.

Je kan gerust de installatie ongedaan maken, Windows herkent je DVD- schijver terug na het opstarten en zal die zelf terug installeren.

Via speccy zien we welke hardware op je PC staat.

Je kan als test ook altijd eens met xpcdburner ( klik erop) proberen een dvd te branden.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi clarckie,

je gelooft het niet he, ik heb de optie simuleren niet in mijn nero versie, het is namelijk nero startsmart met nero vision essentials oorspronkelijk geleverd bij mijn laptop met vista erop. Ik heb de driver van mijn dvd brander ook opnieuw geinstalleert zoals jij me vertelde maar dat helpt niet.

Kan het volgende er iets mee te maken hebben? Als ik nero vision essentials opstart krijg ik volgende melding: "Hardware-acceleratie is gedeactiveerd. Sommige vastlegapparaten werken wellicht niet op de juiste wijze. U kunt de hardware-acceleratie activeren via de tool diagnostiek van directX."

Met deze melding ben ik niet verder geholpen natuurlijk want ik weet niet wat ik er moet mee doen. Misschien heeft het iets te maken met het branden van de dvd's wat nog steeds niet lukt natuurlijk. Ik weet het niet meer en begin een beetje te wanhopen. Ik hoop erop dat jij misschien weet wat te doen hiermee.

Groetjes vneok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan gerust de installatie ongedaan maken, Windows herkent je DVD- schijver terug na het opstarten en zal die zelf terug installeren.

Via speccy zien we welke hardware op je PC staat.

Je kan als test ook altijd eens met xpcdburner ( klik erop) proberen een dvd te branden.

Heb je bovenstaande tips al geprobeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je bovenstaande tips al geprobeerd?

Daar heb ik nog altijd geen antwoord op gehad!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.