Ga naar inhoud

Tijdschema in Powerpoint

Saskia2006

Aanbevolen berichten

Hey

'k Heb een quiz gemaakt in powerpoint, maar zit met een probleempje.

M'n quiz is zo opgebouwd dat je 15 seconden hebt per vraag. Als de tijd verstreken is dan gaat hij naar de volgende slide "jammer, je tijd is verstreken". Je kunt dan op de knop 'opnieuw proberen' klikken, en dan starten de 15 seconden weer opnieuw.

Maar kies je nu een foutief antwoord op een vraag, dan kom je op de slide "Jammer, dat is niet correct". Ook dan kan je kiezen voor 'opnieuw proberen'.

En nu komt het probleem. Als je dan terug op die vraag-slide komt, begint hij NIET opnieuw te tellen tot 15 seconden, maar heb je alleen nog maar de resterende tijd over.

Bv. De vraag verschijnt en de 15 seconden beginnen te lopen. Na 9 seconden kies je voor antwoord C, wat fout is, en kom je op de "Jammer"-slide. Je kiest voor 'opnieuw proberen', komt terug bij de vraag, maar dan heb je nog maar 6 seconden de tijd (15-9). Kan iemand me zeggen hoe ik het precies moet instellen dat de tijd ALTIJD terug begint vanaf 15 seconden als je op die bewuste slide komt?

'k Moet dus eigenlijk gewoon weten hoe je de tijd terug 'reset', dat hij telkens terug 15 seconden aftelt als je op die slide komt.

Kan iemand me daar bij helpen?

Thanks! smile.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar kies je nu een foutief antwoord op een vraag, dan kom je op de slide "Jammer, dat is niet correct". Ook dan kan je kiezen voor 'opnieuw proberen'.

En nu komt het probleem. Als je dan terug op die vraag-slide komt, begint hij NIET opnieuw te tellen tot 15 seconden, maar heb je alleen nog maar de resterende tijd over.

Bv. De vraag verschijnt en de 15 seconden beginnen te lopen. Na 9 seconden kies je voor antwoord C, wat fout is, en kom je op de "Jammer"-slide. Je kiest voor 'opnieuw proberen', komt terug bij de vraag, maar dan heb je nog maar 6 seconden de tijd (15-9). Kan iemand me zeggen hoe ik het precies moet instellen dat de tijd ALTIJD terug begint vanaf 15 seconden als je op die bewuste slide komt?

'k Moet dus eigenlijk gewoon weten hoe je de tijd terug 'reset', dat hij telkens terug 15 seconden aftelt als je op die slide komt.

Kan iemand me daar bij helpen?

Thanks! smile.gif

Je komt dus op de slide "jammer, dat is niet correct" en dan kan je kiezen voor "opnieuw proberen".

Heb je na de slide "jammer..." terug opnieuw de slide geplaatst met "de vraag" en ingesteld op 15 sec?

Of wordt je terug gelinkt naar de oorspronkelijke "vraag" slide?

Je kan indien voor jezelf mogelijk de powerpoint ook altijd in bijlage plaatsen in een volgend bericht, zodat we het zelf kunnen uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik vind van alles hier (hyperlink, video, afbeelding), maar niet hoe ik een bijlage moet toevoegen...

---------- Post toegevoegd om 10:32 ---------- Vorige post was om 10:29 ----------

Ok, 'k heb gevonden hoe ik een bijlage moet toevoegen, maar m'n bestand is te groot (2,19 MB) en het mag max. 2 MB zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb ook een PB naar een collega gestuurd die kijkt wat mogelijk is omdat ik versie 2007 bezit en hij versie 2010, en ik heb zo'n vermoeden dat bepaalde functies niet in 2007 aanwezig zijn.

Wat ik wel al tegenkwam is dat als ik je powerpoint start als voorstelling ik niet kan doorklikken van de eerste dia naar de tweede.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.