Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Als je een Powerpoint presentatie gemaakt hebt ga dan altijd via de office knop naar de functie opslaan als en kies Powerpoint 97-2003-presentatie

post-23245-1417704593,7856_thumb.png

maar je kan een zelfgemaakte powerpoint altijd opslaan zowel in pps als ppsx, ook al heb je die enkel opgeslaan als ppsx.

Open het programma powerpoint 2007.

Klik op de office knop.

Kies openen.

post-23245-1417704593,7042_thumb.png

Je krijgt een verkenner venster waar je het ppsx bestand moet selecteren.

Klik dan onderaan het venster nog op openen.

Het ppsx bestand opent nu in het programma powerpoint.

post-23245-1417704593,7521_thumb.jpg

Klik dan terug op de Office- knop.

Kies Opslaan als.

Klik dan op de knop Powerpoint 97- 2003- presentatie.

post-23245-1417704593,7856_thumb.png

Je hebt nu een PPS i.p.v. een ppsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stegisoft, bedankt, kheb de link doorgestuurd

@clarkie, ik heb dat gedaan met omzetten maar krijg dan geen pps maar wel ppt en hij gaat dan van 2.97Mb naar 15.1 Mb

Ergens is dat dan weer slecht om te verzenden, duurt langer.

Maar alleszins toch bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gevonden, maar .... mijn bestandsgrootte is nu van 2.97 naar 15.1 Mb gegaan.

Hier zal ik wel een oplossing voor moeten zoeken en denk aan de afbeeldingen en muziek te verkleinen voor ze in te voegen in powerpoint. Muziek heb ik al tot een minimum verkleind, maar afbeeldingen, eerst verkleinen, dan invoegen en weer vergroten, dan denk ik dat ik kwaliteitsverlies heb.

Om op te slaan als pps heb ik op andere indelingen geklikt en dan op Powerpoint 97-2003 voorstelling en dan heb ik een pps bestand.

Groetjes en bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi clarkie,

Ja, is gelukt met de bestandsgrootte te verkleinen,

Als ik op een foto klik dan zie ik in het menu opmaak staan en daar kan ik dan de afbeeldingen comprimeren

Als ik dan opsla als: PowerPoint 97-2003 dan heb ik pps

En het verschil: de eerste keer opgeslagen had ik 1.06MB en met comprimeren heb ik nog 841 MB is toch al een redelijk verschil.

En als het een grote foto is dan verklein ik hem voor ik invoeg en dan gaat de grootte ook nog naar beneden, dit is wel niet van toepassing bij kleinere foto's omdat door het weer vergroten in PWP de kwaliteit slecht is.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.