Ga naar inhoud

Laptop kopen

Gast cyberdragon250

Aanbevolen berichten

Gast cyberdragon250

Waauw bedankt die zien er inderdaad wel zalig uit ;) ik zal het onthouden maar kan je anders even vlug uitleggen waarop ik moet letten als ik zo een laptop wil kopen? Ik weet zelf nog niet zoveel over computers en tijdens het zoeken ga ik altijd af op de grafische kaart en RAM en ik vind het dan raar dat sommige laptops veel duurder zijn dan andere terwijl ze evenveel graf kaart en RAM hebben? :/ Ook heeft een vriend mij onlangs verteld dat de huidige Windows 7 maar max 4GB RAM aankan (wat mij sterk lijkt o.O)

alvast bedankt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 7 in 32-bitversie herkent in maximaal 3.2 GB RAM...meer wordt er dus niet benut...in de Starter-versie is dat 2 GB...een Windows 7 Home Premium herkent tot 16 GB RAM, uiteraard op voorwaarde dat het moederbord dat ondersteunt...de limieten kan je bekijken als je hier klikt : X86 = 32 bit, X64 = 64 bit.

In mijn laptop zit 4 GB RAM en dat voldoet perfect...upgraden naar 8 GB kan natuurlijk ook nog altijd.

De grafische kaart is ook niet onbelangrijk, je kan voor elk game de systeemvereisten checken op de site van de fabrikant.

Als je in het bezit bent van een PC / laptop kan je ook info vinden (voor jouw systeem) op Can You Run It (klik er op).

Snelheid (toerental) van de HDD : meestal worden er in laptops HDD's van 5400 tr/min ingebouwd, deze hebben een lager energieverbruik dan een HDD die 7200 tr/min draait...de standtijd van de batterij is dus iets langer bij een lager toerental, net als de warmteproductie...maar bij hoger toerental opent alles (nog) vlotter.

Schermgrootte is eigen keuze uiteraard...zelf ben ik geen 17 inch liefhebber, maar da's subjectief.

Grootte HDD : weeral persoonlijk...ik heb zelf meer dan voldoende met 500 GB...320 GB zou ook ruimschoots volstaan...ik werk wel met 4 externe harde schijven waarop alle belangrijke persoonlijke data veilig staat, net zoals mijn images.

Ga je gebruik maken van bluetooth : checken of de laptop dat heeft...USB 3.0 begint stilaan door te sijpelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cyberdragon250

Bedankt voor alle informatie!

Can You Run It is al een (vrijwel teleurstellende) bekende :)

Kan je juist nog even vermelden wat de RAM en HDD beinvloeden?

Je hebt me al zoveel geholpen echt bedankt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De HDD heb ik, denk ik, al toegelicht...als je daar nog concrete vragen over hebt mag je die afvuren... :-)

RAM-geheugen kan je vrij makkelijk upgraden...een 8GB-setje (2 x 4GB) DDR3 PC3-10600 kost momenteel zo'n €40.

Dit RAM-geheugen is eigenlijk plug and play te noemen : Windows herkent dit zonder bijkomende ingrepen.

Omdat sommige laptops het moeilijk hebben met het herkennen van 2 verschillende merken RAM-geheugen ben ik altijd voorstander van het complete setje in te bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cyberdragon250

Ahja juist, foutje van mij ;)

bedankt, ik begrijp het al wat beter, maar heb nog een klein vraagje: om up te graden naar 8GB (2x4GB) heb je toch een bepaalde slot extra nodig op je moederbord of niet soms? Of is dat bij de nieuwere computers al inbegrepen zon slot? ;)

bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eenvoudigste en doeltreffendste manier : oud setje er uit, nieuw setje er in.

Mogelijke upgrades kun je ook checken als je hier klikt... ;-)

Ik werk op die site met de shop by manufacturer optie...je vindt die aan de rechterkant...gegevens inbrengen en je bent vertrokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.