Ga naar inhoud

pc start niet op

mia

Aanbevolen berichten

• Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi,

İk heb twee vinkjes heb gezet bij de verkenner, en toen op opnieuw opstarten. Maar hij start nu helemaal niet meer op ook niet in veilige modus. Het schermpje blijft zwart. Met een - streepje wat knippert. Hij maakt wel een geluid wat erop lijkt dat ie bezig is met iets. Maar schermpje blijft zwart. En als ik normaal wil opstarten dan begint hij wel met scannen maar loopt weer vast bij het aftellen van de 10 sec dat je hebt om de scan te annuleren.

Wat kan ik doen? :(

aangepast door mia
Link naar reactie
Delen op andere sites

Herinstalleren is voor ons altijd de laatste optie en zo ver zijn we nog niet hoor :-)

1. Stop de installatiecd in het cdrom station en herstart de pc vanaf de cd.
  2. Dit kan je doen door F12 de drukken ipv F8 voor veilige modus.
  3. Kies het cdrom station en druk enter.
  4. Druk vanuit het scherm 'Welkom bij Setup' op R om de herstelconsole te starten.
  5. Selecteer de installatie waartoe u toegang wilt krijgen met de herstelconsole als op uw computer kan worden gekozen uit twee of meer besturingssystemen voor het opstarten. Waarschijnlijk zal dit in jou geval dus 1 zjn.
  6. Typ het beheerderswachtwoord wanneer daarom wordt gevraagd. Als het Administator-wachtwoord leeg is, drukt u op ENTER.
  7. Typ fixboot en druk op enter.
  8. Typ fixmbr en druk op enter.
  9. Typ exit en druk op enter.
  10. De herstelconsole zal afsluiten en de pc herstarten.
  11. Probeer dan op te starten in normale modus.

Als er fouten optreden, geef dan het volgnummer van de actie die fout loopt en ook de foutmelding die je krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

İk heb eerst op f12 gedrukt waarna hij vraagt druk op een toets als je wilt starten vanaf cd.

İk heb de opgestart vanaf cd maar dan begint hij bestanden te laden voor setup. En krijg ik een blauw scherm metdruk op enter als u windows xp op de geselecteerde partitie wilt installeren

Druk op c als u een partitie in niet-gepartitioneerse ruimte wilt maken

Of drukk op d als u de geselecteerde partitie wilt verwijderen

---------- Post toegevoegd om 09:29 ---------- Vorige post was om 09:19 ----------

Ow jah nog iets, als ik opstart krijg ik na het beginscherm dus waar staat dat f8 kunt enz. Krijg altijd erna een zwart schermpje waar staat starten windows xp of herstelconsole. Dat kreeg ik de laatste tijd altijd bij het opstarten. En krijg het nu ook steeds. İs dat hetzelfde? Kan ik ook daarvoor kiezen? Klinkt misschien raar wat ik zeg maar... İk weet het niet dus vandaar....:hmmmm::dong:

aangepast door mia
Link naar reactie
Delen op andere sites

Herinstalleren is voor ons altijd de laatste optie en zo ver zijn we nog niet hoor :-)

1. Stop de installatiecd in het cdrom station en herstart de pc vanaf de cd.
  2. Dit kan je doen door F12 de drukken ipv F8 voor veilige modus.
  3. Kies het cdrom station en druk enter.
  4. Druk vanuit het scherm 'Welkom bij Setup' op R om de herstelconsole te starten.
  5. Selecteer de installatie waartoe u toegang wilt krijgen met de herstelconsole als op uw computer kan worden gekozen uit twee of meer besturingssystemen voor het opstarten. Waarschijnlijk zal dit in jou geval dus 1 zjn.
  6. Typ het beheerderswachtwoord wanneer daarom wordt gevraagd. Als het Administator-wachtwoord leeg is, drukt u op ENTER.
  7. Typ fixboot en druk op enter.
  8. Typ fixmbr en druk op enter.
  9. Typ exit en druk op enter.
  10. De herstelconsole zal afsluiten en de pc herstarten.
  11. Probeer dan op te starten in normale modus.

Als er fouten optreden, geef dan het volgnummer van de actie die fout loopt en ook de foutmelding die je krijgt.

Hoi,

İk heb eerst op f12 gedrukt waarna hij vraagt druk op een toets als je wilt starten vanaf cd.

İk heb de opgestart vanaf cd maar dan begint hij bestanden te laden voor setup. En krijg ik een blauw scherm metdruk op enter als u windows xp op de geselecteerde partitie wilt installeren

Druk op c als u een partitie in niet-gepartitioneerse ruimte wilt maken

Of drukk op d als u de geselecteerde partitie wilt verwijderen

---------- Post toegevoegd om 09:29 ---------- Vorige post was om 09:19 ----------

Ow jah nog iets, als ik opstart krijg ik na het beginscherm dus waar staat dat f8 kunt enz. Krijg altijd erna een zwart schermpje waar staat starten windows xp of herstelconsole. Dat kreeg ik de laatste tijd altijd bij het opstarten. En krijg het nu ook steeds. İs dat hetzelfde? Kan ik ook daarvoor kiezen? Klinkt misschien raar wat ik zeg maar... İk weet het niet dus vandaar....:hmmmm::dong:

Je moet dus naar die herstelconsole.

Lees de tip van kweezie wabbit eens goed door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik lees het ook maar ik krijg niet het schermpje wat er staat en wil nirts verkeerds doen omdat ik er geen verstand van heb.

Dus ja ik kan in windows recovery console komen maar niet zoals hierboven beschreven. İk weet niet of het een probleem is dat ik extra voorzichtig ben met het uitvoeren van opdrachten waar ik zelf geen verstand van heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.