Ga naar inhoud

pc start niet op

mia

Aanbevolen berichten

Ja dat begrijp ik, maar als ik bij het scherm "druk op een toets om op te starten via pc" op een toets druk kom ik gelijk in het blauwe schermpje met WINDOWS SETUP. En begint hij met het laden van bedtanden voor de installatie. Dus het scherm met welkom bij setup krijg ik niet waar ik R kan indrukken voor recoveryconsole.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dit (klik erop) vond ik terug over het niet verschijnen van je setupmenu.

Gemakkelijkste is als je vanaf een andere pc memtest kan downloaden zodat gecontroleerd wordt of het geheugen het probleem is.

Download memtest.

Brand het op een cd (kies image branden).

Plaats de cd in je cd-rom en herstart, en start dus op vanaf je cd-rom.

Memtest kan je gerust een aantal uren laten draaien.

Geef dan door of er fouten gevonden worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die memtest is ook mooi meegenomen. Zo kunnen we eventuele geheugenbeschadigingen al uitsluiten.

Ow jah nog iets, als ik opstart krijg ik na het beginscherm dus waar staat dat f8 kunt enz. Krijg altijd erna een zwart schermpje waar staat starten windows xp of herstelconsole. Dat kreeg ik de laatste tijd altijd bij het opstarten. En krijg het nu ook steeds. İs dat hetzelfde? Kan ik ook daarvoor kiezen? Klinkt misschien raar wat ik zeg maar... İk weet het niet dus vandaar....:hmmmm::dong:

Dat is inderdaad dezelfde herstelconsole maar niet op alle pc's is dit geinstalleerd en daarom heb ik gekozen voor de procedure met de installatiecd.

Eens je in de herstelconsole bent, mag je verder gaan met puntje 7

1. Stop de installatiecd in het cdrom station en herstart de pc vanaf de cd.
  2. Dit kan je doen door F12 de drukken ipv F8 voor veilige modus.
  3. Kies het cdrom station en druk enter.
  4. Druk vanuit het scherm 'Welkom bij Setup' op R om de herstelconsole te starten.
  5. Selecteer de installatie waartoe u toegang wilt krijgen met de herstelconsole als op uw computer kan worden gekozen uit twee of meer besturingssystemen voor het opstarten. Waarschijnlijk zal dit in jou geval dus 1 zjn.
  6. Typ het beheerderswachtwoord wanneer daarom wordt gevraagd. Als het Administator-wachtwoord leeg is, drukt u op ENTER.
  7. Typ fixboot en druk op enter.
  8. Typ fixmbr en druk op enter.
  9. Typ exit en druk op enter.
  10. De herstelconsole zal afsluiten en de pc herstarten.
  11. Probeer dan op te starten in normale modus.

Als er fouten optreden, geef dan het volgnummer van de actie die fout loopt en ook de foutmelding die je krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.