Ga naar inhoud

pc start niet op

mia

Aanbevolen berichten

• Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi,

Ik heb de recovery console opgestart, en toen kreeg ik het volgende schermpje:

post-27771-1417704611,606_thumb.jpg

daarna heb ik 1 gedrukt voor c:\ windows

en toen fixboot enter, en kreeg het volgende schermpje

post-27771-1417704611,6302_thumb.jpg

Moet ik nu op ja drukken? of wat moet ik hier doen?

ik hoop dat het te lezen is, er staat weet u zeker dat u een nieuwe opstartsector wilt schrijven op partitie c?

Ik heb inmiddels j ingetoetst en enter gedrukt.

en toen fixmbr enter,

en nu krijg ik een waarschuwing namelijk:

het lijkt erop dat deze computer een niet-standaard of ongeldige MBR heeft.

FIXMBR kan de partitietabellen beshadigen als u doorgaat.

hierdoor kunnen alle partities van de active vaste schijf ontoegankelijk worden.

ga niet door als u geen problemen hebt met het verkrijgen van toegang tot het station.

weet u zeker dat u een nieuwe MBR wilt schrijven?

Ik heb inmiddels op j gedrukt, en daarna exit.

Hij is afgesloten en is toen weer opgestart, maar weer bleef hij hangen bij het windows logo...

Dus hij is weer niet normaal opgestart..

aangepast door mia
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de procedure correct uitgevoerd. :-)

We gaan nogmaals proberen een schijfcontrole uit te voeren maar ditmaal vanuit de herstelconsole.

Start dus op met de herstelconsole.

Typ CHKNTFS /D en druk enter.

Typ chkdsk c: /r en druk enter.

Als je de melding krijgt dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart, typ je j en herstart de pc indien hij niet zelf herstart.

Als de schijfcontrole lukt, herstart je de pc opnieuw in de herstelconsole en voer de procedure voor fixboot en fixmbr nogmaals uit.

Herstart de pc daarna op de normale manier.

Als er nog andere foutmeldingen worden gegeven, geef deze dan op in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb de chkdsk uitgevoerd. De chkntfs lukte niet. De chkdsk heeft ie uitgevoerd ik kreeg nadat het helemaal was uitgevoer de melding van dat er een of meer fouten zijn ofzoiets. En toen heb ik weer in re overy console de fixboot en fixmbr gedaan daarna gekozen voor normaal opstarten. En hij is weer vastgelopen bij het windows logo... Dus heb het weer niet kunnen opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK.

Ik begin meer en meer te denken aan een defect van de videokaart of de harde schijf.

Laten we beginnen met een inventaris te maken van wat er allemaal in je pc zit.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Als je op de probleem-pc geen netwerkverbinding hebt, kan je altijd het installatiebestand downloaden met een andere pc en dan met een usb stick overzetten om te installeren.

In plaats van " File - Publish Snapshot " neem je " File - Save Snapshot " en je slaat dit op op de usb stick.

Het opgeslagen bestand heeft de extentie .speccy en kan je niet rechtstreeks toevoegen als bijlage aan een bericht op het forum.

Je het bestand dan inpakken als .zip bestand ofwel de naam van het bestand wijzigen en er .txt aan toevoegen. Deze .zip en/of .txt bestanden kan je wel zonder problemen toevoegen aan een bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.