Ga naar inhoud

pc start niet op

mia

Aanbevolen berichten

Hey,

Bedankt voor de info over de installstie, maar dat heb ik allemaal al uitgevoerd.

Wanneer ik bij figuur 8 (in de handleiding) kom, loopt hij vast en stop het. Dus hij reageert niet meer en gaat ook niet verder met het installeren. Dus net zo een beetje als in het begin wat ik had met het opstarten. Daar kwam hij ook niet verder dan het windows logo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Onderstaande info is voor de helpers. Aangezien ik weinig van hardware ken, laat ik de procedure over aan de hardware kenners :embarassed:.

Oorzaken van het hangen bij "voorbereiden installatie" in XP:

- Bent u zeker dat er geen besturingssysteem op de harde schijf staat (windows 95) (of een upgrade van windows 95 naar xp)?

Ik heb namelijk dit gevonden: Windows XP installation hangs on "Preparing Installation" screen. en dit http://support.microsoft.com/?kbid=315323

- Tijdens de installatie van windows xp moeten zo weinig mogelijk usb apparaten aangesloten zijn. Bv. sluit alleen de usb aan van toetsenbord en muis, en doe de installatie nog eens.

- oververhitting van de cpu (te weinig cooling)

Bron: http://www.techspot.com/vb/topic89863.html (bericht 3)

- als je je harde schijf formatteert, moet je zorgen dat je formatteert voor "grote harde schijven" (best manueel de NTFS partitie verwijderen)

- krassen op cd of vuile cd. Is je windows xp schijfje vrij van krassen en stof? Je kan bijvoorbeeld van iemand anders Windows XP lenen, en zien of het probleem zich dan nog voordoet. Je kan ook proberen om met een gewon XP te installeren (zonder SP3) bv en nadien in Windows zelf SP3 downloaden. Misschien is er wel een probleem met het rechtstreeks installeren van SP3.

- update BIOS versie updaten (http://kadaitcha.cx/xp/cannot_install.html)

-

Windows XP Setup stops responding (hangs) during the "Preparing Installation" phase

When you attempt to upgrade your Microsoft Windows 98, Microsoft Windows 98 Second Edition (SE), or Microsoft Windows Millennium (Me)-based computer, Setup may stop responding (hang) during the "Preparing installation" phase. Additionally, Setup may restart after an extended period of apparent inactivity.

Dit is exact wat de TS voorheeft. Dus we moeten hem/haar vragen of zij een upgrade uitvoert vanaf Windows Millenium of Windows 98.

- Partitie is misschien niet goed geformatteerd. C: partitie volledig verwijderden, opnieuw aanmaken, of tijdens installatie wordt gevraagd op welke partitie windows terecht moet komen. Ga dan op de partitie staan die hij voorstelt, en kies Verwijderen. Daarna partitie terug aanmaken (zie handleiding windows in vorige berichten).

- Wipe de harde schijf volledig, partioneer en formatteer

(http://www.pcreview.co.uk/forums/xp-freezes-preparing-installation-t420233.html , bericht 3)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Dat weet ik eigenlijk niet. Ik heb de oude hardeschijf eruit laten halen en een nieuwe erin laten zetten.

En naar mijn weten heeft er nooit een win 95 erop gestaan. Als udat bedoelt. Er stond altijd al xp home edition op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Ik ben dus naar aanleiding van de post hier naar de winkel gegaan en heb mijn hardeschijf laten vervangen.

Maar zoals ik al eerder zei kon ik geen windows meer installeren. Ik had sowieso afgesproken dat ik de volgende dag terug zou gaan, om mijn bestanden terug te laten zetten vanaf mijn oude hardeschijf. In de winkel had hij ook niet verder gekeken wat de probleem was omdat ik zei dat de probleem mijn harde schijf was. Anyway toen ik daar aankwam werd het meteen duidelijk dat dat dus niet het probleem was, maar dat mijn moederboard stuk was. Dus ik heb terplekke een niewe pc samengesteld, betaald en een aantal uurtjes later opgehaald.

Hierbij wil ik iedereen bedanken die de moeite hebben genomen om mij te helpen.

bij deze is dit probleem dus (soort van) opgelost!!!

:top:;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.