Ga naar inhoud

Bij begin van branden Start mijn PC terug op


derockere

Aanbevolen berichten

Groot probleem!

Als ik een ISO wil branden dan gaat mijn PC direct in shutdown, dus direct een zwart scherm en spontaan terug opstarten. Soms heeft hij hetzelfde verschijnsel als ik er enkel maar een lege CD in leg. Ik weet dus niet hoelang al dat dit verschijnsel zich voordoet, omdat het al een tijdje geleden is dat ik er nog eens een CD heb ingestoken of gebrand. Kent soms iemand een tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je iets meer vertellen over je PC?

Je hebt sinds 15 maart 2011 windows 7 op je PC, er stond dus eerst een andere Windows op?

heb je na de installatie van Windows 7 ook de nodige juiste drivers geïnstalleerd?

Zoals voor moederbord, videokaart,......

Op welke manier is Windows geïnstalleerd? een volledige format?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarvoor stond er XP op. Ik heb dus eerst gecontroleerd of er eventueel W7 op kon. Toen heb ik een externe harddisk aangesloten en vanuit de XP ben ik W7 gaan installeren. Dus met daarna de uitwisseling van oude PC naar nieuwe PC. Dus de drivers zijn onrechtstreeks door de vroegere XP aangebracht.

Is dit voldoende info?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel met de "Windows prestatiemeter". Ik ken geen andere manier!

Of bedoel je het testen alvorens W7 te installeren? Dat heb ik gedaan via het programma dat windows ter beschikking stelde op internet. Deze gaf volgens mij aan dat de PC geschikt was om deze OS te kunnen draaien. Achteraf heb ik trouwens "Autocad" geïnstalleerd en nog wat andere zwaardere programma's. Deze werken prima! Een paar maanden geleden heb ik trouwens nog verscheidene CD's en DVD's gebrand met CdburnerXP. Zonder problemen, waaronder ook ISO's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren ('s avonds laat) mijn PC via "Systeemherstel" teruggezet naar enkele maanden geleden.

Vandaag bij het installeren van ondertussen een andere printer, via CDROM, heeft mijn PC dezelfde vershijnselen!

Dus het is niet enkel bij het branden van een ISO!

Nu weet ik het echt niet meer!

aangepast door derockere
Link naar reactie
Delen op andere sites

De drivers van XP zijn inderdaad niet geschikt voor Windows 7 zoals clarkie reeds aangaf.

Ga naar Apparaatbeheer en verwijder daar de driver voor je dvd station,dit doe je door er met je rechtermuisknop op te klikken en vervolgens te kiezen voor installatie ongedaan maken.

Zet ook een vinkje bij Driver van de pc verwijderen.

Herstart nu je pc en normaal gaat Windows 7 zelf een driver installeren nu.

Lost deze actie je probleem op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.