Ga naar inhoud

internet verbinding valt weg

aussie

Aanbevolen berichten

Vorige week heb ik een nieuwe pc geïnstalleerd, met windows 7 erop.

Als ik deze opstart heb ik meestal verbinding met het internet, maar deze

stopt al gauw na enkele minuten. Via het netwerkcentrum zie ik mijn

draadloos netwerk soms staan en soms niet, zeer onregelmatig.

Alhoewel er juist naast mijn laptop wel connectie heeft.... Ze staan naast

elkaar.

Moet ik in het netwerkcentrum bepaalde zaken instellen zodat de pc altijd

automatisch voor mijn draadloos netwerk kiest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard kiest windows voor het netwerk met het sterkste signaal en verandert dus van netwerk als er een sterker signaal gevonden wordt.

In het netwerkcentrum kan je bij je eigen netwerk instellen dat altijd met dit netwerk moet geconnecteerd worden en je kan dan ook de detectie van andere netwerken uitschakelen.

Op deze manier blijf je verbonden met je eigen netwerk, ook al is het signaal zwakker dan de omliggende netewerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvullende info.....

- Belgacom Favorit

- Draadloos netwerk; Linksys, Wireless-G ADSL home Gateway Model wag 200G

- Besturingssysteem -> Windows 7

- Laptop en desktop

Ondertusssen bekijk ik de reactie van kweezie wabbit....

---------- Post toegevoegd om 21:20 ---------- Vorige post was om 21:07 ----------

In het netwerkcentrum kan je bij je eigen netwerk instellen dat altijd met dit netwerk moet geconnecteerd worden en je kan dan ook de detectie van andere netwerken uitschakelen.

Op deze manier blijf je verbonden met je eigen netwerk, ook al is het signaal zwakker dan de omliggende netewerken.

... is dit via >''status van draadloze netwerkverbinding'', >>eigenschappen van draadloos netwerk, >>>verbinding, bovenste 2 zaken aanvinken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen Belgacom router.

Een Linksys WAG 200 G is een ADSL(2+) modem-router die je met een splitter aansluit op de telefoonlijn.

Ik weet dat de Linksys een ADSL modem - router is, ik ging er alleen vanuit dat hij door Belgacom werd geïnstalleerd.

De vraag blijft, kan je erop inloggen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je het volgende eens doen op de desktop.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... is dit via >''status van draadloze netwerkverbinding'', >>eigenschappen van draadloos netwerk, >>>verbinding, bovenste 2 zaken aanvinken?

Blijkbaar is de instelling via netwerkverbinding een oplossing. Nu kan ik gewoon direct inloggen bij opstarten.

Bedankt voor uw reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.