Ga naar inhoud

Beeldschermresolutie

Loprakso

Aanbevolen berichten

Beste,

Iemand deed mij een nieuwe monitor (CRT 15 inch) aan de hand die beter past bij mijn ander materiaal .

Het betreft een "Compaq S720". Maar vergeleken met de vorige is de beeldresolutie niet dezelfde. Daar ik draai op Windows7, wou ik via het Configuratiescherm de resolutie aanpassen. De monitor stond evenwel goed ingesteld op 1024x768 (aanbevolen). De leesbaarheid (tekstgrootte staat op laag - 100% (standaard), dus OK. Maar naar mijn zin zijn de onderscheiden balken en de iconen te groot. Het blad zelf kan ik aanpassen met "CTRL+Scroll", daar geen probleem.

Zo heb ik de schaal van de beeldresolutie opgedreven tot 1280x1024 en die resolutie ligt mij beter.

Mijn vraag: kan deze laatste positie geen problemen opleveren?

Of nog beter, hoe kan ik vertrekkende van de ideale instelling de hoogte van de vensterbalken aanpassen, m.a.w. zonder risico de voorkeurinstellingen aanpassen.

Moet ik rekening houden met de grafische kaart of een Driver downloaden?

Met dank bij voorbaat en vriendelijke groet. Loprakso.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste,

Iemand deed mij een nieuwe monitor (CRT 15 inch) aan de hand die beter past bij mijn ander materiaal .

Het betreft een "Compaq S720". Maar vergeleken met de vorige is de beeldresolutie niet dezelfde. Daar ik draai op Windows7, wou ik via het Configuratiescherm de resolutie aanpassen. De monitor stond evenwel goed ingesteld op 1024x768 (aanbevolen). De leesbaarheid (tekstgrootte staat op laag - 100% (standaard), dus OK.

Misschien moet je resolutie 800x600 nemen want dat is normaal gezien de resolutie voor 15 inch scherm

Kijk ook eens of de juiste monitor geselecteerd is.

post-23245-1417704599,1157_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp iets niet. Wanneer ik de shermresolutie open geeft hij mij aan als "aanbevolen" verhouding 1024x768, waarmede ik alle balken en pictogrammen te groot vind. Breng ik hem op 1280x1024 dan valt alles vrij klein uit en naar het schijnt zou dit niet goed zijn voor mijn grafische kaart (juist of niet?). De iedeale verhouding ligt tussen beide in, maar die kan ik niet instellen.

Te kiezen, geef ik evenwel de voorkeur aan de kleinere resolutie. Maar is dit niet nadelig voor mijn pc? Ik ben dan de handleiding gaan downloaden die de volgende karakteristieken aangeeft: Picture Tube (diagonal) = 17-inch FST (je thesis) en Viewable (diagonal) = 15.8-inch. Wanneer ik de diagonaal meet van de beeldbuis kom ik op 41 cm (weer een waarde tussenin). Wat beveel je me aan? Is het mogelijk (aangezien ik op Windows 7 draai) dat de monitor (een verouderd model dat is afgezet ten voordele van een LCD breedscherm) enkel compatibel zou zijn als scherm voor XP. Zou het zinvol zijn om het scherm (maar dan uiteraard allen het scherm) terug op XP over te zetten en desgevallend hoe? Maar deze laatste oplossing lijkt mij extreem en onlogisch!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je even onderstaande willen uitvoeren zodat we weten met welke hardware we te maken hebben?

Het kan goed zijn dat de grafische kaart een andere resolutie als maximum aanbied dan die van het scherm!!

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is, wanneer ik de resolutie op 1280x1024 instel (die mij trouwens goed ligt), ik van de Intel Graphics Media Accelerator Driver in de systemtray een verwittiging krijg dat deze niet correct is en er wordt verwezen naar de aanbevolen resolutie, te weten: 1024x768.

Maar aan de hand van je antwoord, mag ik er dus van uitgaan dat mijn grafische kaart die hogere resolutie aankan, waarvoor ik oorspronkelijk vreesde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.