Ga naar inhoud

phpbb 3 forum --> kleuraanpassingen en tekstgrootte?

fenna79

Aanbevolen berichten

Enige tijd terug downloade ik het phpbb 3.0.9 forum

Mijn probleem is dat ik lichte kleuren moeilijker waarneem (lichtblauw, lichtgrijs, ... etc). Ik was dus op zoek naar een 'style)! dat vrij donker was, ik vond dit in de naam van de 'style' idlaunch_black dat ik dan ook downloade.

Maar nu zijn ook de teksten in de topics bvb blauw (link?) en zijn er ook teksten die in het lichter grijs staan. Ik zou deze uiteraard graag gewoon allemaal heel sober, maar duidelijk in het zwart zien. Zodat dit niet alleen voor mij, maar ook voor de andere bezoekers gewoon duidelijk leesbaar wordt.

Ik informeerde me al enige tijd terug ook, naar hoe ik dit doen moest, men liet weten dat dit gewoon aangepast kon worden als ik naar de bewuste style zou gaan (idlaunch_black), de map open, en daar onder de map Theme zou openen en dan zou kiezen voor het bestand 'colours.css'. Daar zou ik alles kunnen aanpassen op vlak van kleuren.

Echter, als ik dit open weet ik niet eens welke code waarop invloed heeft, erg vervelend en heel onduidelijk voor mij. Ik wil alleen bekomen wat ik hierboven neerschreef, dat de teksten, op mijn forum allemaal zwart worden, geen lichtlbauw ofzo (er staat wel tekst in het begin van het forum in wit op een zwarte achtergrond, dat mag zo blijven, want is een heel duidelijk contrast). Maar alles wat blauw of lichter grijs is op witte achtergrond, is helemaal NIET duidelijk, die wil ik graag in een zwarte kleur zien. Het lukt me echter niet zelf omdat ik zoals gezegd, niet eens weet waarop welke code invloed heeft.

Hierbij zou ik ook graag de grootte van de tekst (standaardtekst) op het forum iets willen vergroten, maar weet ook helemaal niet in welke file ik dit kan of moet doen, ...). Ik zou deze bvb naar pakweg 14 px willen omzetten).

Wie kan en wil mij hierbij helpen? Ik heb al dagen en uren geprobeerd om het aan te passen, mar het lukt me niet, ook niet als ik via het forum via beheerspaneel inlog en naar stijlen ga om de upgedate files via die weg 'te vernieuwen'.

Iemand die me hierbij kan en wil helpen, kan de ganse file (de style) downloaden via volgende link;

http://www.debeatrijsroedel.be/download/idlaunch_black.zip

Ik ben zeer benieuwd naar reacties.

Ik laat ook nog graag even weten dat ik vanaf heden avond (woensdag 19 okt) enkele dagen (tot en met maandag as) in vakantie ben. Krijgt u dus niet meteen reactie van mij, dan is dat een teken dat ik niet of niet overal zomaar op internet geraak, maar dinsdag ben ik zeker terug thuis.

Vriendelijke dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi fenna79,

Zelf hebben we enkele jaren terug zelf gebruikt gemaakt van het toen nog phpbb 2 reeks.

Echter moet ik toegeven, ik ben er intussen meer dan 3 jaar niet meer actueel mee bezig en de code en instellingen zijn intussen erg gewijzigd.

Ik weet niet of er hier leden zijn met phpbb ervaring, misschien dus even afwachten.

Wat je ook kan doen is even een melding op het Nederlandse phpbb forum plaatsen:

phpBB.nl • Forumoverzicht

Veel kans dat je daar correcte info kan verkrijgen.

Succes alvast,

Karel

Beheerder

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.