Ga naar inhoud

extern-harde-schijf-werkt-niet-op-win-xp-sp3

Peter-be

Aanbevolen berichten

Kijk eerst in schijfbeheer wat de toestand van je schijf is.

Te bereiken via Start/Configuratiescherm/Systeembeheer/Computerbeheer. In Computerbeheer zie je een onderverdeling in

Systeemwerkset, Opslag en Services+toepassingen. Opslag is uitgeklapt en daarbinnen zie je Schijfbeheer. Klik daarop.

Maak er anders een printscreen van en plaats die in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-28445-1417704601,2354_thumb.jpg

Bedankt om tijd vrij maken voor dit. Hier zie je afbeeldingen ( printscreens ).

Links lijkt of niet lukt met de schijf. En rechts gaat ze open als niks. Kan alleen bekijken en afhalen. Niks opzetten. Had eventjes Linux Ubuntu gehad. En daar werkte de schijf als niks.

Dus de schijf werkt wel op Linux. Niet op Windows xp.

Begin ik die kocht werkte de schijf op alles. Nu jaar later niks meer.

post-28445-1417704601,1632_thumb.jpg

post-28445-1417704601,2035_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja kan dat blijkbaar wel. Mijn pc harde schijf heeft nog 12GB vrij ruimte. En op mijn extere schijf is al 351GB gebruikt.

Zelfs bestanden alleen van mij zijn. Kunnen te groot zijn voor verplaatsen naar pc harde schijf.

Kunt zeggen format en dan recorver de bestanden. Met afbeeldingen kan het lukken. Met video bestanden misschien niet. Ben al gaan zien of ze mij kunnen helpen om mijn schijf backup maken naar een winkel of zo.

Daar vragen ze al 24 euro voor backup en binnen de 7 dagen moet terug gezet worden of ik ben ze kwijd.

Nu zien als ik ze formatteer terug in orde is.

Anders ben nog verplicht om nieuwe schijf kopen. Op het einde heb ik dan twee nieuwe schijven. :hmmmm:

Of mijn pc schijf nog eens in twee splitsen en daar een andere os systeem op zetten.

Ben nooit niet zeker of ze je hele schijf plus uwe huidige Win er af gooien.

Dan via programma nu heb pendelen van Win xp naar Win 98 of 2000 of ReactOS of Linux os enzo voor mijn bestanden.

Zou denken om eens naar de geburen gaan. En daar die schijf op zetten. Doet dat ook niet graag.

Ook zou kunnen proberen. Om de externe schijf splitsen en dan 50% formatteren.

Dan al de bestanden oververplaatsen naar 50% format gedeelde. Dan de andere 50% formateren.

En zo zien of alles dan opgelost is.

Wij gaan er misschien nog opgelost krijgen. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt dat je de schijf onder Linux hebt gebruikt, en dat blijkbaar nog steeds kan. Hij is toch niet EXT3 of 4 geformateerd ? (Dat zijn linux schijf formaten). Je kan dan de schijf niet zomaar lezen onder Windows. Maar er zijn wel utilities voor. (Je vindt er een hier (klik).

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt ProMind,

De schijf is NTFS is in het begin format. Het programma ik afgehaalt heb jij zegde geeft aan RAW schijf.

Er is een fout gebeurd in de schijf. Nu proberen dit oplossen.

Nu heb ik mijn externe schijf in twee splitst. En met een programma daar boven in printscreen ziet bezig om de halft van linkse kant van de schijf een copie maken. En naar de rechtse kant van de schijf copiëren.

Nu raar maar waar. De rechtse kant van de zelfde schijf komt nu wel in deze computer.

Omdat deze nu niet meer RAW is maar NTFS ( Logical ).

Normaal bij pc schijf en bij usb sticks, externe schijf enzo is het NTFS ( Primary ).

NTFS ( Primary ) als de schijf één heel is.

Als je de schijf splits is het tweede deel van de zelfde schijf volgens MiniTool Partition Wizard NTFS ( Logical ).

Nu gaan ik de linkse kant van de schijf proberen formatteren. Dan de bestanden van rechts naar links terug zetten.

En de schijf terug één geheel maken.

Op voorhand al bedankt voor jullie steun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie dag Clarkie,

Ik heb de oplossing gevonden om de schijf formatteren en herstellen.

Met programma om schijven te splitsen zoals ( MiniTool Partition Wizard ). Dan heb je achterste kant van de schijf vrijen ruimte.

Met ander program of programma's zoals ( Linux Raider en Rain-to-Rain ). Kunt je date op de beschadige schijf raadplegen. En over zetten naar een andere schijf. Of naar de goede kant van uwe beschadige schijf. Als dit gebeurd is. Kunt je de slechte kant van de schijf formatteren. Dan kunt je uwe date terug naar slechte kant brengen als het probleem opgelost is. Dan format je de goede kant van de schijf. En daarna maak je de schijf terug één geheel als je dit wilt.

Ja in ( NFTS )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.