Ga naar inhoud

Systeem onstabiel en traag


redsmart

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik kon niet echt het meeste geschikte forum onderdeel vinden waar ik deze vraag moest zetten maar ik zit met het volgende.

Ik loop tegen 2 dingen aan met mijn nieuw laptop

Sinds een weeek heb ik een Asus K53E Notebook.

Vanaf het begin vond ik het apparaat al niet bijzonder veel sneller dan mijn vorige laptop omdat hij soms even "stil" bleef staan in een scherm en daarna ging alles weer evengoed door.

Tot ik gister Autocad installeerde, wanneer je gewoon fatsoenlijk een lijn wil tekenen stotterd de computer al. Maar ik heb keurig de nieuwste versie van autocad 64bit. En de computer voldoet ruim aan de specificaties!

Ik heb geen flauw idee waar het aan kan liggen en weet ook niet hoe dit te testen is!?

(ik heb hem trouwens in entertainment mode staan, in High performance doet hij het al iets beter..)

Omdat ik alle standaard asus programma toch niet gebruik ben ik wat gaan verwijderen, dingen als smartlogin (gezichtsherkenning) Asus vibe (spelletjes) Nuance PDF reader (ik gebruik gewoon adobe) en volgens mij heb ik ook perongeluk (door een te snelle dubbelklik) zomaar een programma wat de naam van de computer heeft Asus K53E verwijdert.

Dit was geheel onbewust en ik hoefde het niet te bevestigen het was opeens weg, ik kon het ook niet terughalen!

Toen ik weer opstartte was mijn hele thema weg, dus bureaubladachtergrond etc. en AVG free had een probleem! als ik dit opstartte zag ik het hele programma niet de teksten op de buttons niet etc. verder gaf hij aan dat Windows verkenner niet meer werkte!

Dus ik een systeemherstel gedaan. Nu weer alleen de spelletjes en wat extra programma van asus verwijdert.

Tot opeens de computer uit het niets een zwart scherm krijgt waarna hij de standaard instellingen van asus lade en windows verkennenr evenals AVG niet meer werkten! Daarna vloog hij nog eens over naar een hele lage resolutie, waarna hij zich weer herstelde en ik weer terug bij af was (dus met asus instellingen&achtergrond en half werkend systeem).

Het werkt nu ongeveer goed alleen Windows verkenner crasht soms steeds! Dus er zit nog wat in maar wat!

Ik heb alle virus progamma's erover laten gaan inc. malwarebytes

Een heel verhaal, ik heb dus geen gekke dingen gedaan (toch?) en de computer is splinternieuw ik baal hier enorm van! herkent iemand dit probleem?

Wanner er nog vragen zijn of jullie bepaalde dingen willen zien voordat je mij hiermee zouden kunnen helpen hoor ik het graag!

Groeten,

Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan eens na of de Windows-systeembestanden nog intact zijn. Plaats nadien het logje.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alls windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie dc/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Geef het overzicht van de resultaten in een volgend bericht.


U kan ook een hijackthis logje plaatsen zodat we virussen echt kunnen uitsluiten. Plaats nadien het logje.

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

He super bedankt voor je snelle reactie!

Dit wil je van mij zien toch:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 20:39:55, on 19-10-2011

Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)

MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16421)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\Program Files (x86)\ASUS\ASUS Live Update\LiveUpdate.exe

C:\Program Files (x86)\ASUS\Splendid\ACMON.exe

C:\Windows\SysWOW64\ACEngSvr.exe

C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Package\ATKOSD2\ATKOSD2.exe

C:\Windows\AsScrPro.exe

C:\Program Files (x86)\ASUS\Sonic Focus\SonicFocusTray.exe

C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Package\ATK Media\DMedia.exe

C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Package\ATK Hotkey\HControlUser.exe

C:\Program Files (x86)\ASUS\Wireless Console 3\wcourier.exe

C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgtray.exe

C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe

C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe

C:\Program Files (x86)\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe

C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe

C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Asus | MSN

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.mijnhanze.nl/

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Asus | MSN

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgssie.dll

O2 - BHO: Aanmeldhulp voor Windows Live ID - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O4 - HKLM\..\Run: [ASUSPRP] "C:\Program Files (x86)\ASUS\APRP\APRP.EXE"

O4 - HKLM\..\Run: [ASUSWebStorage] C:\Program Files (x86)\ASUS\ASUS WebStorage\3.0.84.161\AsusWSPanel.exe /S

O4 - HKLM\..\Run: [sonicMasterTray] C:\Program Files (x86)\ASUS\Sonic Focus\SonicFocusTray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [ATKOSD2] C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Package\ATKOSD2\ATKOSD2.exe

O4 - HKLM\..\Run: [ATKMEDIA] C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Package\ATK Media\DMedia.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HControlUser] C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Package\ATK Hotkey\HControlUser.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Wireless Console 3] C:\Program Files (x86)\ASUS\Wireless Console 3\wcourier.exe

O4 - HKLM\..\Run: [updateLBPShortCut] "C:\Program Files (x86)\CyberLink\LabelPrint\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files (x86)\CyberLink\LabelPrint" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\LabelPrint\2.5"

O4 - HKLM\..\Run: [AVG_TRAY] "C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgtray.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [switchBoard] C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes' Anti-Malware] "C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe" /starttray

O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETWORK SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETWORK SERVICE')

O4 - Global Startup: FancyStart daemon.lnk = ?

O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll

O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll

O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics

O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgpp.dll

O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll

O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe

O23 - Service: AFBAgent - Unknown owner - C:\Windows\system32\FBAgent.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)

O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe

O23 - Service: ASLDR Service (ASLDRService) - ASUS - C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Package\ATK Hotkey\ASLDRSrv.exe

O23 - Service: ATKGFNEX Service (ATKGFNEXSrv) - ASUS - C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Package\ATKGFNEX\GFNEXSrv.exe

O23 - Service: AVGIDSAgent - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\AVGIDSAgent.exe

O23 - Service: AVG WatchDog (avgwd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgwdsvc.exe

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: Google Update-service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Google Update-service (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: iPod-service (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe

O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: Intel® Management and Security Application Local Management Service (LMS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel® Management Engine Components\LMS\LMS.exe

O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe

O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)

O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)

O23 - Service: SwitchBoard - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe

O23 - Service: Intel® Turbo Boost Technology Monitor 2.0 (TurboBoost) - Intel® Corporation - C:\Program Files\Intel\TurboBoost\TurboBoost.exe

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)

O23 - Service: Intel® Management and Security Application User Notification Service (UNS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel® Management Engine Components\UNS\UNS.exe

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)

O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)

O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)

O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)

O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--

End of file - 9868 bytes

Ik moest via eigenschappen aanpassen dat ik het als adminstrator kon uitvoeren dus hoop dat het juist is ;)

Groeten,

Martijn:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK. Dit logje wordt nagekeken door onze malware-specialisten. Ik heb ze gecontacteerd en ze zullen je logje zo spoedig mogelijk nakijken.

Heb je ook al de eerste tip geprobeerd namelijk dit:

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alls windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie dc/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Geef het overzicht van de resultaten in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee die heb ik nog niet geprobeerd.

Ik heb een recovery cd gemaakt met Asus (uhh het zijn er 5!) en een hersteldisk voor win7 maar die heb ik vandaag pas gemaakt.. (net bij ouders thuis en daar lagen de dvd"tjes) Die 5 zijn van voor de problemen

Verder zit er geen DVD bij die hersteldisc mag heten ;)

alsnog een aanrader?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je logje zit geen enkel aanwijzing voor een probleem. Maar ... indien het nog een recente aankoop is, zou ik je aanraden om zelf niet op zoek te gaan naar de problemen op deze Notebook. Vermits deze logischerwijs nog onder garantie valt, zou ik daar eerst mee teruggaan naar de PC-boer en daar de problemen voorleggen. Want het is - op basis van je verhaal - duidelijk dat deze zich reeds kort na aankoop voordeden. Lijkt me dan ook logisch dat de verkoper deze moet oplossen. Alles wat je zelf ondertussen wijzigt aan de oorspronkelijke instellingen, zou tegen je kunnen gebruikt worden in het kader van de garantiebepalingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer dan eens het programma CCleaner uit. Ik garandeer niet dat dit het probleem oplost, maar kwaad kan het niet.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat je Ccleaner hebt laten runnen en je je laptop hebt herstart mag je het volgende uitvoeren :

Klik op de Windowsknop links onderaan je scherm en typ in het zoekvenster msconfig in...nadien klik je bovenaan op msconfig (zie afbeelding).

post-20447-1417704603,6017_thumb.jpg

Er opent zich een nieuw (kleiner) scherm : Systeemconfiguratie...in dit scherm ga je naar het tabblad Opstarten.

Nu zoek je alle software van Asus...vink (enkel van de Asus-software !) alles uit behalve : ATKOSD2, ATK Media en ATK Hotkey...klik nadien eerst op toepassen, dan pas op ok.

post-20447-1417704603,5329_thumb.jpg

Nadien wordt er gevraagd om je laptop te herstarten.

Indien dit geen verbetering heeft opgeleverd kan je nog twee dingen doen.

Het eerste is een zogenaamde recovery...hierdoor zet je je laptop terug naar de fabrieksinstellingen, dus hou er rekening mee dat je eerst al je persoonlijke bestanden, documenten, etc. dient veilig te stellen op een externe harde schijf.

De recovery start je op door tijdens het (her)opstarten meteen op de F9-toets te tokkelen, dus voor Windows opstart.

Meteen na de recovery ga je dan opnieuw naar msconfig en voer je opnieuw het bovenstaande uit, dus voor de installatie van andere software.

Lost dit alles het probleem nog niet op dan zitten we bij de laatste stap : de laptop aanmelden voor een herstelling / nazicht onder garantie...dit kan je als je hier klikt.

Omschrijf bondig (max. 150 karakters) de problematiek en de reeds ondernomen stappen.

Asus Support neemt via mail met jou contact op, mogelijk met nog een paar uit te voeren handelingen, mogelijk met een toelating om het toestel terug te sturen : RMA.

Dit gebeurt kosteloos : toestel wordt aan huis opgehaald en terug afgeleverd.

Mijn persoonlijke ervaring is dat dit veel sneller gaat als je dat rechtstreeks doet dan met tussenkomst van de PC-boer.

Het eerste wat Asus Support je gaat voorstellen om het probleem op te lossen is een recovery, dus : die dien je zeker uit te voeren alvorens je RMA aanvraagt.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.