Ga naar inhoud

Systeem onstabiel en traag

redsmart

Aanbevolen berichten

@Asus

Bedankt voor je reactie!

Ik zal het proberen het wordt niet nu direct want ik zit niet thuis volgende week pas weer.

Opsturen is de laatste optie vanwege mijn studie en ik redelijk afhankelijk van de pc ;)

Verder is het enige van Asus wat nog meer op gestart wordt iets dat ARP heet van ASUS TEK.

Andere vraag, iemand bekend met dat windows verkenner systeem?

En als het systeem volgens de specificaties autocad makkelijk zou moeten kunnen draaien. en bij mij stotterd hij alsof hij het net kan. Waar kan dit dan aan liggen?

@2012 als 2010 64bit versie doen het... mijn vorige computer staat autocad 2010 32bit op en die draait wel makkelijker maar alles in dat systeem is ouder en lichter!

aangepast door redsmart
Link naar reactie
Delen op andere sites

Check die opstarters (Asus-software) eens in msconfig zoals aangegeven...normaliter gaat daar ook ALU of Asus Live Update tussen zitten, die durft wel al eens voor de (on)nodige belasting te zorgen.

Op mijn systeem (Asus N61Jv) zijn dus enkel die 3 geïnstalleerd uit de vorige post...wil je nog meer info over die voorgeïnstalleerde Asus-software dan kan je die hier bekijken.

Ik weet niet welke andere software je nog hebt geïnstalleerd...die kan je ook bekijken in msconfig en er daar nog eventueel uit je opstarters halen.

Ben je daar niet ervaren in dan kan je veilig aan de slag met Soluto (klik er op).

Een anti-virus kan ook voor de nodige belasting zorgen, de ene is lichter / zwaarder dan de andere.

Mogelijk lossen deze acties, samen met de opruimbeurt die Kurtt reeds voorstelde in één klap ook je verkenner-probleem op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@asus bedankt voor het progamma Soluto het is interessant & handig omdat het automatisch oplossing zoekt wanneer iets crasht... en laat zien dat mijn verkenner al 64 keer gcrasht is :@! Naja dit keer was het explorer..

Soluto geeft aan dat de laatste keer dit bestand waarschijnlijk verantwoordelijk was.. asuswsshellext64.dll wat voor bestand zou moeten zijn?

Verder crasht photoshop 64bit wel maar de normale versie niet ;)

Geen virus scanner vind wat en ik heb alles al geprobeerd! (ja behalve opnieuw installeren dat ga ik doen als ik tijd heb en school weer even klaar is)

Is er iemand die een idee heeft wat er hier aan de hand is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@asus

Bedankt! Toen ik het progamma verwijderde herhaalde een paar keer iets wat ook gebeurt als het progamma crasht. Hopen dat het probleem hier mee opgelost is voor even ;)

Ik had het er op laten staan met het idee van misschien gebruik ik het nog ooit.

Binnenkort dus opnieuw installeren, voor ik dat doe daar heb ik dus geen extra recovery cd of zoiets voor nodig!?

En kan je de computer ook clean herinstalleren zonder asus progamma's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat programma nog nooit gebruikt...ik werk zelf als back-up met images die ik op een externe HDD plaats.

Nu je dat programma hebt verwijdert mag je je laptop nog eens opschonen met Ccleaner (zie post 9).

Herinstalleren gebeurt via de recovery partitie (zie post 10)...bij het eerste gebruik van je laptop zou je normaliter ook recovery-dvd's moeten branden hebben, dat werd toen gevraagd.

Na een recovery staat al die software er opnieuw op...en kan je dus opnieuw gaan snoeien en strippen...(link software zie post 12)

Je kan ook clean installeren zonder de Asus programma's...maar dan heb je wel een installatieschijf van Windows nodig en die heb je niet bij je laptop bijgekregen bij aankoop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de pc vandaag opnieuw geinstalleerd alle overige asus progamma's er van af etc.

Ccleaner daarna erover heen, waarna hij een registerserver fout aangaf maar die is er ook uit

Autocad moet ik nog testen maar hij voelt wel sneller aan..

Bedankt voor alle informatie & @asus bedankt voor dat progamma soluto ;)

Alleen na het opstarten weten die progamma's zichzelf altijd op te starten! (open office, Deamon tools, driver finder (bij deamon tools geinstalleerd :S) en realtek audio ook zo dubbel progamma!

Ik heb ze uit staan in Msconfig en ook in soluto staan ze op delay..

aangepast door redsmart
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn inderdaad zo een aantal wringers die er zich permanent doorheen weten te worstelen...Messenger is er nog zo eentje...

Als je ze op delay kan zetten gaat de impact op de opstarttijd geminimaliseerd zijn.

Laat het topic nog maar eventjes open staan tot na de 'Autocad-test'... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ondertussen ook alle updates en servicepack geïnstalleerd ?...

Ga eens kijken in Windows Update (configuratiescherm --> systeem en beveiliging --> Windows Update) ... klik daar op Naar updates zoeken...voer de installatie uit en indien de updates dat vragen : start je systeem opnieuw op...sluit pas volledig af na de installatie van de updates.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.