Ga naar inhoud

image backup in vista terugzetten

fraguil

Aanbevolen berichten

weet er iemand hoe ik een image backup in vista moet restoren?

mijn Vista CD is spoorloos maar ik heb wel een paar imagebackups op een externe harde schijf staan.

een normale system restore werkt niet , het moet dus eigenlijk wel via de image backup gebeuren

ik zit hier serieus in de knoei

grts

guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarmee hebt u de imagebackups gemaakt? Met welk backup programma?

Vanaf Windows 7 is er een ingebouwd programma om backups te maken en terug te zetten, voor vista moet je nog aparte software installeren.

Waarmee heb je de images gemaakt? Heeft dat programma niet de optie om een herstelcd te maken waarmee je dan kunt opstarten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de backups zijn gemaakt met wat er in Vista voorzien is

de help functie leert me dat je ofwel moet terugzetten met opstarten met de Vista cd (die ikniet meer heb of vind) ofwel opstarten met F8 en select advanced boot options iets wat niet in dat menu staat bij mijn computer

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké , dan hebt u vista business, vista ultimate of windows vista enterprise. Hiermee is het mogelijk om een volledige kopie van je pc te maken in vista.

U hebt dus geen tekst "geavanceerde opties" ? Dat is vreemd want dit vond ik op internet:

Gebruik deze methode als je geen Vista installatieschijf hebt:

1. Start de computer opnieuw op.
  2. Als op de computer slechts één besturingssysteem is geïnstalleerd, drukt je meerdere malen op F8 terwijl de computer opnieuw wordt gestart. Je moet op de toets F8 drukken vóórdat het Windows logo wordt weergegeven. Als het Windows logo wordt weergegeven, moet je het opnieuw proberen.
  3. Als er meerdere besturingssystemen op de computer zijn geïnstalleerd, gebruik je de pijltoetsen om het besturingssysteem dat je wilt starten te markeren. Daarna drukt je op F8.
  4. Selecteer in het menu Geavanceerde opstartopties met de pijltjestoetsen De computer herstellen en druk op ENTER.
  5. Selecteer je toetsenbordindeling en klik op Volgende.
  6. Selecteer je gebruikersnaam, typ je wachtwoord en klik op OK.
  7. Klik in het menu Systeemherstelopties op Windows Complete PC Restore en volg de instructies.

Bron: VistaBits - Complete PC Back-up terugzetten

Staat "Geavanceerde opties" niet ergens beneden ofzo in dat zwart scherm. Heb je goed gekeken dat er nergens "geavanceerde opties" staat?

Zelf herstelcd maken voor Windows Vista

UPDATE

Als je Windows Vista SP1 geinstalleerd hebt op je pc, kan je direct een herstelcd maken. Ga naar het startmenu en kies "Alle programma's" en daarna voor "Systeemonderhoud" of "Onderhoud" of een vertaling van "Maintenance". Daarna kies je voor "Maak een herstelcd" (create a recovery disk"). Je hebt een lege cd nodig

Bron: http://www.istartedsomething.com/20070929/vista-sp1-recovery-disc/

Met zo'n gemaakte herstelcd kan je nog aan je images! Dus zo'n herstelcd heeft dezelfde functie als een gewone windows-cd.

Onderstaande info moet je dan niet meer gebruiken ! :

Als het er echt niet bijstaat, kan je opteren om zelf een vista herstelcd te maken. Meer info hier

Create a Recovery Disc - Vista Forums

aangepast door karel
verwijderen van bepaalde info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.