Ga naar inhoud

Nieuwe computer kopen

WINhans

Aanbevolen berichten

Monitor / toetsenbord / boxen / muis etc heb ik al,

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Gamen / mail / internet / downloaden
  2. Wat is mijn budget ? - 500 - 2000
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - samenstelling als dat beter is
  4. Ga ik overklokken ? - nee
  5. Ga ik later upgraden ? - nee
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - ja
  7. Ga ik zelf assembleren ? - nee
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - win7 home prem. is goed
  9. Ga ik zelf installeren ? - ja
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - als het er een beetje mooi uitziet
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? -
  12. Heb ik specifieke wensen ? - een pc die niet al te veel geluid maakt zou fijn zijn

Alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenstelling:

Ik heb in deze samenstelling rekening gehouden met het budget van rond de 2000 euro, uiteraard kan ik een goedkopere samenstelling maken als je dat wilt.

Processor : Als processor hebben we gekozen voor een Intel Core i7 2600. De 2600 is uiterst snel en daarom uitstekend geschikt voor de Game-PC. Aangezien je niet gaat overklokken, hebben we geopteerd voor de versie zonder vrijgestelde multiplier.

CPU-Koeler : De i7 2600 is wel een heethoofdje, dus aangepaste koeling is aangeraden. Het compacte waterkoelingssysteem van Corsair, de H60, biedt uitstekende prestaties voor je geld en is stil.

Geheugen : Op het moederbord wordt als geheugen vier latjes Corsair Vengeance LP gebruikt. Deze geheungelatjes zijn goedkoop, nemen niet veel plaats in, en zijn redelijk snel. 8GB is meer dan voldoende voor jouw doeleinden.

Videokaart : De GTX 580 is momenteel de snelste individuele kaart verkrijgbaar, maar daar doen we nog een scherpje bovenop met de MSI Twin Frozr/OC Edition. Dit model is al standaard overgeklokt en heeft een aangepaste koeler voor minder geluidsproductie.

Moederbord : Ik heb een sterk moederbord genomen, zodat je later gemakkelijk een videokaart kan bijsteken. Het gaat om de MSI Z68A-GD65. USB 3.0 en SATA 600 zijn aanwezig, alsook alle andere gangbare functies.

Bootschijf : SSD's zijn helemaal in en daarom hebben we gekozen voor de Crucial m4, de snelste SSD momenteel verkrijgbaar. Een opslagcapaciteit van 120 GB moet meer dan genoeg zijn voor het besturingssysteem en andere belangrijke programma's.

Opslagschijf : Omdat 120 GB heel weinig is voor een PC, komt er ook nog een tradionele harde schijf in. De Western Digital Caviar Green met een opslagcapaciteit van maarliefst 2TB dient als de opslagschijf.

Behuizing : De behuizing is altijd een beetje persoonlijke smaak, maar de Fractal Design R3 is één van de best afgewerkte behuizingen op de markt. Veel plaats voor je onderdelen, en heerlijk stil.

Optische Drive : Blu-Ray wordt op PC's steeds meer ingeburgerd en daarom kiezen we meteen voor een exemplaar die zowel Blu-Ray schijfjes kan lezen als branden. Natuurlijk kan 'ie ook DVD's en CD's lezen en branden. Een ideale taak voor de LG B10HLS30.

Voeding : De AX-850 uit de stallen van Corsair is modulair, efficiënt en stil. Een fantastische voeding voor een fantastische PC.

Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium NL 64 Bit.

Azerty.nl assembleert het systeem, maar installeert Windows niet. Azerty biedt een garantie van 1 jaar op de assemblage en onderdelen. Uiteraard zijn er enkele onderdelen die van een langere garantieperiode genieten, uiteraard blijft de langste garantieperiode gelden. (Op het geheugen heb je bijvoorbeeld levenslange beperkte garantie.)

Het totaalbedrag op het moment van schrijven (20/10) bedraagt dan net iets minder dan 1700,-.

Link naar reactie
Delen op andere sites

=1&product[309163]=1&product[257287]=1&product[394013]=1&product[425856]=1&product[404841]=1&product[433238]=1&product[282017]=1&product[363575]=1&product[435803]=1&product[385226]=1&product[392749]=1"]Samenstelling:

Ik heb in deze samenstelling rekening gehouden met het budget van rond de 2000 euro, uiteraard kan ik een goedkopere samenstelling maken als je dat wilt.

Processor : Als processor hebben we gekozen voor een Intel Core i7 2600. De 2600 is uiterst snel en daarom uitstekend geschikt voor de Game-PC. Aangezien je niet gaat overklokken, hebben we geopteerd voor de versie zonder vrijgestelde multiplier.

CPU-Koeler : De i7 2600 is wel een heethoofdje, dus aangepaste koeling is aangeraden. Het compacte waterkoelingssysteem van Corsair, de H60, biedt uitstekende prestaties voor je geld en is stil.

Geheugen : Op het moederbord wordt als geheugen vier latjes Corsair Vengeance LP gebruikt. Deze geheungelatjes zijn goedkoop, nemen niet veel plaats in, en zijn redelijk snel. 8GB is meer dan voldoende voor jouw doeleinden.

Videokaart : De GTX 580 is momenteel de snelste individuele kaart verkrijgbaar, maar daar doen we nog een scherpje bovenop met de MSI Twin Frozr/OC Edition. Dit model is al standaard overgeklokt en heeft een aangepaste koeler voor minder geluidsproductie.

Moederbord : Ik heb een sterk moederbord genomen, zodat je later gemakkelijk een videokaart kan bijsteken. Het gaat om de MSI Z68A-GD65. USB 3.0 en SATA 600 zijn aanwezig, alsook alle andere gangbare functies.

Bootschijf : SSD's zijn helemaal in en daarom hebben we gekozen voor de Crucial m4, de snelste SSD momenteel verkrijgbaar. Een opslagcapaciteit van 120 GB moet meer dan genoeg zijn voor het besturingssysteem en andere belangrijke programma's.

Opslagschijf : Omdat 120 GB heel weinig is voor een PC, komt er ook nog een tradionele harde schijf in. De Western Digital Caviar Green met een opslagcapaciteit van maarliefst 2TB dient als de opslagschijf.

Behuizing : De behuizing is altijd een beetje persoonlijke smaak, maar de Fractal Design R3 is één van de best afgewerkte behuizingen op de markt. Veel plaats voor je onderdelen, en heerlijk stil.

Optische Drive : Blu-Ray wordt op PC's steeds meer ingeburgerd en daarom kiezen we meteen voor een exemplaar die zowel Blu-Ray schijfjes kan lezen als branden. Natuurlijk kan 'ie ook DVD's en CD's lezen en branden. Een ideale taak voor de LG B10HLS30.

Voeding : De AX-850 uit de stallen van Corsair is modulair, efficiënt en stil. Een fantastische voeding voor een fantastische PC.

Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium NL 64 Bit.

Azerty.nl assembleert het systeem, maar installeert Windows niet. Azerty biedt een garantie van 1 jaar op de assemblage en onderdelen. Uiteraard zijn er enkele onderdelen die van een langere garantieperiode genieten, uiteraard blijft de langste garantieperiode gelden. (Op het geheugen heb je bijvoorbeeld levenslange beperkte garantie.)

Het totaalbedrag op het moment van schrijven (20/10) bedraagt dan net iets minder dan 1700,-.

Als ik vergelijkbare kwaliteit wil hebben maar iets goedkoper (zeg rond de 1250 - 1500) waar moet ik dan aan denken?

Bedankt trouwens voor de samenstelling ik ga er zeker wat mee doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat dacht je hiervan:

azerty

ik heb grotendeels het zelfde gelaten, maar ik heb de bluray brander voor je vervangen door een dvd brander.

ik heb processor vervangen voor de I7-2600 in plaats van de I7-2600K. ik heb de voeding vervangen voor een minder sterke voeding, omdat je naar mijn idee geen 850 watt nodig hebt met 1 videokaart en je niet wou upgraden.

ik heb de ssd schijf er uitgelaten om te besparen.

ik heb ander ramgeheugen genomen, omdat die superjona had genomen sneller ging dan de processor kon.

ik heb een andere hardeschijf genomen omdat sata 600 nog niet volledig word benut en omdat je aan 1TB nog voldoende hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, ik dacht echt dat ik een i7 2600 had genomen zonder K. Ik heb de samenstelling van Bergkid nog iets aangepast.

Het is grotendeels hetzelfde, heb de geheugenlatjes toch weer gewijzigd naar het Corsair Vengeance type, ze inderdaad iets sneller maar dat kan absoluut geen kwaad, en voor dat minieme prijsverschil is dat het wel waard. :-)

De DVD-brander heb ik dan vervangen door de Optiarc AD-7280S, omdat de Samsung niet leverbaar is. Het moederbord is nu een MSI Z68A-GD65 i.p.v. GD80 en de voeding een Corsair AX-750, omdat de OCZ toch al verouderd is en wat lawaaierig kan zijn. 750 watt van de Corsair is voldoende voor dit systeem, maar er kan nog een tweede videokaart bij.

---------- Post toegevoegd om 20:20 ---------- Vorige post was om 20:19 ----------

Tenzij je de samenstelling in onderdelen wilt ontvangen, (niet gemonteerd), is de Azerty assemblage vereist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.