Ga naar inhoud

PROBLEEM: Telenetmodem en ip cam server

Titan

Aanbevolen berichten

ik hoop dat ik in de juiste forum zit, en dat jullie mij zouden kunnen helpen.

Net een IP camera server met 4 wirless camera type: CVLM-I131

Ik heb alles geinstaleerd, nu bots ik op probleem 1

het vinden van de juiste ip en Poort .........

Via de my telenet >>Draadloze instellingen >>Geavanceerd denk ik de ip van de server te hebben gevonden 192.168.0.219

Maar welke poort moet ik gebruiken ??

Ik hoef niet per se op internet te gaan met de beelden, maar zelf als intern network tref ik de cams niet ( door de juiste ip en poort )

Ik heb al meerdere dinges geprobeerd

Via switch >> Geen resultaat

Via router ( Belkin ) >> Geen resultaat

Rechtstreeks op telenet Wireless modem >> Geen resultaat

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad verre van duidelijk maar ik zou gokken op 192.168.1.200 poort 8080 (dat is wat er in het fotootje nr 4 staat als je héél goed kijkt ;-).

Ik zou proberen om de server rechtstreeks op een PC aan te sluiten en manueel het IP adres van de PC op 192.168.1.2 te zetten.

En dan proberen of je 192.168.1.200 kan bereiken via een browser.

PS: Dit vond ik ook nog terug verder in de tekst :

DefaultIPis:192.168.1.168.

Please assure the device is in the same networksegment to your computer

Dat is waarschijnlijk ook de reden dat de software de server niet vindt. Je eigen netwerk via je router zit gewoonlijk in het 192.168.0.XXX segment

aangepast door ProMind
bijkomend gevonden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het rechtstreeks via je PC doen. Sluit de server met een kabeltje op je internet poort aan.

Ga naar Beheer netwerken, adapters, eigenschappen en naar de entry IP4. Daar kan je je IP adres van je PC vast zetten, dus "automatisch" uitvinken en manueel 192.168.1.2 invullen. Dan op OK drukken. (subnet wordt automatisch ingevuld).

Nu zit je PC in hetzelfde subnet als de server als het goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb via de Belkin de IP range kunnen aanpassen naar

192.168.1.*

Nu kan ik de cam server benaderen via 192.168.1.168 ( poort 8080 en 80 )

Nu komt probleem 2

Ik kan tot 25 cam plaatsen.

Echter ( er zijn er 4 aangesloten via wifi)

echter kan ik er enkel 1 per 1 zien.

Ik zou meer gedacht hebben dat

de server heeft zijn IP

elke cams zouden dit ook moeten hebben ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, het zijn blijkbaar geen IP - Camera's. Het draadloze verkeer tussen de camera's en de server moet je zien zoals een draadloze telefoon. Het is radioverkeer tussen de camera en de server maar geen netwerkverkeer.

Alle toegang tot de camera's werkt dus via de server, en die heeft 1 adres.

Het is eigenlijk hetzelfde als CCTV camera's, je hebt een server nodig om de beelden die via de kabels komen te kunnen verwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus eigenlijk goed voor 3 bekabeld en 1 wireless.

Straf toch, want er zijn wel 3 bekabeld aansluitingen.

Maar de server heeft venster indeling tot 25 ............

Of mischien ( als het zou kunnen )

Clone IP ?

zodat ik eigenlijk 4 X de ip kan gebruiken ( op telkens een andere poort ? )

of zoiets dergelijk ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De software is waarschijnlijk standaard, je vindt wel meer software paketten die dit soort apparaten ondersteunen, dus het aantal vensters dat in de software is voorzien heeft niet noodzakelijk iets te maken met de server zelf. Op sommige van deze paketten kan je ook verschillende servers bekijken.

Maar aangezien de hardware blijkbaar 60 fps (beelden per seconde) aankan is het maximum aantal camera's normaal 4. Ook de hardware beeldsplitters worden normaal gemaakt in groepen van 4 per quadrant chip. (vandaar de naam).

Trouwens gezien de prijs van dit pakketje is het een klein wonder dat het werkt ;-). Als je dit in professioneel materiaal moet kopen moet je de prijs minstens X 4 doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.