Ga naar inhoud

pc herstart altijd vanzelf - alles over LAPTOP !!!

snippo

Aanbevolen berichten

• Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

niemand antwoorde op mijn vraag daar

Dat zou best kunnen op dit tijdstip... ;-)

Het is niet echt 'vroeg' meer te noemen op dit moment...iedereen die hier een handje toesteekt doet dat op vrijwillige basis...en, ja : af en toe hebben mensen al eens een paar uurtjes slaap nodig.

weet u soms het antwoord op men vraag?

Je dient niet de aanhalingstekens in te voeren, maar enkel wat tussen de aanhalingstekens wordt vermeld.

Ik sloot eerder deze avond reeds dit topic van je af wegens dubbelpost, Clarkie vroeg je nadien hier opnieuw om niet telkens nieuwe topics te openen over hetzelfde probleem...gelieve dus je vragen in het reeds lopende topic te formuleren.

Dit topic wordt dan ook hier afgesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik probeer dus wat broekmanium mij aanraadde maar dan kom ik op het moment dat ik dit moet doen

Typ nu: ‘ren kernel32.dll kernel32.old’en druk op enter. Als het goed is komt er nu te staan: D: \apparaat\cd-rom0. Hierbij kan de stationsletter ‘D’

maar dan zegt de computer het systeem kan het opgegeven bestand of de opgegeven map niet vinden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

euhhm ja sorry maar niemand antwoorde op mijn vraag daar mijn excuses voor het overlast maar weet u soms het antwoord op men vraag? :(

Beste Snippo,

Lees aub even de forumregels na:

http://www.pc-helpforum.be/f16/regels-lezen-voor-je-iets-post-1289/

Het geeft absoluut geen zin om uw vraag meermaals te posten, en is ook niet toegestaan. Geef onze medewerkers voldoende tijd om uw vraag te behandelen. Bij herhaaldelijk misbruik, kan u een waarschuwing ontvangen

Mvg,

Karel

Beheerder

aangepast door karel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal hier maar op antwoord Kurtt want andere topic gesloten :cool:

Dus zoals ik al zei mijn op mijn laptop zat er vista op die heb ik er afgesmeten en heb er XP op gezet omdat hij zo traag ging en wou der XP op alles ging goed en wel en dan opeens als ik men laptop wil heropstarten dan laad hij het Windowsscherm en op het ogenblik dat hij aangaan dan herstart hij vanzelf .

Heb dan een herstelconsole geprobeerd zoals aangeraden hier .

Maar lost blijkbaar niet veel op of ik doe nog iets verkeerd .

Ik laad de pc vanop de cd dan druk ik op R . dan vragen ze op welke participatie ik kan kiezen tussen C & D .

Dan druk ik nr 1 voor C , vragen zij mij het beheerderwachtwoord druk ik meteen ENTER . Doe ik nog iets verkeerd of moet ik er nog iets bijtypen?

Mvg Snippo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kies dus voor "1.C:\Windows" als je de vraag krijgt "Which Windows installation would you like to log onto). Druk op 1 dus. Op de vraag van je beheerderswachtwoord druk je gewoon op ENTER. Daarna typt u hetvolgende commando:

CHKDSK /R

Er wordt dan naar verloren clusters en/of fouten op de harde schijf gezocht.

U bent zeker dat op de C de Windows XP staat? (wat meestal inderdaad het geval is)

Herstart daarna de PC. Start hij nu normaal op? Zoniet, typ dan onderstaande commando's: (dit komt overeen met wat lid Broekmanium zei).

Om die commando's te kunnen typen, start je weer op in recovery console, kies je weer voor 1. Windows, en druk je op enter als gevraagd wordt voor een beheerderswachtwoord.

- typ cd system32 en druk op enter

- daarna typ je ren kernel32.dll kernel32.old en druk op enter

Opgelet tussen kernel32.dll en kernel32.old is een spatie!

- typ map en druk op enter (het kan zijn dat dit commando niet werkt, dat is niet erg)

- zorg nu dat zeker de windows xp cd in de drive zit

- zoek nu uit welk de stationsletter is waarin je windows xp cd zit. Bijvoorbeeld is dit station D:

- typ dan, afhankelijk van jouw cd-station (d:, e:, ...), hetvolgende commando

expand d:\i386\kernel32.dl_ en druk op enter

Opgelet: als je windows xp-cd in een ander station als D zit, vervang je D door dat station! (bv. e:, f:)

- typ daarna het commando exit en druk op enter. De computer zal nu opnieuw opstarten en opnieuw opstarten. Verwijder de Windows-xp cd !!

Nu zou het automatisch opstarten opgelost moeten zijn!

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.