Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij het opstarten van mijn pc, staat de datum steeds op 2010.

Heb de pc met F8 al laten herstellen, maar als ik de pc uit- en weer aanzet staat de datum weer op 2010.

Ik kan op geen enkele manier met de juiste tijd en datum opstarten, hierdoor werkt mijn virusscanner ook niet meer goed.

Ik heb geen virussen, hier heb ik op gecontroleerd.

Probleem is spontaan ontstaan.

Geplaatst:

Post #2 is inderdaad waarschijnlijk de oorzaak.

Een andere mogelijkheid is dat de tijdsynchronisatie niet goed werkt of ingsteld is, maar check eerst het batterijtje maar..

Geplaatst:

Batterij vervangen, maar bij het opstarten blijft hij de oude datum weergeven.

Ook start hij niet meer door en moet je F2 indrukken.

Windows 7 heb ik weer opnieuw geinstaleerd, omdat bij het vervangen van de batterij de pc niet meer startte.

Geplaatst:

PC heb ik opnieuw Windows 7 opgezet en de batterij vervangen en nog steeds problemen.

Na het vervangen van de batterij, deed de pc niets meer, dus Windows 7 er opnieuw opgezet.

De datum blijft op 2010 staan en de tijd is ook niet goed, deze zet ik handmatig terug, iedere keer na het opstarten.

De pc is ca 1 jaar oud en dus geen garantie meer.

Dus iedere keer moet ik de pc met F2 doorstarten, anders doet hij helemaal niets.

Eduar

Geplaatst:

Het is waarschijnlijk een defect aan de BIOS maar zou je het volgende eens kunnen doen ?

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

14222d1319540643t-standaardtekst-speccy-speccy-nederlands.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Dan hebben we een beter zicht of er nog een andere oorzaak kan zijn.

Geplaatst:

Zoals reeds aangehaald door de collega's zit de fout waarschijnlijk op het moederbord en vermoedelijk bij de klokgenerator.

Deze zorgt er namelijk voor dat de klok blijft lopen als de pc uit staat.

De stroom hiervoor komt van het batterijtje op het moederbord en dit heb je al vervangen zondeer resultaat.

De fout zit dan ofwel in de stroomverbinding van het batterijtje naar de generator of in de generator zelf.

Geen van deze twee defecten kan hersteld worden en dus moet het moederbord vervangen worden.

Mijn advies: ga ermee naar de verkoper en laat dit nakijken en herstellen.

De pc is ca 1 jaar oud en dus geen garantie meer.

De wettelijke garantieperiode is 2 jaar. Je hebt dus nog wel garantie.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.