Ga naar inhoud

Windowsonderdelen in -of uitschakelen blijft leeg

Jannick

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Als ik mijn windowsonderdelen in of uit wil schakelen blijft het scherm dus leeg. Ik heb wat aan het snollen geweest op dit forum en bij iemand met hetzelfde probleem (die betrokken persoon had wel een vista ipv windows 7) leek het probleem door één van de volgende methoden toe te passen opgelost:

Ik heb echter een vraag bij methode 2. Als ik "gpedit.msc" (om de user configuration te openen) bij start probeer te zoeken dan wordt er niks gevonden. Kan iemand mij verder helpen?

Bedankt alvast!

Als je probleem niet opgelost raakt na de tip van Kurtt, zorg eerst dat je een volledige back-up hebt (die heb je al zeker?), probeer het volgende:

Methode 1 :

Download dit bestand, pak het uit en dubbelklik erop.

Helpt dit niet?

Methode 2:

Open het Start menu, typ gpedit.msc in het venster zoeken en druk op enter.

Als je een beveiligingsvraag krijgt ga door, bevestig dus met ja.

Je gaat daar naar de map zoals op onderstaande afbeelding.

9349d1298564154t-windowsonderdelen-en-uitschakelen-wf1.jpg

Klik daar op bewerken.

Vink niet geconfigureerd of uitgeschakeld aan.

9351d1298564481t-windowsonderdelen-en-uitschakelen-wm2.png

Klik op OK.

Sluit het venster.

aangepast door Jannick
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

gpedit.msc werkt enkel onder de Business, Ultimate and Enterprise edities van Windows.

Werkte methode 1 niet die bovenaan staat:

Dubbelklik op het reg bestand en antwoord bevestigend als gevraagd wordt om de sleutel toe te voegen aan het register. Start daarna de computer terug op. Is het probleem nu opgelost?

Nog niet opgelost? Ga hier verder:

- Probeer ook alle aangeboden oplossingen in deze link: (begin te lezen bij het kopje "Oplossing")

http://support.microsoft.com/kb/931712

- Als ook dat niet helpt, installeer dan de Update Readness tool en voer het uit.

http://support.microsoft.com/kb/947821

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet je dit ook weten. Als ik dit probeer te installeren krijg ik telkens volgende melding;

"De volgende updates zijn niet geïnstalleerd:

KB947821: Hotfix voor Windows"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt u Service Pack 1 van Windows 7 geinstalleerd?

Controleer dit als volgt:

- Klik op het startmenu en aan de rechterkant in dat uitklapmenu zie je Computer staan. Rechtsklik op het woord Computer en kies Eigenschappen. Je krijgt nu informatie over je Windows versie. Staat daar boven iets van Windows 7 Service Pack 1 (laatste regel bovenaan?)

Maak ook eens een logje zodat we virussen kunnen uitsluiten:

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.