Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo, er is een lijn toegevoegd :

hieronder een volledig overzicht, waarbij de bijgevoegde lijn in het vetjes :

/dev/sda3 / ext4 rw,errors=remount-ro 0 0proc /proc proc rw 0 0

none /sys sysfs rw,noexec,nosuid,nodev 0 0

none /sys/fs/fuse/connections fusectl rw 0 0

none /sys/kernel/debug debugfs rw 0 0

none /sys/kernel/security securityfs rw 0 0

none /dev devtmpfs rw,mode=0755 0 0

none /dev/pts devpts rw,noexec,nosuid,gid=5,mode=0620 0 0

none /dev/shm tmpfs rw,nosuid,nodev 0 0

none /var/run tmpfs rw,nosuid,mode=0755 0 0

none /var/lock tmpfs rw,noexec,nosuid,nodev 0 0

none /lib/init/rw tmpfs rw,nosuid,mode=0755 0 0

/dev/sda2 /media/sda2 vfat rw,noexec,nosuid,nodev 0 0

binfmt_misc /proc/sys/fs/binfmt_misc binfmt_misc rw,noexec,nosuid,nodev 0 0

gvfs-fuse-daemon /home/vero/.gvfs fuse.gvfs-fuse-daemon rw,nosuid,nodev,user=vero 0 0

/dev/sda1 /media/EA705F32705F04AB fuseblk rw,nosuid,nodev,allow_other,blksize=4096,default_permissions 0 0

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Voeg die lijn dan eens toe aan /etc/fstab en kijk of het wel lukt

Dus opnieuw fstab openen:

gksudo gedit /etc/fstab

De volgende lijn toevoegen:

/dev/sda1 /media/EA705F32705F04AB fuseblk rw,nosuid,nodev,allow_other,blksize=4096,default_permissions 0 0

Sla het bestand op en sluit nadien gedit.

Het koppelpunt zal nu de naam EA705F32705F04AB krijgen bij het booten.

Hoe heb je Ubuntu geïnstalleerd? Het gebruikte bestandssysteem is immers fuseblk. Ik had er nog nooit van gehoord dus heb het even moeten opzoeken (Filesystem in Userspace - Wikipedia, the free encyclopedia) In de output van fdisk -l werd de partitie /dev/sda1 weergegeven als fat16. Waarschijnlijk is het daar fout gelopen.

Ik hoop dat deze laatste oplossing wel werkt, want mijn ideeën raken uitgeput :-) .

Geplaatst:

Hallo,

Niettegenstaande al je prachtige pogingen, terug een foutmelding :

Er is een fout opgetreden tijdens het aankoppelen van /media/EA705F32705F04AB

druk op S om het aankoppelen over te slaan ,of M voor handmatig herstel

Ik heb een netbook waar standaard xp opstond; heb dan een dualboot gemaakt met Ubuntu Netbook Remix en onlangs via updatebeheer de versie 10 eropgezet.

De reden dat ik de xp-partitie wens te mounten bij opstart, is dat mn profiles van firefox en thunderbird op die partitie staan (kan dan zowel in xp als ubuntu dezelfde profiles gebruiken);

Nu moet je bij opstart altijd eerst zelf die partitie gaan openen.

Bedankt voor de vele pogingen.:top:

Geplaatst:

Ik denk meer en meer in de richting van een verkeerd aangemaakte partitie of iets met het bestandssysteem.

Wat gebeurt er als je op M drukt?

Kan je eens de output geven van het commando sudo blkid. Gewoon om eens te vergelijken met eerdere verkregen gegevens.

Geplaatst:

/dev/sda1: UUID="EA705F32705F04AB" TYPE="ntfs"

/dev/sda2: LABEL="RECOVERY" UUID="4463-8ED5" TYPE="vfat"

/dev/sda3: UUID="28ea465c-a261-4023-a753-70f7e0f8171e" TYPE="ext4"

/dev/sda4: UUID="f680d7c0-e69f-4e8f-accb-ac1979de295f" TYPE="s

---------- Post toegevoegd om 18:22 ---------- Vorige post was om 18:17 ----------

drukken op M geeft hetvolgende:

Filesystem check or mount failed.

A maintenance shell will now be started.

Contrl D will terminate this shell and continue boting after re-trying filesystems.

Any further errors will be ignored.

root@vero-latop:~#

Geplaatst:

Blijkbaar is het dan toch een ntfs-partitie.

/dev/sda1 * 1 12773 102599091 6 FAT16
/dev/sda1: UUID="EA705F32705F04AB" TYPE="ntfs"

Deze keer heb ik gewoon de standaard regel uit de Ubuntu-helpguide genomen. Hopelijk nu meer geluk. Dan volgen hier de aangepaste instructies:

Maak eerst een mount punt aan en geef het een naam:

sudo mkdir /media/windows -->windows is de naam die je aan het mount punt geeft. Deze mag je zelf kiezen.

Open het bestand /etc/fstab zodat je het kan bewerken:

gksudo gedit /etc/fstab

Voeg volgende lijn onderaan toe:

/dev/sda1 /media/windows ntfs-3g defaults,locale=nl_BE.utf8 0 0

Waarbij "/windows" de naam is de je aan het mount punt hebt gegeven.

Let ook op de spaties!

Het kan zijn dat je de locale-optie moet aanpassen aan de versie op jou systeem. Om te weten welke er op het systeem is geïnstalleerd open je een terminal en typ je locale. In mijn geval is dat bijvoorbeeld nl_BE.utf8(zie bijlage).

post-7171-1417704620,9723_thumb.jpg

Geplaatst:

Het zag er goed uit...

Opstarten ging ok; maar kreeg zowel thunderbird als firefox niet open (net zoals de xppartitie niet is gemount).

Dan terug die lijn verwijdert, maar :thumpdown: nu krijg ik thunderbird en firefox niet meer open.

Help ...

Geplaatst:

Krijg je enige foutmeldingen bij het openen van thunderbird of firefox.

Welke naam heb je gekozen als koppelpunt. Misschien verwijs je in Firefox en Thunderbird naar een andere naam voor de partitie.

Lukt het wel als je de partitie handmatig mount?

Momenteel zijn al men mogelijkheden uitgeput om het automatisch mounten te laten slagen. Ik weet niet waarom het nog steeds niet lukt. Zowel vfat als ntfs is gebruikt.

In een van je eerste berichten wordt in een screenshot melding gegeven van een aantal slechte ..... . Er zijn dus problemen met je harde schijf. Misschien is dit deels de oorzaak van de mount-problemen.

Plaats de eerste versie van je fstab terug en ga na of het nu wel lukt. Dit doe je op volgende manier:

Open de terminal

typ sudo mv /etc/fstab_backup /etc/fstab

Geplaatst:

eerst voor het herstel :

*ik krijg dezelfde fout alsof de xppartitie niet is gemout :

Thunderbird/Firefox is already running,but not responding.To open a new window, you must first close the existing Thunderbird/Firefox process, or restart your system.

*ook bij het handmatig mounten van de xppartitie, dezelfde foutmelding.

dan de backup teruggezet; echter nog steeds dezelfde foutmelding.

In xp zelf werken Thunderbird en Firefox nog wél.

Zou het kunnen dat ik de plaats waar zowel Thunderbird als Firefox zijn profiles bewaard op de xppartitie, deze vooraf dien aan te passen aan het zelf gekozen koppelpunt?

Geplaatst:

Heb het voor elkaar gekregen:top:

Dus eerst terug de xppartitie bij opstarten gemount (dit werkte dus al wel). Dan voor zowel Thunderbird als Firefox een nieuw profiel aangemaakt,met verwijzing naar dezelfde plaats als voorheen waar de profielen stonden (op de xppartitie), maar dit geeft dus een ander pad daar er een nieuw naam is gegeven aan het koppelpunt.

Dank voor je vele geduld.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.