Ga naar inhoud

Systeemschijf C: vergroten

erve0134

Aanbevolen berichten

Hallo,

Op mijn pc draait windows 7 32 bit. Er zitten twee harde schijven in ) en 1. Schijf is de C: schijf met opstarten, wisselbestand, crashdump, en primaire partitie. Daarnaast is nog ruimte vrij. Ik wil de C: schijf vergroten. Dus de partitie vergroten. Ik heb het op advies via windows geprobeerd maar dat werkt niet. Een ander programma leek te werken maar deed het uiteindelijk niet omdat de C:schijf in gebruuik was tijdens de bewerking. Weet u misschien hoe het wel te realiseren is?

Vraag twee gaat over het systeem. Ik heb nu windows 32 bit. Heeft het zin om een externe schijf te kiopen en daar windows 7 64 bit op te plaatsen? Kan ik met die schijf dan werken via mijn pc of kan het rechtstreeks. Ik denk er aan hier videosoftware op te plaatsen om in HD te kunnen werken.

post-28487-1417704609,8954_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer je vrije ruimte eens toe te voegen door gebruik te maken van partition Wizard.

Maar maak eerst een backup van je C en plaats die op een andere schijf.

Instructies vindt je er ook terug, ook kan je de taal op de site nar het Nederlands zetten door links bovenaan je taal te veranderen.

Wat je tweede vraag betreft, dan kan je beter direct een 64 bit versie installeren op je huidige schijf en de 32 bit vaarwel zeggen.

Hoeveel RAM- geheugen heb je op die PC?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je het volgende eerst even doen ? Dan hebben we meer informatie over je systeem :

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie,

Het lijkt wel of de duivel er mee speelt.

Ik wilde vanavond de pc starten en ja hoor hij doet het niet. Systeemherstel krijgt het ook niet meer voor elkaar.

Het waarom weet ik niet. Ik kan daarom even niet verder met mijn vragen. Ik zal de pc eerst moeten gaan laten herstellen. Komende week ben ik in het buitenland dus zal het herstellen wel even op zich laten wachten. Gelukkig kan ik nog vooruit met de laptop.

Misschien moet ik de pc wel helemaal opnieuw gaan installeren.............dan lost het probleem zich op die (niet gewenste) manier op.....

Ik sluit niet uit dat ik dan nog meer hulp vanuit het forum nodig heb om thuis alles weer op orde te krijgen.

Met dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie,

Het lijkt wel of de duivel er mee speelt.

Ik wilde vanavond de pc starten en ja hoor hij doet het niet. Systeemherstel krijgt het ook niet meer voor elkaar.

Het waarom weet ik niet. Ik kan daarom even niet verder met mijn vragen. Ik zal de pc eerst moeten gaan laten herstellen. Komende week ben ik in het buitenland dus zal het herstellen wel even op zich laten wachten. Gelukkig kan ik nog vooruit met de laptop.

Misschien moet ik de pc wel helemaal opnieuw gaan installeren.............dan lost het probleem zich op die (niet gewenste) manier op.....

Ik sluit niet uit dat ik dan nog meer hulp vanuit het forum nodig heb om thuis alles weer op orde te krijgen.

Met dank

Kan je nog opstarten in veilige modus, dus de pc herstarten en dan direct op de F8 toets tokkelen.

Kies daar geavanceerde opstartopties.

Dan klik je op laatst gekende juiste configuratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Dag erve0134,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.