Ga naar inhoud

Opeens zwart scherm en...... pc start opnieuw op

dirk

Aanbevolen berichten

Filmpje aan het kijken en opeens zwart scherm en de pc start opnieuw op...

Mails aan het bekijken en opeens zwart scherm en de pc start opnieuw op...

Alle scans zijn negatief (zie topic 'thema verandert soms'

Is m'n Pc klaar voor de schroot of is er nog eventueel een oplossing?

mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed een koelingprobleem waardoor de cpu te warm wordt en het systeem afsluit.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

In dit logje kunnen we ook de temperaturen van cpu, videokaart en harde schijf bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, de Pc werd volledig ontstoft, alle ventilatoren incluis....(en daar kwam veel stof vanaf) Nadien start ik hem op en net toen de desktop verscheen...weer dat zwart scherm en een herstart. Nadien (tot nu toe niet meer). ik draai speccy nu bijna constant en waar de temperatuur van het moederbord bij "zware belasting" '(schijfdefrag. + film afspelen) tot 60°C ging, gaat hij nu niet hoger dan 58°C....

De temperatuur van de harde schijf draait constant rond de 40°C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-338-1417704625,5817_thumb.jpg

De opgegeven waarden betreffen waarden in 'onbelaste toestand', PC staat 15 minuten op. Bij eerdere 'zware' belasting (schijfdefrag. ,film, internet) heb ik de core temp tot 58°C zien gaan alvorens hij crashte.

Voor de duidelijkheid:

Moederbord : 52°C

Harde schijf : 41°C

Processor : 50°C

aangepast door dirk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.