Ga naar inhoud

bestanden uit windows 7 back up terugzetten

taddy

Aanbevolen berichten

Beste,

Mijn pc maakt maandelijks automatisch een back up. Ik heb per ongeluk in Picassa alle films en muziek die ik had verwijdert en alles is ook verwijdert uit mijn mappen op de C schijf.

Ik probeer nu via windows 7 back up mijn bestanden terug te zetten maar dit lukt helaas niet.

Telkens krijg ik de melding ongeldig MediaID.Bin bestand gevonden. Ik kan wel zien dat al mijn muziek en films daar wel zijn opgeslagen maar ik krijg ze niet teruggezet.

Kan iemand me daarin begeleiden aub.

Vriendelijke groet,

An D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie,

Bedankt voor je reactie maar ik heb en had het op die manier gedaan en krijg telkens volgende mededeling: Het terugzetten is niet voltooid. Er is een probleem opgetreden bij het controleren van het back_up apparaat:

E:\

Ongeldig MediaID.bin-bestand gevonden op het station waarop de back-up wordt opgeslagen. Zet de bestanden terug vanaf een andere back-up of verwijder het MediaID-bin-bestand en probeer een nieuwe back-up te maken.

Mijn back up worden opgeslagen op een externe harde schijf van Packard Bell.

Groetjes An

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je je backup verplaatst ergens naartoe? Of per ongeluk het bestand mediaid.bin verwijderd op je externe harde schijf?

Bij het terugzetten van de bestanden gaat windows 7 op zoek naar

- het bestand mediaid.bin. Deze staat niet in de directory met al je backups van je bestanden, maar wel gewoon als apart bestand op je externe harde schijf. Dit bestand heb je waarschijnlijk ooit verwijderd of van plaats veranderd?

Dus je moet een map hebben op je externe harde schijf waar dus de backup zit van je bestanden, maar je moet ook een bestand hebben genaamd mediaid.bin.

Ik raad je aan om naar dit bestand te zoeken op je externe harde schijf, en dit bestand te plaatsen op je externe harde schijf in de hoofddirectory. Dus niet in de map van waar windows 7 je backup van je bestanden heeft gemaakt (dus niet in die map), maar gewoon op de externe schijf plaatsen.

Misschien staat mediaid.bin in de map die windows 7 gemaakt heeft van je bestanden (op je externe harde schijf).

Ga dus op zoek naar mediaid.bin (op je externe harde schijf) en kopieer dat bestand naar de externe harde schijf (zonder dat bestand ergens in een map te zetten, gewoon in de root plaatsen)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kurt, bedankt voor de uitgebreide duidelijke uitleg.

Helaas heb ik het mediaid.bin bestand niet teruggevonden.

Op mijn externe harde schijf heb ik enkel een map met muziek, foto's en daarnaast staat er een map van windows 7 en die is Eigenaar -PC genoemd en daarin zitten Backup Sets. Ik hep zo'n set geopend en daarin zitten een map Catalogs, daarin niks te vinden en dan map met Backup-Files en daarin allemaal gezipte backup files. Er zitten er daar zo'n 250 gezipte files. Via zoekfunctie en manueel zoeken vind ik nergens mediaid.bin.

Is er een andere manier om dit bestand te zoeken??

word wat wanhopigggggg pffffff,

An

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spijt me. Dit bestand heb je echt nodig om de bestanden terug te zetten.

Je zegt dat je in Picassa per ongeluk de bestanden verwijderd hebt. Staan ze nog in de prullenbak? Heeft Picassa een optie om verwijderde bestanden terug te halen?

De backups in de directory Eigenaar-PC op je externe harde schijf bevat zip bestanden. Je kan die proberen te unzippen naar een andere directory, maar laat die optie nog even open. Probeer eerst recovery software en volg de tips van de collega's.

Ik raad je aan om NIETS meer te installeren op de pc, en wacht de collega's of voor recovery software.

U kan proberen data te redden via het programma Recuva. WACHT EVEN AF vooraleer Recuva te installeren.

Ik breng collega's op de hoogte die meer weten over recovery software.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.