Ga naar inhoud

bestanden uit windows 7 back up terugzetten

taddy

Aanbevolen berichten

Ik heb helaas ook geen ervaring met deze vorm van back-ups maken, maar ik vermoed dat u de bestanden op de externe schijf met een ZIP-programma zou moeten kunnen uitpakken. Ikzelf zou aanraden om dat met WinRAR te doen, dat op meerdere websites gratis te downloaden is. Het voordeel van dit programma boven WinZip is, dat het veel meer bestandsformaten ondersteund. Daarnaast ken ik de functie niet van dat MediaID.bin-bestand, maar ik vermoed dat dit gebruikt wordt om te zorgen dat bestanden op de correcte locatie terug gezet kunnen worden, en daarbij de controle op de juiste versie ook door dit bestand gedaan kan worden. maar dat is slechts een vermoeden.

Het is niet ongewoon dat een back-up p´rogramma de bestanden voorziet van een compressie, en ik denk dat Windows' eigen programma dat doet met een van de Microsoft-technieken. Lijkt me wel het meest logisch. Daarom zou ik proberen de bestanden te openen met WinRAR en deze dan uit te pakken naar de E-partitie. En met 250 bestanden is dat een flink karwij, dat weet ik.

Ik betwijfel echter niet dat het mogelijk is om een correcte MediaID.bin aan te maken. De handleiding hiervoor werd hierboven al gegeven, en dat is ook het stappenplan dat ik van mijn collega's vernomen heb. Mocht dat niet werken, dan blijft echt alleen de handmatige methode over, en die gaat flink tijd kosten. Tip die ik kreeg: pak eerst het oudste bestand, en werk ze op chronologische volgorde af.

Het spijt me dat ik er niet meer over kan zeggen, maar ik zal proberen mijn licht op te steken bij enkele collega's en vakgenoten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de methode om een correcte MediaID.bin aan te maken snap ik niet.

Hier vind je de procedure beschreven bij Microsoft Answers...het blijkt helaas een veel voorkomend probleem te zijn dat niet eenvoudig op te lossen is.

Een aanrader voor de toekomst : maak images met Paragon of Macrium Reflect.

Belangrijke foto's kopieer je best ook nog eens apart op een 2e externe HDD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kurt, bedankt voor de uitgebreide duidelijke uitleg.

Helaas heb ik het mediaid.bin bestand niet teruggevonden.

Op mijn externe harde schijf heb ik enkel een map met muziek, foto's en daarnaast staat er een map van windows 7 en die is Eigenaar -PC genoemd en daarin zitten Backup Sets. Ik hep zo'n set geopend en daarin zitten een map Catalogs, daarin niks te vinden en dan map met Backup-Files en daarin allemaal gezipte backup files. Er zitten er daar zo'n 250 gezipte files. Via zoekfunctie en manueel zoeken vind ik nergens mediaid.bin.

Is er een andere manier om dit bestand te zoeken??

word wat wanhopigggggg pffffff,

An

Zoals reeds vermeld in een vorig bericht gebruik ik zelf de backupfunctie van Windows niet.

Nu heb ik even gezondigd en er toch eentje gemaakt, wel in windows 7.

Ikzelf vindt er geen zip- bestanden in terug.

Dit is het eerste wat ik tegenkom

post-23245-1417704612,8726_thumb.jpg

In de map backup (datum) zit het volgende

post-23245-1417704612,9033_thumb.jpg

De twee bestanden met de extensie VHD daar zitten de bestanden van je backup in.

In de map catalogus vindt je

post-23245-1417704612,9376_thumb.jpg

In de map SPPMetadatacache zit

post-23245-1417704612,9549_thumb.jpg

Dus die VHD- bestanden moeten geopend kunnen worden.

Daar vond ik iets voor terug op deze site. (klik erop)

Ga naar backup terug zetten met VHDmount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn externe harde schijf heb ik enkel een map met muziek, foto's en daarnaast staat er een map van windows 7 en die is Eigenaar -PC genoemd en daarin zitten Backup Sets. Ik hep zo'n set geopend en daarin zitten een map Catalogs, daarin niks te vinden en dan map met Backup-Files en daarin allemaal gezipte backup files. Er zitten er daar zo'n 250 gezipte files. Via zoekfunctie en manueel zoeken vind ik nergens mediaid.bin.

Is er een andere manier om dit bestand te zoeken??

word wat wanhopigggggg pffffff,

An

Zoals reeds vermeld in een vorig bericht gebruik ik zelf de backupfunctie van Windows niet.

Nu heb ik even gezondigd en er toch eentje gemaakt, wel in windows 7.

Ikzelf vindt er geen zip- bestanden in terug.

Dit is het eerste wat ik tegenkom

[ATTACH=CONFIG]14208[/ATTACH]

In de map backup (datum) zit het volgende

[ATTACH=CONFIG]14209[/ATTACH]

De twee bestanden met de extensie VHD daar zitten de bestanden van je backup in.

In de map catalogus vindt je

[ATTACH=CONFIG]14210[/ATTACH]

In de map SPPMetadatacache zit

[ATTACH=CONFIG]14211[/ATTACH]

Dus die VHD- bestanden moeten geopend kunnen worden.

Daar vond ik iets voor terug op deze site. (klik erop)

Ga naar backup terug zetten met VHDmount.

Je hebt de map backup toch al gevonden gehad.

Open die.

Ga naar het VHD- bestand, vindt je dat terug?

Dan dien je de tip te volgen over VHDmount..

Als je dat niet uitvoert dan vrees ik ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Dag taddy,

Is je probleem opgelost?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag taddy,

Is je probleem opgelost?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Dag Clarkie,

eigenlijk is het nog niet opgelost maar ik denk dat ik het zelf niet zal kunnen oplossen. Vandaar mag de topic dan ook gesloten worden voor mij want ik geraak er niet aan uit. Toch bedankt voor jullie aangeboden hulp. :adore:

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.