Ga naar inhoud

internet valt regelmatig weg

evike

Aanbevolen berichten

Daarnet eentje over het hoofd gezien :sad

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Tik in: sc stop vds en druk op Enter.

Tik in: sc delete vds en druk op Enter.

Als je op een van deze instructies een foutmelding krijgt, ga dan gewoon door met de volgende instructie.

Deze instructies gaan de genoemde service eerst stoppen en dan verwijderen uit het register zodat deze niet meer mee opstart.

Een van de redenen om dit te doen is omdat het bijhorende bestand niet gevonden wordt zoals hier in het geval van vds.

O23 - Service: Virtual Disk (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)

Een andere reden is omdat de service malware is en daardoor je systeem in gevaar kan brengen.

Nog een reden kan zijn dat het om een service gaat die eigenlijk overbodig is en niet hoeft op te starten. Hiermee kan je de systeembelasting verminderen.

Hoe is het nu met internet gesteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dit soort problemen is altijd erg lastig omdat ze "nu en dan" voorkomen.

Was het dit keer een "lange" break, of een korte onderbreking die spontaan weer weg ging ?

Misschien vinden we een oorzaak in de logs

Logboeken Win7

Open het logboek voor systeem.

In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.

Bij geregistreerd selecteer je de afgelopen 7 dagen en bij niveau vink je kritiek en fout aan. Klik op OK.

Selecteer alle gebeurtenissen

Klik nu onderaan in de kolom acties op geselecteerde gebeurtenissen opslaan.

Bepaal de lokatie en geef een naam om het bestand op te slaan.

Bij opslaan als selecteer je tekst (door tabs gescheiden) (.txt)

Post het resultaat hier.

Kan je via volgende link je exacte Telenet modem aanduiden ?

aangepast door kape
typo tussenlijnen
Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren afgesloten zonder problemen , deze morgen fout bij msn :s

ik heb dat logboek is opgezocht , heb daar wat fouten gevonden , nu is probleem dat ik dat hier maar niet gespost krijg , ofwel is het te groot ofzo ?? kan ik eventueel is via mail doorsturen ofzo ?

want ziet er niet goed uit

de modem is CBN SVG6540E HGW3.0

aangepast door evike
Link naar reactie
Delen op andere sites

logbestandje.txt ik hoop dat dit werkt

Ja thanks, ik heb het logje. Het lijkt mss erger dan het is, we moeten eerst uitzoeken wat oorzaak en wat gevolg is ...

Btw: ik zag je modem type en vraag me af waarom er een switch tussen hangt ? Dit type heeft als ik me niet vergis een ingebouwde 4 poort switch.

Niet dat de switch op zich een probleem zou mogen zijn, maar elke component die we kunnen uitschakelen helpt misschien.

Ik weet wel dat de installateurs van Telenet dikwijls de simpelste weg kiezen en de nieuwe modems gewoon voor de bestaande apparatuur zetten (en ingeval dat een router is en geen switch geeft dat wel problemen soms).

Kan je proberen om je apparatuur rechtstreeks op de telenet modem aan te sluiten ?

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is de switch inderdaad nodig, het enige dat je zou kunnen proberen is een tijdje je PC rechtstreeks op het aftakpunt aan te sluiten (als je dat nog niet gedaan hebt ...). Het is een waterkansje maar je weet nooit.

Ik bekijk het logje eens verder met mijn collega's ook.

Eén vraagje nog, je gebruikt duidelijk intensief Live Messenger, die applicatie is erg gevoelig voor internet storingen, dus een micro-break of zelfs gewoon een time-out door een trage respons kan je verbinding verbreken. Normaal wordt die dan automatisch herstart, maar als dat regelmatig gebeurt dan kan dat je modem/router blokkeren.

Dus een misschien moeilijke vraag maar heb je ook al wel eens een "break" als Messenger NIET actief is ?

grts

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.