Ga naar inhoud

PC valt uit door trilling


r00fies

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

ik kom net van The Reality (LAN party) en op de LAN deed me pc het prima maar nu ik hem thuis weer heb aangesloten gaat hij wel aan alleen

- soms gaat ie aan met een piep en krijg ik geen beeld,

- soms gaat ie aan zonder piep en krijg ik geen beeld,

- en als ik beeld heb, zegt ie eerst overclocking failed. Dus als ik beeld heb is dat eerst bij een 2e keer)

nu heb ik me cpu inderdaad (met cpu koeler) overgeclocked en heb em toen (omdat ie dit zei) weer terug geclocked.

Toen mijn pc weer eens op beeld freeze ging en niks meer deed, heb ik dus me RAM geheugen op Auto timings gezet, en voltage op auto gezet (dit allemaal in de BIOS natuurlijk).

Toen liet ik windows weer eens opstarten en ging toen ff pissen, ik kwam terug, ik ging zitten en het gebeurde weer, me pc kreeg weer een beeld freeze en deed niks, zoals alle andere keren viel ook me tobo en me muis uit.

Nu is natuurlijk de vraag, heeft iemand een idee waar het aan ligt? :D

Mijn ideeen erover waren,

of het is me cpu die lost zit,

of een kabeltje

of me videokaart

of me ram geheugen

ik heb me pc nu open op tafel liggen, ben morgen vrij dus heb alle tijd, me moederbord zit los,

gpu is eruit,

Dingen die misschien nog handig zijn om te weten,

Een vriend van me heeft nog ergens een gpu liggen,

en ik denk dat er iets kapot of los is gegaan doordat mijn pc op een plaat heeft gestaan zonder iets zachts eronder toen ik me spullen weer in de auto moest doen, dus door de relatief heftige trilling is iets los geraakt of kapot gegaan,

SUPER dat dit forum er is trouwens =D

en sorry voor spelfouten

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor het reageren =)

Mobo

Asus P5Q pro turbo,

ik heb 2x2 gb @ 1066mhz RAM van Kingston (ze horen te clocken op 1066 maar krijg ze niet hoger dan 1020 mhz want dan krijg ik BSOD maar dat helemaal terzijde)

met HD bedoel je Hard Disk ? Samsung F3 1 TB in RAID 0, persoonlijk denk ik niet dat het daar aan ligt want anders zal ik wel elke keer beeld krijgen en geen overclocking failure :>

GPU

Ati HD 4850 x2 2gb

CPU

Intel core 2 quad Q9550 @ 2,83 ghz

aangepast door r00fies
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de pc eens terug samen bouwen met enkel je processor en de koeler natuurlijk.

Geen HD's (harde schijven) dvd-rom, diskette station of cardreader.

Plaats je grafische kaart terug en steek eens 1 geheugen latje in het slot op je moederbord.

Welk slot je moet gebruiken voor één latje vindje terug in de manual van je moederbord.

Start je pc op , wat geeft dit.

Wissel eens van geheugen latje en start wederom je pc op wat geeft dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe me pc aan en hij gaat prima aan, geen gepiep geen foutmelding, MET BEELD

hij zei no keyboard detected, dus ik doe em ff opnieuw aan,

zegt ie natuurlijk recover bios settings, ga ik even me bios settings recoveren en mogen jullie mij weer gaan vertellen wat ik moet doen =)

alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.