Ga naar inhoud

installatie d-link lukt niet

glen666benton

Aanbevolen berichten

Dat zou CBN ch 6541E DOCSIS 3.0 moeten zijn die modem en het is fibernet dat ik gebruik.

---------- Post toegevoegd om 22:11 ---------- Vorige post was om 22:09 ----------

We hebben een vaste pc maar in het huis zijn er ook 2 laptops, en ik wou dat ze draadloos konden internetten want het is nogal een gedoe met die kabels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het modem dat je noemt heeft ingebouwde draadloze functionaliteit dus waarom een extra router? Is het signaal van de Telenet te zwak ? Je kan een bijkomende router aansluiten maar als het niet nodig is heeft dat meer nadelen als voordelen.

Dat wist ik dus niet van die ingebouwde draadloze functie, hoe kan ik deze dan laten werken voor de laptops?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal had men je dit bij de installatie van het modem moeten uitleggen, je vindt de details trouwens terug in de bijgeleverde handleiding.

Maar we kunnen je uiteraard wel voorthelpen.

Het eerste is op de sticker op het modem kijken. Daarop staat normaal de SSID en het default paswoord.

Je kan nu proberen hiermee proberen in te loggen op het modem.

Eén belangrijk ding, standaard staat het modem op het volgende subnet 192.168.0.xxx. DHCP staat aan.

Je kan bepaalde settings wijzigen via www.telenet.be "Mijn telenet - Internet - Instellingen" (onderaan de keuzebalk links).

Post gerust terug als je nog vragen hebt.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Stegisoft zegt kunt je inderdaad op de telenet site de IP range zien, en eventueel wijzigen.

Wat de DHCP betreft weet ik dat uit ondervinding ;-). Je kan DHCP niet uitschakelen voor zover ik weet maar de DHCP range begint op 192.168.x.135 gewoonlijk, dus adressen daaronder (met uitzondering van 192.168.x.1 wat het adres van de router zelf is zijn deze vrij om als vast IP gebruikt te worden.

Ik heb er nog nooit van gehoord dat telenet het draadloze signaal zou uitschakelen aangezien ze de modems alleen leveren bij de nieuwe abonnementen. U kan echter wel zelf het draadloos signaal afzetten op de website. (Als u geen draadloos gebruikt of een via een ander toestel wil werken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nog nooit van gehoord dat telenet het draadloze signaal zou uitschakelen aangezien ze de modems alleen leveren bij de nieuwe abonnementen.

Toch wel hoor zoals bij mij.

Maar bij mij is de reden dat mijn eigen draadloos systeem véél beter is dan Telenet zoals de technieker had gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de bijkomende router niet gebruikt en dus enkel gebruik maakt van de door telenet geplaatste modem/ router log je gewoon in op "mijn telenet".

daar klik je op "mijn internet".

Ga naar draadloze instellingen.

Klik op instellingen.

post-23245-1417704621,2747_thumb.png

Op het tabblad "algemeen" moet draadloos signaal ingeschakeld zijn.

Klik dan op bewaar onderaan het venster.

post-23245-1417704621,2087_thumb.jpg

Ga dan naar het "tabblad beveiliging".

Vul daar je SSID, draadloos beveiligingsprotocol, wpa encryptie en netwerk wpa- key in ( vindt je allemaal terug op de sticker van je modem en in het gele boekje).

Klik dan weer op bewaar.

post-23245-1417704621,2975_thumb.jpg

Nu dien je nog natuurlijk je beveiliginginstellingen op je laptops in te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.