Ga naar inhoud

Validatie originele Windows lukt niet

IE8

Aanbevolen berichten

Een vreemd probleem:post-9391-1417704616,4275_thumb.jpg

Het ontvangen van automatische updates is ingeschakeld, en die ontvang ik ook.

Klik ik echter op Snel of Aangepast, dan wordt gevraagd eerst een validatie van mijn Windows uit te voeren:post-9391-1417704616,452_thumb.jpg

Het valideren van mijn originele Windows XP lukt op geen enkele manier:post-9391-1417704616,4744_thumb.jpg

Een gele infobalk verschijnt niet, de activeX kan niet geïnstalleerd worden, ook niet met het uitvoeren van legitcheck.hta.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe dit kan opgelost worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowat al het mogelijke geprobeerd wat op deze pagina vermeld staat (behalve: schaf U een nieuw exemplaar van Windows XP aan) maar zonder succes.

Wanneer ik o.m. de diagnostische gegevens uitvoer:post-9391-1417704616,7057_thumb.jpg

Wanneer ik o.m. de Product Key Update Tool uitvoer: post-9391-1417704616,6743_thumb.png

Automatisch oplossen met Microsoft Fixit lost dit evenmin op.

...

Enkel bij 'Dit probleem zelf oplossen' heb ik vastgesteld dat in het register de sleutel (in het rood aangeduid)HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProductId

niet aanwezig is.

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een verband is zeker mogelijk.

Firefox of Chrome heb ik ook, maar Microsoft wil geen validering uitvoeren met deze browsers, enkel met IE.

Opmerking: Wanneer ik programma's als Piriform Speccy of Free PC Audit 1.6 uitvoer, dan geven die de correcte Windows Product ID weer.

Enkel bij 'Dit probleem zelf oplossen' heb ik vastgesteld dat in het register de sleutel (in het rood aangeduid)HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProductId

niet aanwezig is.

Kan ik deze sleutel eventueel handmatig invoegen?

aangepast door IE8
bijkomende opmerking
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een passage uit een zoveelste Microsoft Diagnostic Tool:

Browser Data-->

Proxy settings: N/A

User Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Win32)

Default Browser: C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.exe

Download signed ActiveX controls: Prompt

Download unsigned ActiveX controls: Disabled

Run ActiveX controls and plug-ins: Allowed

Initialize and script ActiveX controls not marked as safe: Disabled

Allow scripting of Internet Explorer Webbrowser control: Disabled

Active scripting: Allowed

Script ActiveX controls marked as safe for scripting: Allowed

Kunnen jullie hier eventueel iets uit opmaken dat in IE kan bijgesteld worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor al jullie tips. Deze had ik voordien echter allemaal al meerdere keren uitgevoerd - vooraleer mij tot een hulpforum te wenden probeer ik steeds eerst al het mogelijke zelf uit - en op jullie verzoek nu nog eens, maar nog steeds zonder resultaat.

Het zal zeker niet eenvoudig zijn de oorzaak - die wellicht in een heel klein hoekje schuilt - te achterhalen, want ook de Microsoft support kan mij enkel adviseren alles volledig opnieuw te installeren. Dit is uiteraard het laatste redmiddel en vooraleer hieraan te beginnen wou ik dit probleem nog eens aan jullie voorleggen, omdat ik op dit forum met andere problemen al uitstekend geholpen werd.

Dit probleem intrigeert me gewoon omdat ook de 'Microsoft Genuine Advantage Diagnostic Tool' mijn systeem als 'Genuine' verklaart. Ik ontvang wel de automatische updates (wat ook enkel kan met een 'genuine' product) van Microsoft, enkel het validatieproces kan niet uitgevoerd worden wanneer ik eens naar andere updates op zoek ga. Dit laatste is echter niet belangrijk genoeg om jullie tijd verder aan te spenderen.

Ik ga zelf nog wat op zoek, enkel omdat de contradictie in dit verhaal mijn nieuwsgierigheid gewekt heeft. Als ik ooit een oplossing vind, dan zal ik die hier zeker posten, want op het internet vind ik overal hetzelfde probleem terug, maar nergens een oplossing.

In ieder geval, nogmaals bedankt voor jullie moeite. Ik heb ook de moeite gedaan om jullie site aan te bevelen voor de titel 'Site van het Jaar'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.