Ga naar inhoud

Validatie originele Windows lukt niet

IE8

Aanbevolen berichten

Probeer als eerste de instellingen van Internet Explorer te resetten. Aangezien de validatietool via Internet Explorer geinstalleerd moet worden kan het misschien zijn dat het probleem veroorzaakt wordt door verkeerde instellingen of conflicterende invoegtoepassingen. Met het resetten van Internet Explorer worden alle instellingen teruggezet naar standaard waarden. Uw favorieten blijven uiteraard wel gewoon intact. Op de volgende Microsoft site kunt u lezen hoe u de instellingen van Internet Explorer kunt herstellen:

De instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen

Na het herstellen van de instellingen kunt u nogmaals proberen de validatie uit te voeren. Mocht dit alsnog niet lukken, dan zou ik graag wat meer informatie willen hebben. Zo kunt u aangeven wat u voor een beveiligingssoftware gebruikt ( antivirus, firewall, mallware scanners, registry cleaners, etc).

Daarbij kunt u de validatiestatus van uw computer checken met de MGADIAG tool. De MGADIAG controleerd uw validatie status en geeft hier een rapport van weer. Dit rapport kunt u in uw reactie op dit forum noteren. We krijgen dan de status van de gebruikte licentie te zien. ( De productkey wordt door de tool afgeschermd).

De MGADIAG tool is te downloaden vanaf de volgende website: http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=52012

Wanneer u het bestand uitvoert, krijgt u een scherm te zien waarop u op "Continue" kunt klikken. Nu kan het een paar seconden duren voordat u het resultaten scherm krijgt te zien. U klikt dan op "Copy" en plakt daarna het onbewerkte rapport in uw reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan iedereen: bedankt voor jullie reacties.

Het goede nieuws is dat mijn probleem is opgelost !!!

Het slechte nieuws is dat ik niet meer kan achterhalen waardoor deze oplossing precies tot stand kwam, wegens de talloze acties die ik ondernomen heb.

De laatst ondernomen actie was in ieder geval mijn systeem grondig te laten scannen op malware: de meeste scanners gaven geen enkele infectie aan, de (gratis) Iobit Malware Fighter kwam echter op de proppen met enkele Trojans, waaronder Trojan.Generic Windows\ie8\ie4uinit.exe. Alle gevonden infecties werden in quarantaine geplaatst, Microsoft Update werd voor de zoveelste keer gestart, en zie:

post-9391-1417704618,8657_thumb.jpg

Wellicht was deze laatste actie wel de goede.

Na installatie van het 'Hulpprogramma voor Windows Genuine Advantage-validatie (KB892130) verliep alles van een leien dakje: geen vraag meer om mijn Windows te valideren, alles werkte weer perfect zoals voorheen.

Ik wens jullie allemaal hartelijk te danken voor de geleverde inspanningen, en hoop dat deze reactie een bijdrage kan leveren voor iedereen die met hetzelfde probleem geconfronteerd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht even af of dit de oplossing is.

Alvast hartelijk dank voor het posten van de (uitgebreide) oplossing! Op die manier hebben anderen er ook nog iets aan :top:

Je mag de vraag als opgelost markeren ("markeer als opgelost" klikken). U kan nog altijd later op de knop" markeer niet als opgelost" klikken als het toch niet opgelost blijkt te zijn.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is dit probleem in ieder geval opgelost, ik hoop dat andere gebruikers er ook iets aan hebben.

Via de 'Aangepast' knop op Microsoft Update heb ik twee optionele hardware updates kunnen uitvoeren (audio en printer) en zes optionele software updates, iets wat voorheen onmogelijk was.

PS: Indien 'Microsoft Helpt' nog het resultaat van de MGADIAG tool wenst te zien, dan kan ik dit indien gewenst hier nog steeds posten. Ik had deze tool al verschillende keren gebruikt en al aangegeven dat mijn systeem als 'Genuine' gedetecteerd werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.