Ga naar inhoud

Onbekende melding tijdens opstarten van pc

Fresonis

Aanbevolen berichten

Ik heb bijna alles gedaan, ik moet alleen nog bezig met Java. Als ik bij software kijk staat er in die hele lijst alleen: Java 6 Update 29 van 90,62MB en verder staat er niks in mijn softwarelijst. Ik heb gekeken onder Start > Configuratiescherm > Software.

Moet ik nu deze verwijderen die ik in de lijst heb gevonden en daarna verder gaan met wat ik moest doen?

Inderdaad. De versie 7 update 01 downloaden en opslaan.

De versie 6 update 29 verwijderen en dan 7 update 01 installeren (dubbelklikken op het gedownloade bestand)

Combofix heeft ook een en ander opgeruimd.

Hoe zit het nu met die onbekende melding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb zojuist de oude versie van Java verwijderd en de nieuwe versie gedownload en geïnstalleerd.

Helaas krijg ik nog steeds die onbekende melding in het scherm als ik de pc opstart.

Wat heb ik in alle vorige stappen eigenlijk gedaan, heb ik dingen verwijderd wat schade aan mijn pc kon brengen?

Je krijgt zowat de neiging om op ja te drukken om te kijken wat het zal gaan doen, maar ik heb geen zin in ellende als dat er van zou komen.

Wat raden jullie aan om als virusscanner op de pc te zetten?

aangepast door Fresonis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor virusscanner heb je de keuze tussen een betalende versie of de gratis versie. In die laatste categorie kan je gaan voor Avast, AVG of Antivir.

Nog even verder speuren naar de vreemde melding.

Download Dr.Web CureIt en sla het op je bureaublad op.

• Dubbelklik drweb-cureit.exe en sta het toe om te express scan te starten.
    Indien er een popup verschijnt met het voorstel tot kopen/50% korting mag je deze sluiten.
  • De express scan zal de bestanden scannen die momenteel in het geheugen geladen zijn. Wanneer er iets gevonden wordt klik op 'alles selecteren' kies nu voor 'repareren' en uit het kleine menutje dat verschijnt kies je 'verplaatsen'.
  • Kies bovenaan in het menu voor Language/Taal en wijzig deze naar Dutch (Nederlands) indien deze bij jou anders staat ingesteld.
  • Druk op F9, kies daarna voor het tabblad Acties en stel daar het volgende in onder Malware:

• Adware: Verplaats
    • Dialers: Verplaats
    • Jokes: Rapportage
    • Riskware: Rapportage
    • Hacktools: Verplaats
    • Haal dan het vinkje weg bij 'Prompt bij actie'.

[*]Kies daarna voor het tabblad Scan en verwijder het vinkje bij Heuristische analyse.

Druk vervolgens op Toepassen gevolgd door OK.

[*]Eenmaal als de korte scan is beëindigd vink je aan: Volledige scan.

Druk daarna op het groene pijltje (start knop) om de scan te starten.

[*]Gevonden bestanden worden naar '%USERPROFILE%\DocterWeb\Quarantine' -map verplaatst indien het herstellen niet mogelijk is.

[*]Nadat de scan gedaan is ga dan naar Bestand en kies Rapportage lijst opslaan.

Bewaar deze op je bureaublad en sluit daarna Dr.Web CureIt.

[*]Herstart vervolgens de computer!! Dit is een belangrijke stap want het kan zijn dat Dr.Web CureIt bestanden zal verplaatsen/verwijderen tijdens herstart.

[*]Na het herstarten, kopieer en plak de inhoud van die log die je eerder hebt bewaard in je volgende post.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb AVG geïnstalleerd en heb een scan gedaan. Deze vond 15 gevaren.

Vervolgens wilde ik Dr.Web CureIt downloaden en installeren, het downloaden lukte maar toen ik het wilde gaan installeren viel de pc uit en startte deze automatisch opnieuw op. Eenmaal weer opgestart kreeg ik een melding dat het systeem is herstelt van een ernstige fout. Ik begreep er niks van waarom dit nu gebeurde.

Tevens zie ik dat mijn start menu is veranderd. Eerst had ik daar aan de rechterkant optie staan om onlangs geopende documenten te bekijken en om mijn harde schijven te selecteren en te bekijken ipv eerst naar 'Deze computer' te gaan.

Ik kreeg het logje van AVG in een Excel bestand geopend en heb dit gekopieerd en dat is hieronder te lezen.

Ik begrijp alleen niet wat C:\System Volume Information\ is, is dit een map en waar kan ik deze dan vinden? Ik probeerde namelijk de bestanden op te zoeken waarvan gezegd wordt dat het een gevaar op kan leveren, maar op de C schijf kan ik het niet vinden.

Ik zal nog een poging doen om Dr.CureWeb te installeren, het lukte en ik kreeg de keuze om in EMP modus door te gaan, emergency modus of zo iets, daar kon alleen een scan gedaan worden en verder niet met de computer gewerkt. Ik heb op cancel gedrukt en vraag me af of ik in die modus moet gaan?

p.s. de pc viel zonet alweer uit toen ik bezig wilde gaan met Dr.CureWeb

Scan "De hele computer scannen" is voltooid.

Infecties;"11";"9";"2"

Spyware;"4";"4";"0"

Voor scan geselecteerde mappen:;"De hele computer scannen"

Scan is gestart:;"vrijdag 28 oktober 2011, 20:29:03"

[TABLE=width: 607]

[TR]

[TD]Scan voltooid:;"vrijdag 28 oktober 2011, 21:01:33 (32 min. 30 seconde (n))"[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Totaal gescande objecten:;"858206"[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Gebruiker die de scan heeft gestart:;"Giliam Bosgra"[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Infecties[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD];"Bestand";"Infectie";"Resultaat"[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD];"C:\Documents and Settings\Giliam Bosgra\Mijn documenten\Governor of Poker.exe";"Virus herkend Worm/Autoit.EHA";"Geïnfecteerd"[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD];"C:\Documents and Settings\Giliam Bosgra\Mijn documenten\Governor of Poker.exe:\IVHMON~1.EXE";"Virus herkend Worm/Autoit.EHA";"Geïnfecteerd"[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD];"C:\Program Files\Raptr\uninstall.exe";"Mogelijk geïnfecteerd met een onbekend virus Win32/DH.FF8801A4{00000408-00000000-00000004}";"Verplaatst naar de quarantaine"[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD];"C:\System Volume Information\_restore{E3E5F392-6B9D-4EF0-82F2-3D4C4ADEC83F}\RP566\A0114108.exe";"Virus herkend Packed.AutoIt";"Verplaatst naar de quarantaine"[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD];"C:\System Volume Information\_restore{E3E5F392-6B9D-4EF0-82F2-3D4C4ADEC83F}\RP566\A0114108.exe:\autCB28.tmp";"Virus herkend Packed.AutoIt";"Verplaatst naar de quarantaine"[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD];"C:\System Volume Information\_restore{E3E5F392-6B9D-4EF0-82F2-3D4C4ADEC83F}\RP566\A0114112.exe";"Virus herkend Packed.AutoIt";"Verplaatst naar de quarantaine"[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD];"C:\System Volume Information\_restore{E3E5F392-6B9D-4EF0-82F2-3D4C4ADEC83F}\RP566\A0114112.exe:\autCB28.tmp";"Virus herkend Packed.AutoIt";"Verplaatst naar de quarantaine"[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD];"C:\System Volume Information\_restore{E3E5F392-6B9D-4EF0-82F2-3D4C4ADEC83F}\RP566\A0114121.exe";"Trojaans paard Generic_r.YC";"Verplaatst naar de quarantaine"[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD];"C:\System Volume Information\_restore{E3E5F392-6B9D-4EF0-82F2-3D4C4ADEC83F}\RP566\A0114122.exe";"Trojaans paard Generic_r.YC";"Verplaatst naar de quarantaine"[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD];"C:\System Volume Information\_restore{E3E5F392-6B9D-4EF0-82F2-3D4C4ADEC83F}\RP566\A0114126.exe";"Trojaans paard Agent2.CNEE";"Verplaatst naar de quarantaine"[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD];"C:\System Volume Information\_restore{E3E5F392-6B9D-4EF0-82F2-3D4C4ADEC83F}\RP589\A0119010.exe";"Mogelijk geïnfecteerd met een onbekend virus Win32/DH.FF8801A4{00000408-00000000-00000004}";"Verplaatst naar de quarantaine"[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Spyware[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD];"Bestand";"Infectie";"Resultaat"[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD];"C:\Program Files\Cheat Engine\Cheat Engine.exe";"Mogelijk schadelijk programma HackTool.QIP.dropper";"Verplaatst naar de quarantaine"[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD];"C:\Program Files\Cheat Engine\Cheat Engine.exe:\Cheat Engine.exe";"Mogelijk schadelijk programma HackTool.QIP";"Verplaatst naar de quarantaine"[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD];"C:\System Volume Information\_restore{E3E5F392-6B9D-4EF0-82F2-3D4C4ADEC83F}\RP589\A0118973.exe";"Mogelijk schadelijk programma HackTool.QIP.dropper";"Verplaatst naar de quarantaine"[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD];"C:\System Volume Information\_restore{E3E5F392-6B9D-4EF0-82F2-3D4C4ADEC83F}\RP589\A0118973.exe:\A0118973.exe";"Mogelijk schadelijk programma HackTool.QIP";"Verplaatst naar de quarantaine"[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

aangepast door Fresonis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp alleen niet wat C:\System Volume Information\ is, is dit een map en waar kan ik deze dan vinden? Ik probeerde namelijk de bestanden op te zoeken waarvan gezegd wordt dat het een gevaar op kan leveren, maar op de C schijf kan ik het niet vinden.
C:\System Volume Information\ is een verborgen map waar de systeemherstelpunten worden ogeslagen.

Als daar besmettingen worden gevonden, zet je best geen herstelpunten terug.

Heb je Dr WebCureIt al kunnen uitvoeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Afgelopen zaterdag ben ik gestart een scan uit te voeren van Dr Web, maar de scan duurde te lang en ik moest weg, dus heb ik de scan afgebroken en mijn pc uitgedaan.

Nu wil ik mijn pc opstarten en doet mijn pc het niet meer. Ik baal hier goed van en kan dit totaal niet gebruiken.

Als ik de pc aan doe krijg ik beeld, laat de pc zien watvoor moederbord ik heb, standaard dingen zeg maar. Vervolgens zou de pc naar het windows logo moeten gaan en laten zien dat windows wordt geladen. Maar mijn scherm gaat op zwart en daar blijft het bij. Ik heb de pc met de aan/uit knop ingedrukt houden uit gedaan en weer opnieuw opgestart, maar elke keer gaat de pc niet naar het laadscherm maar gaat het beeld op zwart.

Wat kan dit zijn en wat kan ik nu doen zodat mijn pc het weer doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor toch op f8 te drukken voordat hij , normaal gesproken, naar het windowslaadscherm gaat?

Er verschijnt een schermpje in beeld met de vraag:

please select bootdevice

cd rom

sata

dan kan ik 1 van de 2 selecteren of op esc drukken en using default boot

---------- Post toegevoegd om 15:44 ---------- Vorige post was om 15:39 ----------

als ik op esc druk dan krijg ik in een flits iets te zien op mijn scherm, het lijkt op wat je volgens mij moet zien als je in veilige modus wilt starten maar dan nog moet selecteren welke veilige modus je kiest of dat je normaal opstart. maar dat is echt in een flits, daarna is het scherm zwart

Bij de andere 2 opties veranderd er niets aan de situatie, het beeld gaat op zwart.

aangepast door Fresonis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.