Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Die preload bestandmap, mag dit verwijdert worden? Kan ik die schijf op een usb stick zetten. Ik kan wel geen back-up maken, er is plaats te kort geven ze aan.

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

De Preload map wordt gebruikt voor het terugzetten. Deze mag NIET verwijderd worden, anders werkt de recovery niet meer met de (bijgeleverde) recovery cd. (als je dat later nodig hebt)

Je kan gans de D partitie kopiëren naar een externe harde schijf. Daarna een nieuwe harde schijf kopen (deze zijn zeer goedkoop geworden), en op de nieuwe schijf terug een partitie D aanmaken en de inhoud kopiëren vanaf die externe harde schijf.

Omdat mensen nu veel gebruik maken van images (systeemkopieën) wordt een recovery partitie minder en minder gebruikt. Maar als jij geen images (systeemkopieën) maakt, moet je die partitie ZEKER behouden !!! Anders kan je niet meer naar kooptoestand overschakelen (dit is de situatie van de harde schijf op het moment dat je de pc kocht).

Als het zelfs zo is dat je absoluut nood hebt aan 6 GB, zou ik echt een nieuwe harde schijf kopen: , of nog beter een EXTERNE harde schijf.

Je harde schijf is momenteel iets over de 100 GB. In deze tijd lijkt me dat te weinig.

Bekijk de inhoud van de D schijf eens met het programma SpaceSniffer:

Hoeveel ruimte nemen mijn programma's in?

Bekijk via dat programma ook eens wat er in de map Program Files zit op de D schijf.

aangepast door Kurtt
Geplaatst:

In je vorige topic vond ik je Speccy-logje (klik er op) terug.

Je hebt een HDD met een capaciteit van 120 GB, in 3 partities verdeeld : C, D en E.

Op je C-partitie zou nog zo'n 60 GB vrije ruimte aanwezig zijn ?...

Plaats voor alle duidelijkheid eens de schermafbeelding van schijfbeheer zoals Kweezie Wabbit en Kurtt vroegen.

Schijfbeheer bereik je via : Start (Windowsknop rechts onderaan) --> klik met rechts op Computer --> kies voor Beheren --> in het scherm dat zich opent klik je op Schijfbeheer (onder Opslag)...wanneer dit geopend is kan je de afbeelding maken.

In bijlage een voorbeeld.

post-20447-1417704619,5343_thumb.jpg

Hieruit blijkt dus dat de PRELOAD 6 GB in beslag neemt. En die map PRELOAD heeft de computer nodig om je systeem te herstellen in geval van nood (virusaanval, ...) .

Als je ruimte nodig hebt, op je C-partitie is nog redelijk wat GB's aanwezig (60 GB). Waarom maak je je eigenlijk druk om een paar GB's op de D-partitie?

Zoveel winst geeft het verwijderen van die bestanden niet hoor, je kan dan beter een externe harde schijf kopen of een stickje. En als je die bestanden verwijderd, kan je je computer niet meer naar kooptoestand brengen.

Plaats eens een printscreen van schijfbeheer zoals in bericht 24 uitgelegd staat.

aangepast door Kurtt
Ik heb ook een dvd bijgekregen, wat staat daar dan op?

Dat zal waarschijnlijk de recovery dvd zijn. De recovery dvd spreekt de D-partitie aan tijdens het herstellen van de pc naar kooptoestand. Het een kan niet zonder het ander!

Op de D partitie staan een deel bestanden om je systeem te herstellen, maar niet allemaal. Het tweede deel staat op de D partitie (recovery partitie). Nogmaals het een kan niet zonder het ander.

Waarom plaatsen ze het dan niet allemaal op één dvd zul je je afvragen? Wel, de meeste images/systeemkopieën zijn groter dan 4 GB, en dat past niet meer op een dvd schijfje. Vandaar dat DEEL 2 wordt opgeroepen vanaf de D-schijf. (recovery partitie). In de meeste gevallen is het zelfs zo dat op het schijfje zelf slechts het menu en wat bestanden staan, en de echte grote bestanden worden opgeroepen vanaf de recoverypartitie (D in uw geval)

Begrijp je? Ik zou me niet druk maken over die paar GB's. Je hebt immers op je C partitie nog 60 GB over ! Misschien maak je je druk omdat Windows de overgebleven ruimte in het rood aangeeft? Dat geeft niets, aangezien bij het herstellen van je pc toch niets wordt bijgeschreven op je D-partitie.

aangepast door Kurtt
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.