Ga naar inhoud

Windows Start Niet Meer Op Na Andere HardeSchijf

Sick

Aanbevolen berichten

Ik had nog een oude hardeschijf liggen en er zitten nog behoorlijk wat documentjes op die ik graag eens zou willen bekijken.

Dus deed ik de computer bak open. Ik heb geen kabeltjes vrij om mijn hardeschijf te verbinden dus heb ik gewoon

een hardeschijf uit gepikt en heb ik die 2 kabeltjes eruit getrokken en in mijn oude hardeschijf gestoken.

Windows start normaal op maar ik zie mijn oude hardeschijf niet bij mijn computer staan dus heb ik de computer terug uitgezet en de kabeltjes eruitgetrokken en terug in de andere hardeschijf gestoken. Ik heb dan een andere hardeschijf gekozen en de kabeltjes eruit getrokken en in mijn oude gestoken en sindsdien wilt windows niet meer starten. Ookal nu alles normaal staat zoals in het begin, nog steeds wil het niet starten.

Kan iemand alsjeblieft zo snel mogelijk helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin lijkt alles normaal todat het een zwart scherm wordt met linksboven een underscore. Als ik de computer start en alles normaal is staat er ook een underscore maar hier staat de underscore net een spatie beneden.

aangepast door Sick
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gebeurt er als je vanaf het indrukken van de power knop tokkelt op de F8 toets?

Als je dan een menu te zien krijgt kies dan voor Laatst gekende werkende configuratie.

Er komt een venster waar je kan selecteren vanaf welke hardeschijf je zou willen starten.

Edit: Ik zit nu ook op mijn computer maar ik zit op de Asus Express Gate waar je ook toegang hebt tot het internet.

aangepast door Sick
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke opties krijg je dan wat betreft die HDD's?

Ergens is er iets veranderd in je bios volgens mij waardoor de bootvolgorde niet meer juist staat.

Geraak je in je Bios?

Ik heb 4 verschillende hardeschijven. De volgorde kan toch niet zomaar vanzelf veranderen? Dat vindt ik wel raar en ik kan in de Bios geraken jah.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is al goed. Je hebt inderdaad gelijk! Maar hoe kan ik mijn hardeschijf nu eigenlijk verbinden zonder een andere hardeschijf eruit te halen? Er zijn ook geen kabeltjes vrij dusja. Het is een interne hardeschijf. Nogmaals bedankt voor jouw hulp.

Weet jij eigenlijk hoe ik de volgorde kan veranderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.