Ga naar inhoud

Advies nieuwe Game PC

ginobe

Aanbevolen berichten

Ik ben al enige tijd research aan het doen om mijn nieuwe game PC samen te stellen. Ik ben tot onderstaande gekomen en zou graag feedback hebben van andere mensen.

Graag zou ik horen wat er eventueel nog kan verbeteren of goedkoper gemaakt worden. Dit zonder in te moeten boeten aan kwaliteit of performance.

Alvast bedankt!

Uitgangspunten:

---------------

• laag werkingsvolume

• upgraden mogelijk

• overclocken mogelijk

samenstelling:

--------------

• moederbord: ASUS Maximus IV Extreme-Z (Z68)

• CPU: Intel i5-2500K

• ventilator: Zalman CNPS10X Quiet

• ram: Corsair DDR3 1600 Vengeance 2x4GB

• grafische kaart: Asus GTX580

• SSD: OCZ technologie Vertex3 120GB 2,5

• voeding: Corsair PSU Series Gold AX1200 1200 Watt

• behuizing: Corsair Graphite 600 T

Even schetsen waar ik deze componenten vandaan heb. Ik heb zelf veel dingen opgezocht via benchmarks en dergelijke. Heb dan deze gepost op bepaalde websites (zoals ik hier nu doe) en opmerkingen die ik bruikbaar vond heb ik opgezocht en indien nodig aangepast.

Waarom SSD. Omdat uit verschillende benchmarks blijkt dat dit een performance boost geeft in mijn gamen (loading) en een langere levensduur heeft. Uiteraard ga ik buiten de SSD ook een normale HHD hebben draaien maar deze zal nooit met mijn gamen in aanraking komen.

Waarom zo'n zware voeding? Normaal stond er een 850W voeding in, maar heb deze verhoogt omdat ik mijn toren ineens wou voorzien voor een toekomstig mogelijke uitbreiding van een tweede GTX580.

Mvg,

Gino

aangepast door ginobe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moederbord: Neem gewoon een goede middenklasser. P67 of Z68. Die dure Asus Maximus dingen zijn hun geld niet waard. Asus is goed als je het doet voor de 3j garantie die je van asus krijgt. Maar asrock heeft meestal een betere prijs en wordt op tweakers toch ook altijd zeer goed gereviewed. Dus dat is zeker het overwegen waard.

cpu koeler is goed, eventueel overwegen om een scythe mugen 2 of 3 te nemen. Die zijn ietsje goedkoper en worden op tweakers eveneens keer op keer zeer goed gereviewed.

een corsair tx 950 watt voeding is normaal wel ruimschoots voldoende voor een GTX 580 in sli en een overclock op je systeem.

aangepast door DieterGK
Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er goed uit, maar zoals dietergk zei is het moederbord wel duur en er zijn al moederborden met PCI 3.0 16X, dus als je zon moederbord zou nemen dan zou je ook de toekomstige videokaarten kunnen gebruiken. die schijnen trouwens binnenkort uit te komen. ik heb december en februari gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moederbord:

cpu koeler is goed, eventueel overwegen om een scythe mugen 2 of 3 te nemen. Die zijn ietsje goedkoper en worden op tweakers eveneens keer op keer zeer goed gereviewed.

Pas op met een scynte mugen 2 is GROOT! ik kan mijn fan niet langs de rechterkant plaatsen omdat mijn RAM in de weg zit.

wanneer ik al mijn fan van de scynte mugen 2 afzet dan wordt mijn cpu maar 2° warmer :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.