Ga naar inhoud

D-Link DI-524 instellen voor privaat gebruik (gaming etc)

Novasquare

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben student op de KUL, en zit met het volgende probleem: ik maak gebruik van een D-Link DI-524 router, en wens via xBox360 online te gamen. Echter, de KUL vereist dat je je steeds inlogt vooraleer je op internet kan. Indien ik me inlog via PC, en vervolgens de netwerkkabel in mijn xBox steek, komt er staan dat ik geen verbinding kan maken met xBox Live (=online gamen dus). Er werd me aangeraden om de instellingen van mijn router aan te passen door in mijn adresbalk het volgende IP-adres in te geven: 192.168.0.1. Hierna krijg ik steeds de foutmelding dat dit adres niet kan gevonden worden. Na talloze vruchteloze pogingen (ook met 192.168.0.2 etc) richt ik me nu tot dit forum, in de hoop dat jullie me wel kunnen helpen.

Enige ideeën, tips,...

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb het even opgezocht en je moet eerst de D-Link apart configureren. Daarvoor koppel je best je PC rechtstreeks aan op de D-Link router via één van de LAN poorten. Dus geen verbinding met het KUL modem maken ! (Wireless kan in principe ook maar het kan de zaken wel moeilijker maken). Ga naar de netwerk adapter instellingen van je PC (Netwerkcenter - Adapters - Eigenschappen).

Zet bij de IP4 instellingen je IP adres op manueel en gebruik als adres 192.168.0.10. De rest mag je blanco laten.

Ga nu naar je browser en surf naar 192.168.0.1, dit zou normaal moeten lukken nu. Werkt het niet, kijk dan in de handleiding hoe je de D-Link terug naar fabrieks instellingen zet.

Hoe je de D-Link verder moet instellen staat hier (klikken) op de pagina van de KU.

Het is heel belangrijk dat je deze instellingen correct opvolgt, anders zal niet alleen je systeem niet werken, maar je kan ook het netwerk van de KU gaan storen. Dus zeker de router functie uitschakelen alsook de UPnP.

Als dat klaar is je wijzigingen opslaan en de D-Link verbinden zoals beschreven.

Op je PC je IP adres terug op automatisch zetten !

Veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

Heb alle stappen doorlopen, en heb inderdaad bij mijn IPv4 IP-adres een adres staan dat start met: 10. ... ipv 192. ... dus ik heb alles doorlopen zoals dat op de link staat. Echter, als ik verbinding wil maken via Xbox, dan krijg ik nog steeds dat internet connection failed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.