Ga naar inhoud

D-Link DI-524 instellen voor privaat gebruik (gaming etc)

Novasquare

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben student op de KUL, en zit met het volgende probleem: ik maak gebruik van een D-Link DI-524 router, en wens via xBox360 online te gamen. Echter, de KUL vereist dat je je steeds inlogt vooraleer je op internet kan. Indien ik me inlog via PC, en vervolgens de netwerkkabel in mijn xBox steek, komt er staan dat ik geen verbinding kan maken met xBox Live (=online gamen dus). Er werd me aangeraden om de instellingen van mijn router aan te passen door in mijn adresbalk het volgende IP-adres in te geven: 192.168.0.1. Hierna krijg ik steeds de foutmelding dat dit adres niet kan gevonden worden. Na talloze vruchteloze pogingen (ook met 192.168.0.2 etc) richt ik me nu tot dit forum, in de hoop dat jullie me wel kunnen helpen.

Enige ideeën, tips,...

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb het even opgezocht en je moet eerst de D-Link apart configureren. Daarvoor koppel je best je PC rechtstreeks aan op de D-Link router via één van de LAN poorten. Dus geen verbinding met het KUL modem maken ! (Wireless kan in principe ook maar het kan de zaken wel moeilijker maken). Ga naar de netwerk adapter instellingen van je PC (Netwerkcenter - Adapters - Eigenschappen).

Zet bij de IP4 instellingen je IP adres op manueel en gebruik als adres 192.168.0.10. De rest mag je blanco laten.

Ga nu naar je browser en surf naar 192.168.0.1, dit zou normaal moeten lukken nu. Werkt het niet, kijk dan in de handleiding hoe je de D-Link terug naar fabrieks instellingen zet.

Hoe je de D-Link verder moet instellen staat hier (klikken) op de pagina van de KU.