Ga naar inhoud

D-Link DI-524 instellen voor privaat gebruik (gaming etc)

Novasquare

Aanbevolen berichten

• Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb dit nog eens bekeken en ik vermoed dat er maar één oplossing over blijft.

Het probleem is dat je moet inloggen op de gateway van de KU om toegang te krijgen tot het internet. Wat we tot hiertoe hebben gedaan laat je toe om bv met twee PC's via een fysieke connectie met het KU netwerk een internet verbinding te maken.

Maar aangezien de Xbox niet kan aanloggen helpt dat niet veel. Een mogelijke oplossing is een "bridge" connectie via je PC.

Wat er dan gebeurd is dat je eerst via de PC en dan een via een "brug" de verbinding "doorgeeft" aan de Xbox.

Het nadeel is dat je als de Xbox actief is je geen internet op je PC kan gebruiken.

Je vindt de info over hoe je een "bridge" maakt hier . Let op wel het onderdeel "bridge" nemen, niet ICS !

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ProMind,

Ik heb een ander onbeveiligd netwerk waar ik op kan voor internet op mijn PC, dus dat is geen probleem. Of toch? Ik ga het straks in ieder geval eens proberen, alvast bedankt!

Ter info:

Als je op een netwerk gaat van iemand anders zonder toestemming (ook al is het niet beveiligd) ben je strafbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op een netwerk gaat van iemand anders zonder toestemming (ook al is het niet beveiligd) ben je strafbaar.

Nee, de eigenaar hoort zijn router te beveiligen.

Je mag gerust verbinding maken maar niet wijzigen.

Windows probeer al mogelijke te doen om verbinding te maken.

Maar je kan vreemde router wel uitsluiten.

Ga naar netwerkcentrum

Klik op draadloze netwerken

Dubbelklik op de vreemde router en dan uitvinken: Automatisch verbinding maken wanneer dit netwerk binnnen bereik is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info:

Nee, de eigenaar hoort zijn router te beveiligen.

Je mag gerust verbinding maken maar niet wijzigen.

Windows probeer al mogelijke te doen om verbinding te maken.

Maar je kan vreemde router wel uitsluiten.

Ga naar netwerkcentrum

Klik op draadloze netwerken

Dubbelklik op de vreemde router en dan uitvinken: Automatisch verbinding maken wanneer dit netwerk binnnen bereik is

Reeds veel artikels gelezen, zoals dit en dit, die beweren dat het in België strafbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reeds veel artikels gelezen, zoals dit en dit, die beweren dat het in België strafbaar is.

Ik geloof dat er iets klopt van je verhaal, maar de site waar je naar verwijst is .nl, en niet .be. Het cybercrimeverdrag is Europees, maar ik weet niet in hoeverre dit is omgezet in Belgische wetgeving. In ieder geval, je steeds van den domme houden lijkt me een goede methode om problemen te voorkomen indien het ooit zo ver zou komen.

PS: het tweede artikel lijkt me meer steek te houden, maar zal wss wel wat meer voeten in de aarde hebben gehad (recidive bv). Kan me niet voorstellen dat er 1 enkele zaak wordt behandeld hierover, er zullen wel begeleidende omstandigheden geweest zijn die deze zaak tot gevolg hebben gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.