Ga naar inhoud

D-Link DI-524 instellen voor privaat gebruik (gaming etc)

Novasquare

Aanbevolen berichten

Reeds veel artikels gelezen, zoals dit en dit, die beweren dat het in België strafbaar is.

Er is een verschil tussen bewust van iemand wifi gebruikt maken.

Maar Windows kan ook andere netwerken verbinding maken zonder dat je bewust bent en zeker waar je veel huizen of appartementen in de buurt hebt.

In de eerste geval is dat strafbaar maar in de tweede geval niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

In Nederland is de wetgeving duidelijk en is het ongeoorloofd gebruiken van iemand anders wifi zonder meer strafbaar.

België is zoals gewoonlijk iets vager, maar als het slachtoffer klacht indient kan men zonder problemen een veroordeling bekomen, er zijn al precedenten genoeg.

Het is hoe je het ook bekijkt strafbaar, het is niet omdat ik mijn deur openlaat dat iemand het recht heeft binnen te komen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ProMind,

Ik heb een ander onbeveiligd netwerk waar ik op kan voor internet op mijn PC, dus dat is geen probleem. Of toch? Ik ga het straks in ieder geval eens proberen, alvast bedankt!

Er is een verschil tussen bewust van iemand wifi gebruikt maken.

Maar Windows kan ook andere netwerken verbinding maken zonder dat je bewust bent en zeker waar je veel huizen of appartementen in de buurt hebt.

In de eerste geval is dat strafbaar maar in de tweede geval niet.

Als je schrijft: Ik heb een ander onbeveiligd netwerk waar ik op kan voor internet op mijn PC, dus dat is geen probleem. Of toch? Ik ga het straks in ieder geval eens proberen, alvast bedankt!

Is dat dan bewust gebruiken of onbewust?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op de televisie een BELGISCHE politieagent horen zeggen dat dit wel degelijk STRAFBAAR is. Ik kan me de reportage niet meer herinneren, maar het is wel degelijk strafbaar om mee te liften op een onbeveiligd netwerk. Het argument als "dan hadden de buren hun draadloos netwerk moeten beveiligen", gaat niet op. U bent altijd strafbaar.

Vergelijk het even met deze stelling:

Als je de achterdeur van je huis vergeet op slot te doen, geeft dit dan het RECHT aan inbrekers om in te breken??? Dus dan mogen die inbrekers niet meer gestraft worden???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat dan bewust gebruiken of onbewust?

Zoiets kan je moeilijk zien als je in huis bent en een verbinding maakt met de geburen want de geburen zouden misschien ook onbewust gebruikt maken van iemand ander verbinding.

Maar als je in de auto zit met een laptop en dan verbinding maak is de verbinding bewust gemaakt.

In de eerste geval zal niemand klacht neerleggen tenzij je zwaar begint te downloaden op iemand anders zijn netwerk.

Dan bent je hun netwerk aan het verstoren.

Laat wel duidelijk zijn dat ik ook geen voorstaander ben dat je iemand netwerk gebruikt maak.

Maar anderzijds moet iedereen ook bewust zijn dat men de netwerk dient te beveiligen.

Net zoals een auto.

Als je niet sluit vraagt je erom.

Steel iemand effectief dan is de dief aansprakelijk.

Maar als men de dief niet vindt bent je wel de dupe.

Dus is de enige oplossing de auto sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets kan je moeilijk zien als je in huis bent en een verbinding maakt met de geburen want de geburen zouden misschien ook onbewust gebruikt maken van iemand ander verbinding.

Maar als je in de auto zit met een laptop en dan verbinding maak is de verbinding bewust gemaakt.

In de eerste geval zal niemand klacht neerleggen tenzij je zwaar begint te downloaden op iemand anders zijn netwerk.

Dan bent je hun netwerk aan het verstoren.

Laat wel duidelijk zijn dat ik ook geen voorstaander ben dat je iemand netwerk gebruikt maak.

Maar anderzijds moet iedereen ook bewust zijn dat men de netwerk dient te beveiligen.

Net zoals een auto.

Als je niet sluit vraagt je erom.

Steel iemand effectief dan is de dief aansprakelijk.

Maar als men de dief niet vindt bent je wel de dupe.

Dus is de enige oplossing de auto sluiten.

100 % akkoord met dat laatste:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, conclusie: niet doen ;)
Dit is de enige juiste conclusie :top:

En dat laat ons meteen toe om - wegens niet-legaal - ook een streep te zetten onder dit topic. Meeliften op andere verbindingen is en blijft verboden in België. En vermits onze forumregels daarover duidelijk zijn :

Alles wat de Belgische/Nederlandse wetgeving verbiedt, is hier uiteraard ook verboden

sluiten we dit topic dan ook af !

Bovendien zijn er beperkingen ingesteld door je netwerkbeheerder (KUL). Ook voor het omzeilen van deze beperkingen, willen wij geen medewerking verlenen.

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.